Lehet, hogy csak 4000 km-t bír az olaj?

2014. február 26., 10:15 Módosítva: 2014.02.28 17:02
1

Tisztelt Olajdoktor!

A problémám a következő, 4000 km van a motorolajban, és már üzem meleg motornál is csattognak a hidrotőkék.

A motorolaj Castrol Edge Fst 5W-40 ez előtt Castrol Magnatec 10W-40 volt az autóban az is 4000 km-t bírt. Az olaj szerintem nem lehet hamis ugyanis a Castrol mintaboltban lett vásárolva. Az autó az olajat nem fogyasztja. Az autó egy Skoda Fabia 1.4 MPI 2002 AQW jelenleg 144 000 km-rel.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: János

Kedves János!

Kizárt dolog, hogy ez az olaj csak 4000 kilométert bírjon. A hidrotőkék csattogása egyáltalán nem feltétlenül az olaj hibája.

Üdv, Olajdoki

Ránézéssel diagnosztizáltak

2014. február 20., 10:47 Módosítva: 2014.02.20 10:47
3

Tisztelt olajdoki!

2 hónapja került hozzám, egy 2000-es évjáratú 1.8 TD Ford Escort, az autó 150 000 km-es ( ha igaz), egyébként nagyon megkímélt állapotban van. Kb 1 hónapja észrevettem hogy eszi az olajat, heti 250-300 km-t megyek vele, kb 10naponta megeszik 1 liter olajat. Begurultam egy szervízbe, ahol azt mondták, a motorháztető felnyitása nélkül hogy gyűrűzni kell meg hogy hengerfejes és hogy 100 fölött van a dolog. Nekem túl hasraütés szerű volt a dolog. Az autó amúgy nem füstöl, nincs alatta folt, mi okozhatja a problémát (én a légszűrőre tippeltem), ill mire figyeljek oda, csináltassak előtte egy kompressziómérést?

Tanácsát előre is köszönöm.10w40es Castrol olajat használok. Első autóm.

Kedves Levélíró!

Nekem is túl hasraütésesnek tűnik, ha ez a diagnózis a motorháztető felnyitása nélkül lett megállapítva. Lehet, hogy tényleg gyűrűzni kell, de valóban érdemes egy kompresszió mérést végezni. A hengerfejesség egyébként tetten érhető abban is, ha csökken a hűtővíz szint és az olaj állaga megváltozik - csoki-shake-szerűvé válik. Az autó alatti olajfolt ritka jelenség még az olajat nagy mértékben fogyasztó autóknál is, mert az csak akkor fordul elő, ha külső tömítetlenség a hiba oka.

Üdv, Olajdoki

Sima olaj a 4T helyett

2014. február 18., 16:36 Módosítva: 2014.02.18 16:36
1

Tisztelt Olajdoktor!

Az a kérdésem, hogy négyütemű motorkerékpár motorba, mely egybe van a váltóval, tehetek e bele sima/természetesen jó minőségű/ 10W-40-es olajat a 4T minőségű olaj helyett. Előre is köszönöm a válaszát.

Üdvözlettel: László.

Kedves László!

Attól függ mi az előírás. Ha egy JASO MA minőségű olaj van előírva, akkor nem, mert a váltó kárát látja. Ha csak sima API SF vagy hasonló minőségű olaj az előírás akkor elméletileg igen, de célszerű minél egyszerűbb olajat választani, ami minél kevesebb súrlódásmódosító adalékot tartalmaz. Mivel ezt sajnos nem igazán fogja tudni a flakonról leolvasni, ezért én inkább maradnék a 4T olajnál.

Üdv, Olajdoki

Rossz olajat töltöttem utána

2014. február 10., 11:56 Módosítva: 2014.02.12 10:20

Tisztelt olajdoki!

VW Touran 2008-as 1.9 PDTDI-be rosz olajat töltögettem utána, kb 8dl Shell Ultra 5w40 505.00-t. Olajcseréig még van 2000 km. Cseréljem előbb, vagy nem muszáj?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Ráér az olajcserekor a megfelelőt bele tölteni. Ha csak utántöltéskor került bele ez az olaj és már csak 2000 km van hátra, akkor már nem fog sokat osztani vagy szorozni a dolog.

Üdv, Olajdoki

Suzukiban 15W40-ről 10W40 után 5W40 egészséges?

2014. február 6., 11:02 Módosítva: 2014.02.06 11:02
10

Kedves Olajdoktor!

2002-es 1.0-es Suzuki Swifttel járok jelenleg, 2013. novemberben vettük 102 ezer kilométerrel, mivel gyanús volt a címke, hogy 2008-ban volt utoljára olaj cserélve, akkor is 15W40-es olaj lett belerakva, gyorsan lecseréltük. Mosóolajjal persze előtte ki lett takarítva a rendszer. Most 10W40-es Mobile van benne és 107 ezer kilométer. A kérdésem az lenne, át lehet-e térni pár olajcsere után az 5W40-esre, néhány ismerősömtől hallottam, hogy az jobb lenne bele. Mivel pizzafutár vagyok, elég sokat fut és van hidegen használva, általában be sem melegszik egy-egy kör alatt.

Kedves Érdeklődő!

Bármikor át lehet térni 5W40-re, nem kell pár olajcserét várni vele. Ha általában nem tud bemelegedni a motor, akkor ajánlott is az áttérés.

Üdv, Olajdoki

Milyen olaj való a jobbkormányos Civicbe?

2014. január 29., 13:54 Módosítva: 2014.01.29 13:54
1

Kedves Olajdoki!

Vásároltam egy jobbkormányos valószinüleg USA import (motortérben HONDA USA plakett) 1999-es Honda Civic 1.6 benzines autót. Motorkód D16Y. Olajat szeretnék cserélni viszont minden angol szerelő más más olajat mond jónak. Szintetikus vagy félszintetikus, 10-40, 5-30 vagy más egyéb paraméterű olaj a tökéletes?115 000 mérföld van benne jelenleg. Eddig kettőezer mérföldet vezettem le olajfogyást nem észleltem ezalatt.Kérném szives tanácsát!

Üdvözlettel egy elátkozott Honda tulajdonosa

Kedves Érdeklődő!

Egy 10W40-es, félszintetikus olajat jobb ár/érték arányú választásnak tartok ehhez a típushoz.

Üdv, Olajdoki

Rossz olajat töltöttem

2014. január 24., 11:05 Módosítva: 2014.01.25 16:58
9

Kedves Olajdoktor!

2002-es 1.4 16V Ford Fiestámba (MK5) tévedésből az elmúlt 60 000 km-en 10W40-es olajat vettem 5W30 helyett. Az autó jól működik, de kíváncsi vagyok milyen hatással lehetett ez a tévedés a motoralkatrészekre.

Üdvözlettel, Astron

Kedves Astron!

Kicsivel magasabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, továbbá valamivel nagyobb kopás lehetett a dolog következménye.

Üdv, Olajdoki

Olaj a kerti traktorba

2014. január 21., 15:02 Módosítva: 2014.01.21 15:02
1

Kedves Doktor!

Vettem egy japán kistraktort. KUBOTA L2002 DT-M. 1989-es 1115ccm, 20L, 3 hengeres szívornyás dízel. Milyen motor, váltó és hidraulika olajat tegyek bele? Van néhány tábla a motortérben 10W-30 jelöléssel de összesen ennyi amivel el lehet indulni. Kérlek adj tanácsot!

Kössz előre is! Üdv. P

Kedves Érdeklődő!

Egy STOU kategóriájú olajat ajánlok hozzá. Ezek az olajok úgy lettek kialakítva, hogy megfeleljenek az egyszerűbb mezőgazdasági gépek összes kenési követelményének, legyen az motor, váltó vagy hidraulika. Ilyen termék például a Valvoline STOU 10W30.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere ha fütött garázsban áll az autó, és nem használom

2014. január 20., 11:12 Módosítva: 2014.01.20 11:12
2

2007.09. havi Ford Focusom van, 1,6-os, 82 000 km van benne. Otóberben cseréltem benne olajat Ford 5w30-t használok. Eddig évente cseréltem az olajat, de most októberig talán 1000 km-t sem fogok menni. Betartsam az éves cserét vagy maradhat benne tovább az olaj, kitolhatom, és ha igen mennyi idővel?

Válaszát elöre is köszönöm!

Tisztelettel: Feri

Kedves Feri!

Ugyanúgy fogat mos-e este, ha csak egy szendvicset evett egész nap vagy esetleg úgy gondolja, hogy akkor ráér másnap reggel? Ha egyszer használatba vette az olajat, akkor le kell cserélni ahogy a csereperiódus diktálja, az pedig kilométerben is és hónapban is meg van adva, nem véletlenül.

Üdv, Olajdoki

Olaj a turbós benzinesbe

2014. január 16., 11:08 Módosítva: 2014.01.16 11:08
1

Tisztelt Olajdoktor!

Segítségét szeretném kérni. Van egy turbó hibás 2002-es 1.8T 20V Octaviám, lassan 260e km-t futott. A turbó javítását követően szeretnék megfelelő olajat tölteni az autómba, természetesen az ésszerűség határaitól nem elrugaszkodva.

Azt szeretném kérdezni, hogy milyen olajat, olajakat tud nekem javasolni ehhez a típushoz?

Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel, Albert Krisztián

Kedves Krisztián!

Turbós konstrukciókhoz megéri szintetikus olajat használni, mert az jobban bírja a magas hőmérsékletet. A futott kilométereket figyelembe véve lehet, hogy érdemesebb az 5W40-es viszkozitási osztályban gondolkodni, mint az 5W30-asban. Javaslataim: Motul 8100 X-cess 5W40 vagy Valvoline Synpower 5W40.

Üdv, Olajdoki

Eszi az olajat a Lada

2014. január 8., 15:12 Módosítva: 2014.01.08 15:13
3

Lada Priora, 2007-es évjárat, 49 000 km van benne. 3000 km alatt 1,2 l olajat kellet utánna tölteni. 10w40 Castrol Magnatec olajat használok. Ha vastagabb olajra váltok (15w40) akkor elképzelhető, hogy nem fogja annyira enni?

Kedves Érdeklődő!

Nem valószínű, hogy jelentősen csökkenne az olajfogyasztás a 15W40-es olajtól, ugyanis ez utóbbi olaj üzemi hőmérsékleten csak ugyanannyira vastag, mint egy 10W40-es. Viszont a 15W40-es kevésbé védene a kopástól hidegindítás során.

Üdv, Olajdoki

Keverhetem az olajat?

2014. január 6., 11:30 Módosítva: 2014.01.06 11:30
2

Kedves Olajdoki!

Peugeot 206 1,4 HDi autómnál olajcsere előtt állok. Van itthon 2 liter Castrol Magnatec Diesel 10W40es olaj és 2 liter Mol Essence Diesel 10W40. Beleönthetem-e ezeket az olajakat a csere alkalmával, vagy valamelyik típusból vegyek még 2 liter olajat?

Gábor

Kedves Gábor!

A Castrol Magnatec Diesel 10W40-nek van B3 és B4-es változata is. Ha ez utóbbiról van szó, akkor összeöntheti. Egyébként is összeönheti, csak akkor nem javaslom a HDI-be, csak egy olyan autóba, ahol nem elvárás az ACEA B4 minőségű olaj.

Üdv, Olajdoki

Kell-e aSuzukiban váltóolajat cserélni?

2014. január 2., 17:58 Módosítva: 2014.01.04 15:23
2

Szeretném megkérdezni,hogy a Suzuki SX4 automata váltójában kell-e olajat cserélni? Ha igen milyen olaj kell bele és hány kilométer megtétele után. SX4 1.6 16V benzines motor 2006-os évjáratú.

Válaszát várom és nagyon köszönöm!

Tisztelettel: Hegedűs Laci

Kedves Laci!

160 ezer kilométerenként kell az automataváltóban olajat cserélni, de ez a periódus akár 30 ezer kilométerre is csökkenhet extrém igénybevétel esetén. JWS 3309 minőségű olaj való bele, mint például a Mobil ATF 3309.

Üdv, Olajdoki

Motormosás belsőleg - érdemes-e?

2013. december 30., 12:05 Módosítva: 2013.12.30 12:05
2

Tisztelt Olajdoktor

Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy nemrégiben vettem egy Rover 45 -öt ( 3 hónapja ) az eladó szerint volt olaj cserélve rendszeresen. De én nem bízok benne mert nagyon réginek tűnik a nívópálcán az olaj... koszos, fekete tehát a rendszeres olajcsere bizonytalan. Érdemes-e, illetve van-e értelme motor belsőmosó adalékszert használni motorolaj csere előtt?

Második kérdésem pedig az lenne, hogy ha mind ez megtörtént ( olajcsere stb...) Érdemes e, illetve van-e értelme motorolaj adalékszert hozzá adni az olajhoz? Még annyit tennék hozzá hogy az autó 11 éves, benzines 1.6 os, átlag fogyasztása 9-10 liter/ 100 km. Előre is köszönöm türelmét, és segítőkészségét.

Tisztelettel: Ayden

Kedves Ayden!

Az, hogy fekete az olaj nem árul el semmit róla, ugyanis az olajnak az az egyik feladata, hogy a szennyeződéseket magában tartsa és ne engedje azokat leülepedni. Tehát az, hogy fekete nem azt jelenti, hogy rossz állapotban van csak azt, hogy teszi a dolgát. Ettől függetlenül alap, hogy használt autó vásárlásakor olajat kell benne cserélni, függetlenül attól, hogy mit mondott az előző tulajdonos. Motormosásra viszont nincs szükség és adalékot se töltsön az olajba. Csak használjon egy jó minőségű olajat, ami megfelel a gyári előírásoknak.

Üdv, Olajdoki

Ridegtartású Mazdába milyen olaj való?

2013. december 20., 13:48 Módosítva: 2013.12.20 13:48
2

Szabadban parkolok egy 2000-es Mazda 626 2.0 DiTD (74KW)-vel, és itt az olajcsere ideje. Milyen olajat kell vennem hozzá?

Kedves Érdeklődő!

5W30-as vagy 10W30-as viszkozitású, legalább API CD minőségű olaj való bele. Utóbbit ma már minden dízel autókhoz használható motorolaj teljesíti. Megfelelő például az Eneos Premium Plus 10W30 vagy a Valvoline Synpower 5W30.

Üdv, Olajdoki

Szervóba milyen olajat?

2013. december 16., 10:57 Módosítva: 2013.12.16 10:57
2

Üdvözlöm!

Segítségét szeretném kérni. A kormányszervóba melyik hidraulikaolaj lenne a megfelelő egy Peugeot 206 autónál. Esetleg ezek? FLUIDE ATX (dexron II) vagy a FLUIDE G3 (dexron III) Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Levélíró!

A Dexron III szabvány visszafelé kompatibilis a Dexron II szabványokkal, ezért a Dexron III olajok használhatóak azokon a kenési helyeken, ahol Dexron II az előírás. Itt is ez a helyzet, tehát mindkét olaj használható a Peugeot 206 kormányszervójához.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere után nehéz a váltás

2013. december 9., 09:57 Módosítva: 2013.12.09 09:57
2

Kicseréltem a 2000-es évjáratú Borámban a váltóolajat. 210 ezer km-t mutat az óra de szerintem többet is ment már. A gondom az, hogy 2. és 3. fokozatot állás után reccsenve veszi be, melegen már csendben.

Olajcsere előtt nem igazán vagy csak ritkán fordult elő, hozzáteszem most sokkal könnyebben veszi a sebességeket ha már meleg. 75W90-es olaj ment bele kb 1.8 liter.

MItől lehet ez? Annyi megjegyzés még ha nem jár a motor és sebességben hagyom, a kuplung kinyomása után sem tudom kivenni sebességből.

Köszönettel

Kedves Érdeklődő!

Mindig próbálom felhívni a figyelmet a válaszaimban arra, hogy nagyon sok autóban nem kell váltóolajat cserélni, mert élettartam feltöltésű, speciális olaj van bennük. Ha ezt valaki lecseréli egy egyszerű GL-4-es vagy GL-5-ös 75W90-es olajra, azzal sokszor többet árt mint használ. Tartok tőle, hogy esetleg itt is erről lehet szó.

Persze ezekben a váltókban is szabad olajat cserélni, de ugyanolyan minőségű speciális olaj kell bele, mint ami gyárilag volt. Ennek beszerzése sokszor azért nem egyszerű feladat, mert - mivel nem kell cserélni - alacsony rájuk a kereslet így kevés olajtársaság gyárt ilyet és a boltok sem nagyon tartják. Ha tehát nem VW 501.50 (vagy ezzel felülről kompatibilis) jóváhagyással rendelkező olaj került a váltóba, akkor érdemes kipróbálni egy Castrol Syntrans Transaxle 75W90-et vagy egy Fuchs Titan Sintopoid LS 75W90-et. Nem biztos, hogy megszünteti a problémát, mert a távolból nem lehet 100% biztosan megmondani, hogy az olaj a hibás, de elég valószínű.

Megköszönném, ha megírná a tapasztalatait, mert mint említettem visszatérő téma hogy az autósok beleöntik a "sima" váltóolajat a speciális gyári olaj helyére. Ha esetleg itt is ez történt, akkor később más is okulhat belőle.

Üdv, Olajdoki

Különbözik a viszkozitás, keverhetem?

2013. november 27., 09:53 Módosítva: 2013.11.29 09:32
2

Tisztelt Olajdoktor!

Az autóm (Ford Galaxy 1.9 TDI 1999 81kw) motorjába Castrol Magnatec 10w-40 olaj van. Utántölthetem-e azonos típusú 15w-40 viszkozitású olajjal, vagy ez károsodást okozhat?

Kedves Érdeklődő!

Eleve nem való a jelenleg használt olaj ebbe az autóba, a 15W40-es pedig pláne nem. Ugyanis Ford M2C917-A jóváhagyással rendelkező olaj használható csak hozzá, mint például a Castrol Magnatec Diesel 5W40 B4. A jelenlegi olaj használata mellett, ha nem is hibásodik meg a motor, de gyorsabban elhasználódik, amortizálódik, mint a megfelelő olajjal.

Tisztelt Olajdoktor!

Köszönöm válaszát, bár nem a kérdésemre válaszolt. Azt tudom, hogy 5W40-es olaj való bele, de ebben az autóban már kb. 240.000km van az óra szerint (valójában szerinte a 1,5-2-szerese, mert használtan vettem anno) és 5w40-es olajból jóval többet fogyasztott korábban, ezért tértem át 200.000 km felett erre. Így két olajcsere között alig kell utántölteni. Tévedésből viszont legutóbb 15W40-est vettem utántöltésre, ezért tettem fel a kérdést. Válaszára tekintettel viszont kiegészíteném azzal, hogy kopottabb motorba sem ajánlott kicsit "vastagabb" olajat használni?

Előre is köszönöm válaszát!

Tom

Kedves Tom!

Azt hittem, hogy válaszoltam a kérdésére, amikor az írtam: "Eleve nem való a jelenleg használt olaj ebbe az autóba, a 15W40-es pedig pláne nem." Tehát igen, károsodást okozhat, a 10W40-es kevésbé, a 15W40-es még inkább. Nem attól megfelelő egy olaj egy adott motorba, hogy az nem fogyasztja. Ezen az alapon olaj helyett tehetne bele zsírt is. Azt sem fogyasztaná, csak tönkremenne a motor. Ezekhez a motorokhoz, mint írtam Ford M2C917-A minőségű olaj való, tehát még az 5W40-esek közül sem mind jó, csak ami rendelkezik ezzel a jóváhagyással is. Ha kicsit fogyasztja, töltsön utána. Ha nagyon fogyasztja, akkor nézesse meg, hogy pontosan mi okozza a fogyasztást és javíttassa meg. Ezek a jó megoldások.

A rossz megoldás az előírttól eltérő minőségű olaj használata.

Üdv, Olajdoki

0w20-as olaj +40°C körül használható még?

2013. november 21., 10:09 Módosítva: 2013.11.21 10:09
1

Tisztelt Olajdoktor!

2012-es Corollába 0w20 olajat ír a könyv. Ám ahogy nézegetem ez mit is jelent, az jön le, hogy Pl.:0w20-as olaj -35°C-tól +25°C-ig használható. Télen használom az autót legtöbbször, de alkalom nyílhat nagy melegben autópályán való közlekedésre is. E szerint nagy melegben nem megfelelő ez az olaj?

Üdvözlettel:K. Sándor

Kedves Sándor!

A motor üzemi hőmérséklete sokkal magasabb, mint a külső hőmérséklet. Ha az olaj annak meg tud felelni, akkor a kinti 40 °C-nak is meg tud. Az üzemi hőmérséklet pedig nem lesz magasabb azért mert kint melegebb van, ugyanis a hűtőrendszer állandó hőmérsékleten tartja a motort.

Üdv, Olajdoki

R5 GT turbóba milyen olajat vegyek?

2013. november 19., 11:04 Módosítva: 2013.11.19 11:04
1

Tiszteletem!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 1986-os évjáratú Renault Super 5 GT turbóba milyen olajat tegyek? Gyári szervizkönyv itt van a kezembe, azt írja normál esetben 20W50, bizonyos hőmérséklet alatt 10W40. Tényleg ilyen sűrű olaj kell bele? Ha ilyen sűrű (20w50) olajat töltök bele lehet szintetikus vagy ásványi inkább? 20W50 olaj helyett a 10W40 inkább? Az auto áltlában hajtva van.

Üdvözlettel: Mark

Kedves Mark!

Nyugodtan töltsön bele egy 10W40-es, félszintetikus olajat. Megfelelő például a MOL Dynamic Essence 10W40 vagy a Total Quartz 7000 10W40.

Üdv, Olajdoki

Milyen olaj való a hibridbe?

2013. november 15., 12:48 Módosítva: 2020.08.03 16:05
2

Kedves Olajdoki,

Kérdésem hogy milyen olaj való 2,4 Hibrid Toyota Camry-ba (2009) és milyen gyakran kell cserélni?

Köszönöm Géza

Kedves Géza!

ILSAC GF-4 jóváhagyással rendelkező, 0W20-as vagy 5W20-as olaj tölthető bele, mint például a Mobil 10W20 vagy a Total Quartz 9000 Future 0W20. 8 ezer kilométerenként, de legfeljebb félévente kell cserélni.

Üdv, Olajdoki

Olajcsere periódus a BMW-ben

2013. november 13., 10:00 Módosítva: 2013.11.13 10:00
1

Kedves Olajdoktor!

Most vásároltam egy 2005-ös évjáratú 318D Touring BMW-t. 158 000 km van benne, és -27 000 km-t jelez az oliservice a műszerfalon. Ahogyan nézem a szervízkönyvet azóta, hogy kigurult az autó a szalonból 30-40 ezrenként végezték el márkaszervízben az olajcserét. Ez ennél a típusnál normális vagy már az elejétől rosszul csinálták? Rohanjak azonnal olajért és szűrőkért? Mit tegyek? Segítségét előre is köszönöm.

Üdv, Adrian

Kedves Adrian!

Rugalmas csereperiódus szerint kell olajat cserélni ebben a típusban - azaz a számítógép jelzése szerint -, de ez legfeljebb 30 ezer kilométer vagy 24 hónap lehet. A 40 ezer az mindenképp túl sok.

Üdv, Olajdoki

Szintetikusról félszintetikusra váltani

2013. november 7., 10:43 Módosítva: 2013.11.07 10:43
2

Kérdésem az lenne, ha egy autóban eddig szintetikus olaj volt, akkor lehet -e olajcsere alkalmával fél szintetikus olajat beleönteni? Az autót (Daewoo Kalos 10 éves)minden nap rövid távon 15km-en használom. Melyik fajta olajat ajánlja? Egyébként az autóba eddig mindig Shell Helix volt. Továbbra is szeretném megkímélt állapotában tartani az autót.

Segítségét köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Természetesen lehet szintetikusról félszintetikusra váltani, ennél az autónál nincs műszaki akadálya. A Shell Helix HX6 10W40 például jó választás.

Üdv, Olajdoki

Használhatom-e a maradék olajat?

2013. november 4., 11:51 Módosítva: 2013.11.04 18:53
1

Tisztelt Olajdoktor!

Motoromban télen cseréltem olajat, 3,3 Liter kell bele, ezért vettem 4 litert a Motul 5100 10w40-esből. A kérdésem az lenne, hogy az őszi olajcserénél is meg kell-e vennem a 4L olajat, vagy a tavaszi megmaradt ~6-7 dl olajból pótolhatom azt a kevest?

Válaszát előre is köszönöm! R.

Kedves R!

Feltételezve, hogy lezárva tárolta, természetesen felhasználhatja a maradék olajat.

Üdv, Olajdoki

Használhatok-e hosszabb olajcsere-periódust?

2013. október 29., 15:44 Módosítva: 2013.10.29 15:44
1

Tisztelt Olaj Doki,

Szeretném a tanácsát kérni olajcsere periódus helyes megválasztásához. Az elmúlt egy éveben, és a jelenlegi viszonyok mellett a közeljövőben is éves szinten 3-4000 km-nél nem használom többet az autót. Eddig szigorúan betartottam a 15 000 km / 1 év (amelyik hamarabb bekövetkezik) intervallumot, de most elbizonytalanodtam. Teljesen hétköznapi viszonyok között használom az autót. Most Skoda Octavia II. 1.6-os autóm van, és évekig nincs is csere napirenden. Mindig Castrol 10w-40-es olajat használtam, jelenleg 106 000 km van az autóban. Kérném tanácsát a csereperiódus helyes meghatározásában.

Tisztelettel: Kornél

Kedves Kornél!

Használjon VW 504.00 jóváhagyással rendelkező olajat és akkor átállhat a 30 ezer kilométer vagy legfeljebb 24 hónapos csereperiódusra. A Castrol olajok közül megfelelő például az Edge 5W30. A jelenlegi olaj használata mellett sajnos nem javasolhatok hosszabb csereperiódust.

Üdv, Olajdoki