Eszi a Focus az olajat

2015. június 1., 10:42 Módosítva: 2015.06.04 14:56
1

Kedves Olajdoktor,

2001-es évjáratú 1.4-es Ford Focusomba 5W-30-as Ford olaj van, melyet az utóbbi egy évben elkezdett eszegetni (kb 4 dl/1000 km). Az autó főleg városban van használva, évente kb. 10 ezer kilométert, és már túl van 300 ezer km-en.

Az olajcsere évente megtörténik ahogy a nagy könyvben meg van írva. Kérdésem az lenne hogy ez mennyire normális egy ilyen korú és futásteljesítményű autónál? Esetleg javasol egy sűrűbb olajra váltást (pl: 10W-40)?

Előre is köszönöm, Viktor

Kedves Viktor!

Az eltelt évek és a futott kilométer valószínűleg elkoptatták annyira ezt a motort, hogy elkezdte fogyasztani az olajat. De az is lehet, hogy csak a tömítések öregedtek el. Válthat 10W40-es olajra, de az nem felel meg a gyártói előírásoknak. Dönthet úgy is, hogy utántölt, vagy elviheti szervizbe, hogy kiderítsék az olajfogyasztás pontos okát. Ha csak a tömítésekkel van gond, az kisebb költséggel orvosolható.

Üdv, Olajdoki

Meddig áll el a gázolaj?

2015. május 29., 15:38 Módosítva: 2015.05.29 15:38
5

Tisztelt Olajdoktor,

Egy 2009-es évjáratú Toyota Avensis T-27 2.2 D4D dízel motorral szerelt autóm van, amit fél évvel ezelőtt télen ÖMV prémiumdízelével feltankolva külföldi munkavállalás miatt le kellett tárolnom egy zárt (fűtetlen) garázsban. Az autó 2 havonta elindításra került a garázsban probléma mentesen indul is.

A kérdésem az lenne, hogy a gázolaj ez alatt a fél év alatt áteshetett-e bárminemű érdemi változáson, ami miatt problémát okozhat majd a gépjármű üzemeltetése során a következő tankolásig, vagy ennek az időnek nincs érdemi jelentősége a motor, és az üzemanyagellátó rendszer vonatkozásában. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel! B. János

Kedves János!

Speciális adalékolás nélkül körülbelül egy évig áll el a gázolaj. A gázolaj öregedése során, a levegővel való érintkezés miatt üledék képződik benne, ami eltömítheti az üzemanyagszűrőt, így túl kevés üzemanyag juthat a motorhoz. Ezek a szennyeződések ugyanakkor rosszul égnek, így szén- és koromlerakódásokat képezhetnek az injektorokon és az égéstérben.

Üdv, Olajdoki

Mit töltsek az A3-ba?

2015. május 28., 10:25 Módosítva: 2015.05.28 10:25
1

Tisztelt Olajdoki!

1999-es évjáratú 1.6 benzines Audi A3-ba cserélnék olajat! Sokan az 5w-40 es olaj mellett tették le a voksukat de voltak olyanok is akik azt mondták h egy ilyen idős autónál már inkább a 10w-40-es előnyösebb. ezzel kapcsolatban szeretnék most dűlőre jutni.

Köszönettel: baby

Kedves baby!

A 10W40-es gazdaságosabb, az 5W40-es jobban véd a hidegindításkori kopástól. Akármelyiket választja, nem dönt "rosszul", mindkettő helyes, mindaddig amíg egy márkás, jó minőségű terméket választ.

Üdv, Olajdoki

Mennyi az elfogadható olajfogyás?

2015. május 26., 13:48 Módosítva: 2015.05.27 08:10
1

Üdvözlöm Olajdoki,

a véleményére lennék kíváncsi.

Tények: Skoda Fabia SDI 64 Le. Motorolaj Motul X-Cess 5W-40 Olajcsere intervallum 15 000 Km, autóhasználat kizárólag autópályán, olajfogyasztás 4dl/15.000 km. Ön szerint töltsek a motorba 10W-40-est, vagy maradjak ennél a változatnál, mert ez elfogadható olajfogyás?

Köszönöm. Tamás

Kedves Tamás!

Ez az olajfogyasztás ennyi autópályás használat mellett kifejezetten kevésnek számít. Normál csereperiódushoz ez az olaj kiválóan megfelel.

Üdv, Olajdoki

Mivel kenjem a vászontetőt?

2015. május 22., 13:32 Módosítva: 2015.05.22 13:32
1

Tisztelt Olajdoki!

Van egy elektromos tetejű F Astra kabrióm, és arra lennék kíváncsi hogy szükséges-e valamilyen kenőanyagot használni a tető mozgó, fém szerkezeténél hogy probléma nélkül működhessen még sokáig. Esetleg itt is a WD40 a megoldás?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

Ellenkező tartalmú speciális gyári előírás hiányában én is a WD40-nel próbálkoznék.

Üdv, Olajdoki

5W vagy 0 W

2015. május 20., 14:10 Módosítva: 2015.05.20 14:10
1

T.Olajdoki

Passat 2.0 CR diesel 2009-es évjárat. 0W olajat és az 5W olajat is írja a könyv.  Melyiket válasszam?

Köszönöm előre válaszát

Kedves Levélíró!

Mindkettő megfelelhet. A választás inkább a VW szabvány, mint viszkozitás alapján történjen. Jelenleg a VW 504.00/507.00 olajok a legjobbak, és ezek általában 5W30-as, 5W40-es viszkozitásúak.

Üdv, Olajdoki

Rendetlenkedik a váltó

2015. május 18., 10:29 Módosítva: 2015.05.20 10:24
1

Kedves Olajdoki!

Mitsubishi Space Wagon 1998. évjáratú, és 1998 cm3 hengerúrtartalmú 4D68T motor típusú gépkocsim váltója rendetlenkedik. Az egyes fokozatot csak állóhelyzetben, a második fokozatot csak nagyon lassú mozgás mellet lehet kapcsolni. Érdeklődéseimre egy olyan választ is kaptam, hogy lehetséges, hogy az olaj nem megfelelő a váltóban, de lehet más hiba lehetőség is. Kérdésem csak annyi, hogy milyen viszkozitású olaj szükséges bele? Egy olajcserével, egy hiba lehetőséget ki tudnék szűrni.

Köszönettel: Üdv. András

Kedves András!

API GL-4 minőségű, 75W90-es olaj való bele, mint például a Valvoline Maxlife MTF GL-4 75W90.

Üdv, Olajdoki

Olajat rövid utakra

2015. május 15., 17:01 Módosítva: 2015.05.18 07:20
12

Tisztelt Olajdoktor!

Egy 1999-es évjáratú, Mazda 323F (BJ) 1.5L 16V benzines autó tulajdonosa vagyok. Utóbbi pár évben Eneos Premium 10w40 került a motorba.

Olaj fogyasztás szerintem nem jelentős: 1 év és cirka 6-7e km után maximumról kb a nívó szintjelzés feléig csökken le. 90%-ban munkába járásra használom, rövidtávokon, sok hidegindítással, elvétve kicsit hosszabb utakra. Természetesen időnként meghajtom, hogy el ne lustuljon.

A kérdésem a következő lenne: Lenne értelme más viszkozitású olajra váltani, amivel a motor jobban kímélve lenne a hidegindításokkor? Kérném konkrét típusok ajánlását, ha lehetséges. Válaszát előre is köszönöm!

Üdv. Somogyi Dániel

Kedves Dániel!

Szerintem ez az olaj megfelel a továbbiakban is. Nem akarom lebeszélni esetleg egy 5W40-es olaj használatáról, de a jelenlegi olaj is megfelelő.

Üdv, Olajdoki

Swift 10w40-et vagy mást?

2015. május 13., 14:08 Módosítva: 2015.05.13 14:08
1

Tisztelt Olajdoktor,

98-as évjáratú Suzuki Swift 1.3-asba eddig 10w40-es olajat tettem. 150 ezer km körül van benne, de mostanában mintha picit jobban enné. Kb 1 éve lett szelepszárszimering és szelepvezető cserélve, minden egyéb cuccal amit ilyenkor kell, a hengerek / gyűrűk kopását is megmérettem, akkor 85 százalékosnak mondta a szerelő. Tömítések, szimeringek jók, nem folyik sehol az olaj. Most ismét itt az olajcsere ideje és azon töprengek, hogy van-e értelme másmilyen olajat tenni bele, vagy valamilyen adalékkal javítani a dolgon. Egyébként mindig betartom a 10 000-es cserét (2006 óta van nálam a gép) és minőségi olajat szoktam használni. Tanácsát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Kisföldi Károly

Kedves Károly!

Az olaj minőségének nem az olajfogyás a fokmérője. Nem attól jó vagy rossz az olaj, hogy mennyire fogy. Ha ebből az irányból közelít, könnyen köthet ki ott, hogy lesz egy olyan olaja, ami nem fogy, de nem is védi jól a motort.

Egy félszintetikus, 10W40-es olaj továbbra is optimális választás ehhez a típushoz. Ha kicsit fogy, akkor csak töltsön utána, ha nagyon fogy, akkor már sajnos nem 85%-os az a motor. Az adalék átmenetileg segíthet, de nem hosszú távú megoldás.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a Passatba

2015. május 11., 10:49 Módosítva: 2015.05.11 10:49
1

Kedves Olajdoki!

Le szeretném cserélni a váltóolajat, de nem tudom milyen való bele. Az autó: VW Passat B5 1.9 TDI, motor:AFN.

Köszi

Kedves Levélíró!

VW G 052 911 minőségű, 75W90-es olaj való bele, mint például a Castrol Syntrans Transaxle 75W90.

Üdv, Olajdoki

Villog a Golfban az olajlámpa

2015. május 6., 10:13 Módosítva: 2015.05.06 10:13
1

Kedves Olajdoktor!

Az lenne a kérdésem, hogy mi okozhatja azt, hogy 2-es Golfban meleg motornál menet közben elkezd villogni és idegesítő hangot kiadni az olajnyomásjelző? Az autó nem az enyém, a tulajdonos azt mondta, a szerelő nem tudja mi lehet a baj. Én elektronikára tippelek, de közel sem vagyok autószerelő.

Üdvözlettel: Ádám

Kedves Ádám!

Az olajnyomás problémára jellemző, hogy általában először meleg motornál jelentkezik. Ugyanis a hideg olaj vastagabb, nagyobb az ellenállása így magasabb az olajnyomás.

Lehet érzékelő hiba, egyes utángyártott olajszűrők is okoznak ilyet, vagy lehet olajgomba hiba, olajszivattyú hiba.

Nem jellemző, hogy az olaj hibája legyen, mert ahhoz nagyon mellé kell lőni, pl. motorolaj helyett hidraulikaolajat betölteni, de még akkor sem biztos, hogy jelentkezne ilyen.

Üdv, Olajdoki

Hidegen vagy melegen ellenőrizzük az olajszintet?

2015. május 2., 12:08 Módosítva: 2015.05.02 12:08
1

Tisztelt olajdoktor!

Annak idején úgy tanultam, hogy az olajszintet hideg motornál kell ellenőrizni, a nívópálca erre van kalibrálva. Minap azonban egy ismerősöm, aki nem nevezhető laikusnak (bár elsősorban autóelektronika a szakterülete, aminek az olajhoz nincs köze, de mégsem bölcsész), azt mondta, ő úgy tudja, hogy üzemmeleg motornál nem sokkal leállítás után kell ellenőrizni. Mindketten elbizonytalanodtunk. Melyik a helyes?

Köszönettel, Dr. Deák Péter

Kedves Péter!

Hideg motornál kell mérni az autók nagy részénél. Kivéve azoknál a típusoknál, ahol kifejezetten mást ír a kézikönyv. De az esetek többségében nem lesz óriási a különbség a két mérés között. Ugyan a leállítás után az olaj nem folyik vissza azonnal a teknőbe, de a hőtágulás ezt részben kompenzálja az olajszint tekintetében.

Üdv, Olajdoki

Váltóolaj a WagonR-be

2015. április 28., 10:00 Módosítva: 2015.04.28 10:00
1

Tisztelt Olajdoki!

A 2001-es 1000 cm3-s Wagon R-emben szeretném lecserélni a váltóolajat a szerelőm tanácsára. Ő azt mondta, hogy tegyek bele minél jobb minőségüt. Én azt sem tudom, hogy milyen fajta kell bele és ez lenne amiben az ön segítségét kérném. A másik kérdésem az lenne, motorolajból milyet javasolna nekem ebbe az autóba.

Sokan mondják, hogy tegyek bele teljesen szintetikus olajat, de nem tudom mennyivel jobb az a nem teljesen szintetikustól. Az a baj, hogy minden autósboltban mást javallanak.Kérem válaszoljon, hogy végre halljam egy hozzáértő tanácsát. Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: Attila

Kedves Attila!

API GL-4 minőségű, 75W90-es olajat javaslok a váltóba, mint amilyen például a Valvoline Maxlife MTF GL-4 75W90.

A motorba 5W30-as vagy 5W40-es olajat javasol a gyártó, így jó választás például a félszintetikus Valvoline Durablend MXL 5W40, vagy a teljesen szintetikus Valvoline Maxlife 5W40. A szintetikus olajok jobb kenést, és jobb motortisztaságot biztosítanak, valamint kezdeti tulajdonságaikat jobban megtartják a csereperiódus során.

Minőségileg jobb választás egy szintetikus olaj, mint egy félszintetikus, de a félszintetikus is teljesíti a gyári elvárásokat.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere a keveset futott Samarába

2015. április 23., 11:55 Módosítva: 2015.04.23 11:55
1

Tisztelt Olajdoktor,

Régóta olvasgatom a cikkeit és rengeteget tanultam a hozzászólásokból és a feltett kérdésekből. Most elérkezett az idő, hogy én is kérdezzek - bízva abban, hogy profi és szakszerű választ kaphatok.

Nemrég rám maradt nagypapám 33 ezret futott, 1987-es évjáratú Lada Samara gépkocsija, mely egész "életét" egy fűtött meleg garázsban töltötte és patika állapotban van. Sajnos az autó 3 éve nem volt beindítva. A feltámasztási folyamat most zajlik. Mivel a motorolaj ennek a folyamatnak kritikus része, ezért azt szeretném kérdezni, hogy mit javasol egy ilyen keveset futott, jó állapotú de régi konstrukciójú motorhoz? Első szériás, 1300-as benzines motorról van szó, hagyományos karburátoros, nem injektoros. A válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Pataki Tamás

Kedves Tamás!

Egy félszintetikus, 10W40-es, minőségi motorolaj ebbe is kiválóan megfelel, mint ahogy a legtöbb hasonló korú autó motorjához is. Például Total Quartz 7000 10W40 vagy Fuchs Titan Syn MC 10W40.

Üdv, Olajdoki

Ideális olaj nyárra

2015. április 21., 13:24 Módosítva: 2015.04.21 13:24
1

Tisztelt olajdoki!

Az autókat csak szeretem, nem vagyok kifejezetten műszaki ember. Van egy szuper állapotú '94-es 1.6 16V benzines Escort Cabrio-m (ovál hűtőmaszkos), ami a rossz időt garázsban tölti. Most készítem fel épp a szezonra. Gondolom, javasolt minden szezon előtt lecserélni az olajat. Sokat segítene, ha megírná, pontosan melyik a legideálisabb olaj bele. Konkrét márkát is szeretnék tudni, amit javasol, azt fogom megvenni. Az ára nem számít. Válaszát nagyon köszönöm!

Tisztelettel: Nagy Zsolt

Kedves Zsolt!

Egy teljesen szintetikus, 5W40-es olaj abszolut minőség-orientált választást jelent. Ilyen például a Valvoline Synpower 5W40 vagy a Motul 8100 X-cess 5W40.

Üdv, Olajdoki

Olajhígulás a Fiestában

2015. április 14., 09:35 Módosítva: 2015.04.14 09:35
1

Tisztelt Olajdoki,

A fent említett típusú autón sárgán világított a kezelési utasítás szerint olajhigulást jelentő kontroll lámpa, lecseréltem az olajat Ford szabványnak megfelelőre (előtte is az volt benne), a lámpa továbbra is jelez. 30 000 km van az autóban, az olaj tiszta, ez most komoly, vagy hibás a jeladó?

Köszönettel Rosta László

Kedves László!

Az üzemanyaggal való felhígulás jellemző a DPF-es autóknál, de az valóban furcsa, hogy olajcsere után is jelez. Lehet, hogy a számítógép nem regisztrálta, hogy megtörtént az olajcsere. 

Üdv, Olajdoki

Meddig jó az olaj?

2015. április 9., 17:04 Módosítva: 2015.04.10 14:00
6

Bontott csomagolású motorolaj meddig felhasználható?

Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os). Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában. Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi újjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor) Mercedes Vitoban (2007-es 111cdi) 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12000 km-t mentem vele.

Mikor tanácsos cserélni az olajat? Segítségét köszönöm!

Kedves Levélíró!

Ha vissza volt zárva a bontott olaj, akkor még felhasználhatja. Természetesen hozzá lehet önteni a friss olajat. A Vito részecskeszűrős-e? 4x4-es esetleg? A 2007-ig vagy a 2007-től gyártott modellről van szó?

Üdv, Olajdoki

Szép napot!

Nagyon köszönöm a válaszát.

A Dacia olajcserénél a kérdéshez. Azért kérdeztem, hogy hozzá lehet-e tölteni új olajat mert a megmaradt 3 liter olaj ELF Competition ST 10-40W amit már nem gyártanak. jelenleg Elf Evolution 700ST 10-40W olajt forgalmaznak. (Bontott csomagolású motorolaj meddig felhasználható? Kb. 3 liter motorolaj megmaradt egy régebbi olajcserénél (Elf competition st 10-40w - Dacia Logan 1.4 -2006 os).

Ez kb 2-2,5 évet ált a pincében saját dobozában. Felhasználható-e, és kiegészítem-e egy liternyi újjal vagy sem? (kb. 3,5 liter olaj szükséges cserekor)) A Vito részecskeszűrős, 2007/03-as, (0999) 85 Kw/116LE Autó kód. WDF63960113314106, Ha segít (altípus még a briefből: 639/4 ZFBAK 2E6D111).

Egyébként óra szerint 130e km futott az autó (valószínűleg főként rövid távokon volt használva az autó/olajcserékkel kapcsolatban nincs információm) A kérdés amire keresem a választ előző levelemből: 9 liter MOBIL DELVAC XHP EXTRA 10W-40 került bele 1 éve. Azóta 12000 km-t mentem vele. Mikor tanácsos cserélni az olajat? Megfelelő-e az olaj illetve mely olajat javasolja? Előre is köszönöm válaszát. Elnézést, hogy az első levelemben nem tájékoztattam megfelelően az adatokat illetően.

Tisztelettel Szász László

Kedves László!

A lezárt flakonban tartott olaj elég sokáig megőrzi a minőségét, legalább 5 évig felhasználható. Ahogy már írtam, a friss olajat hozzá lehet tölteni. A Mercedeshez megfelelő az említett Mobil olaj. Rugalmas csereperiódus szerint, tehát a számítógép utasításának megfelelően kell cserélni, nincs konkrét kilométer vagy időtartam megadva.

Üdv, Olajdoki

Hogy használjam a motormosót?

2015. április 7., 11:08 Módosítva: 2015.04.07 11:08
1

Kedves Olajdoktor!

Több mint 20 000 km-e nem volt olajcsere 1.3as 1993-as évjáratú Swiftemben. Mivel ez minimum duplája az ajánlott periódusnak, szeretném kitisztitani kicsit a csere előtt. Megvettem egy korábbi válaszában ajánlott Valvoline Engine Flusht, de nincs rajta, hogyan használjam. A régi vagy az új olajba töltsem? Mennyit kell vele mennem mielőtt leengedem, stb..? Köszönöm szépen a választ!

Üdv: Attila

Kedves Attila!

Közvetlenül olajcsere előtt töltse a flakon tartalmát az olajhoz, és járassa a motort 5 percen keresztül alapjáraton. 5 perc után állítsa le a motort és eressze le az olajat. Ne közlekedjen az autóval úgy, hogy már benne van az adalék az olajban.

Üdv, Olajdoki

Gyűrűzés után váltsak olajat?

2015. április 2., 14:42 Módosítva: 2015.04.02 14:42
1

Kedves Olajdoki!

Az 1.6-os 16v-s Vectra-m (2000-es évj., 350e km) nemrég lett meggyűrűzve és nem sokkal előtte hengerfej felújítás is volt. Korábban 10W40-es Castrolt és Mobil olajat használtam. Gondolom a viszkozitás ez után is jó lesz. Most 1000 km-rel a felújítás után le kellene cseréljem az olajat. Milyen gyártót és olajtípust javasol?

Előre is köszönöm!

Kedves Levélíró!

Ugyanezek a márkák jók lesznek a jövőben is. Ha mindenképp váltani szeretne, megfelel például az Eneos Premium 10W40 vagy a MOL Essence 10W40 is.

Üdv, Olajdoki

Opel váltóolaj Peugeotba

2015. március 31., 11:09 Módosítva: 2015.03.31 11:09
1

Kedves Olajdoki!

Nemrégiben kérdeztem Öntől, hogy a Peugeot 308-ban kell-e váltóolajat cserélni? Ön azt válaszolta, hogy élettartam olaj van benne. Rendben. Ha mégis fel kell tölteni javítás miatt, feltölthető-e Opel gyári váltóolajjal?

Kedves Levélíró!

Nem túl valószínű. Az élettartam kenésre szánt speciális váltóolajok a gyártó saját szabványának kell megfeleljenek, nem jellemző, hogy egyik speciális váltóolaj megfelelne egy másik márka autójának az ugyancsak speciális igényű váltójába. Ilyen legfeljebb akkor szokott előfordulni, ha ugyanaz a cég szállítja a váltót mindkét márkához.

Üdv, Olajdoki

Villog az olajnyomás lámpa

2015. március 29., 10:22 Módosítva: 2015.03.29 10:22
4

Üzem melegen felvillan az olajnyomás lámpa a 2011-es 1,6-os dízel VW Touran-ban. Cseréltünk benne olajgombát, olajpumpát és gyári olajszűrőt és olajat kapott. Hidegen nem csinálja, csak 1000-1600-as fordulat között. Alapjáraton és magasabb fordulaton sosem.

Kedves Levélíró!

Az olajnyomás problémára jellemző, hogy általában először meleg motornál, alacsony fordulaton jelentkezik. Ugyanis a hideg olaj nyomása magasabb, és a magasabb fordulatszám is megemeli az olajnyomást.

Ha a két tényező egyike sem áll fenn, akkor szokott megjelenni a kezdődő nyomásprobléma. Ezzel nem vág egybe viszont, hogy Ön alapjáraton, meleg motornál sem tapasztalja azt.

Érdemes szervizben megnézetni, hogy az olajszivattyú rendben van-e.

Üdv, Olajdoki

Mint öntsek a Stiloba?

2015. március 24., 16:40 Módosítva: 2015.03.24 16:40
1

Tisztelt Olajdoktor!

Ön szerint 10w40-es Selenia motorolaj jó egy 2003-as Fiat Stiloba, mely 150ezer kilométert futott és 1.6-os benzines. A jármű könyve ezt írja de a hasonló korú, motorú járművekbe 5w30 (Ford) vagy 5w40 (Peugeot) olaj való. Bele merjem tölteni? Van más javaslata? Illetve a váltóolaj cseréjére szükség van? A szerviz szerint élettartam olaj van benne, és nem kell cserélni.

Köszönöm Varga Zoltán

Kedves Zoltán!

Valóban jó bele a 10W40-es Selénia, de 5W30-as ACEA A1-es olaj is használható, mint például a Selénia Multipower 5W30 vagy a MOL Dynamic Star F 5W30. A váltóban valóban nem kell olajat cserélni.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere a ZZR-be

2015. március 22., 08:32 Módosítva: 2015.03.22 08:32
1

Tiszteletem!

A következő lenne a kérdésem. Tavaly szezonban mindössze 2 ezer km-t sikerült motoroznom, de az év letelt. Hagyhatom még az olajat, vagy ne legyek skót?

A motor 93-as ZZR 600, az olaj Eneos 15W50, fullszintetikus.

Köszönöm. Botond

Kedves Botond!

12 havonta mindenképp le kell cserélni ebben a motorban az olajat. Akkor is, ha csak keveset ment vele.

Üdv, Olajdoki

Olaj az Ecoboosthoz

2015. március 19., 11:37 Módosítva: 2015.03.19 11:37
2

Tisztelt Olajdoki!

2011.02. Ford Mondeo 1.6 Ecoboost benzines /140e km/ autót vásároltam. Két választás van: vagy Ford Formula F 5w30 vagy 5w20 Ford Ecoboost /Castrol/. Állítólag az utóbbi kifejezetten Ecoboost motorokra van kifejlesztve!

Mi a külömbség és ön melyiket javasolja? Mikor kell cserélni őket? Tényleg 20 000 km a csereintervallum? Esetleg ajánlana valami benzinadalékot ehhez a motorhoz?

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

Van egy külön Ford szabvány az Ecoboost motorokhoz, a Ford M2C948-B. Ez csak az 1.0 literes Ecoboost motornál kötelező előírás, a nagyobb Ecoboost motoroknál választható. Az említett 5W20-as olaj ennek a szabványnak felel meg.

A különbség elsősorban üzemanyag-takarékosságban van - az 5W20-as javára -, de az új szabvány a motortisztasággal kapcsolatban is fogalmaz meg további feltételeket. Nehéz kérdés, hogy melyiket választanám, mert ez még annyira új fejlesztés, hogy nincsenek arra vonatkozó tapasztalatok a piacon, hogy több év és több százezer km alatt mennyire válik be.

Ennek ellenére szerintem az új olajat választanám, mert hiszek fejlesztők tapasztalatának, és szeretem az újdonságokat. Cserélni 20 ezer kilométerenként, de legfeljebb 12 havonta kell.

Üzemanyag-adalékot inkább nem ajánlanék, mert az Ecoboost sok technikai újítást tartalmaz, és nem ismerem az üzemanyag-adalékok kompatibilitását ezzel az új technológiával.

Üdv, Olajdoki

Adalékot az olajba?

2015. március 17., 11:34 Módosítva: 2015.03.19 11:46
1

Tisztelt Olajdoki!

Vásároltam Liqui Molly 10W40 leichtlauf olajat és Liqui Molly MoS2 adalékot. Kérdésem az lenne érdemes-e az olajba beleönteni az adalékot? Nem rontok az olaj minőségén?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Nem látom akadályát, hogy azonos márkájú motorolajat és adalékot használjon, ugyanis ezeknek kompatibiliseknek kell lenniük egymással. De nem hiszem, hogy a Liqui Moly 10W40-es olajának szüksége lenne erre a külön adalékra ahhoz, hogy teljes értékű motorvédelmet biztosítson.

Üdv, Olajdoki