Kell a motortisztító adalék?

2012. november 6., 12:21 Módosítva: 2012.11.06 12:41
1

Kedves Olajdoki!

Egy 2003-as Passat 1,9 PD TDI autóm van. Javasolná-e - hasznos-e - olajcsere előtt valamilyen motortisztító adalék használatát, ha igen melyik típust? Az autó 5 éve nálam, azóta mindig Castrol Edge 5w-30 turbó-dízel olajat használok, 20-23000-kénti cserével. Olajfogyasztás 15e után max egy liter a cseréig.

Válaszát köszönöm, üdv.: Zsolt

Kedves Zsolt!

A leírtak alapján elég jól karbantartott autónak tűnik. Nem látom szükségét motortiszításnak, mert a motorolajok eleve tartalmaznak tisztító adalékot, ráadásul a szintetikus olajok eleve sokkal tisztábban tartják a motort.

Üdv,

Olajdoki

Eszi az olajat, mit öntsek bele?

2012. október 31., 15:12 Módosítva: 2012.10.31 15:12
2

Tisztelt Olajdoktor úr!

Xedos 6 (19éves) V6-os autóval járok. Az autó fogyasztja az olajat, 1000 km-en kb. 0,4-0,5liter. Megvétele után lecseréltem az olajat. Mol 15w-40 volt benne, 10w-40 került bele (jelenleg is Valvoline Maxlife). Mivel V6-os autóról van szó, és még nem találtam megfelelő szakembert a motor megcsinálásához, ami nem 2 Ft-ba kerülne, ezért egyenlőre utántöltöm.

Kérdésem, hogy érdemes-e a vastagabb olajat tölteni bele, ahogy az előző gazdája tette? vagy milyen olaj töltsek bele? Vagy mit lehet tenni?

Köszönettel:

Gábor

Kedves Gábor!

Még ez az olaj is vastagabb, mint ami gyárilag meg van engedve. Nem tudom, hogy tudja-e, de a túl vastag olaj használata kopáshoz, és azon keresztül az olajfogyasztás növekedéséhez vezet? A tűnetek átmenetileg enyhülnének egy még vastagabb olajtól, de a motor csak tovább kopna és egy idő után még több olajat kezdene fogyasztani. Nem gond, ha egyelőre utántöltéssel szeretné kezelni a problémát, de utántöltésre se használjon 10W40-esnél vastagabb olajat.

Üdv,

Olajdoki

Csak longlife olaj jó az Octaviába?

2012. október 30., 17:40 Módosítva: 2012.10.30 17:40
1

Tisztelt Olajdoki,

a napokban vettem egy Octaviát 1.4TSI 122LE (CAX A) motorral és a szalonban azt a tájékoztatást adták, hogy az motorba KIZÁRÓLAG 5W30-as LONGLIFE olaj való, viszont jómagam és a totalcar.hu-n olvasottak alapján én a fix 15 000-es csereperiódus mellet döntenék nem longlife olajjal. A szalonban azt mondták nekem, hogy ez lehetetlen és tönkremegy a motor, ha nem longlife olaj kerül bele. Abban szeretném kérni a segítségét, hogy információi szerint használható-e ebbe a motorba nem longlife olaj fix 15 000km-es periódussal vagy sem?

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv.

András

Kedves András!

Nem kötelező longlife olajat használni, ha normál csereperiódossual kívánja üzemeltetni. Egy VW 502.00-nak megfelelő olaj is jó bele, de ne feledje: a normál csereciklus mellett legalább évente egyszer akkor is le kell cserélni az olajat, ha még nem ment vele 15 ezer km-t.

Üdv,

Olajdoki

Olaj télire

2012. október 25., 16:31 Módosítva: 2012.10.25 16:31

Kedves Olajdoki!

Van egy szeretett Golf IV-esem ami 98-as Ahw motorkodú, és 186 000 km-el.

Következő a kérdésem, hogy most 5w-40 Catrolt Magnatec-t használok, amit cserélnék 10w-40-re de a szerelőm nem ajánlja, mivel a 10w részintetikus és és ezt a motort full sintetikus olajokhoz fejlesztették. (valamint a közelgő hidegek miatt csak nyári időszakra)  Érdekelne, hogy van-e 10W40 olajban szintetikus vagy full szintetikus és mit ajánlana.

Válaszát előre is köszönöm

Golfos!

Kedves Golfos!

Személygépkocsi olajok között nem jellemző a 10W40-es viszkozitású, teljesen szintetikus olaj. A teljesen szintetikus szgk olajok jellemzően 5W vagy 0W viszkozitásúak téli oldalról és nincs is különösebb műszaki oka annak, hogy ez Önnek ne feleljen meg. Dönthet úgy, hogy 10W40-re vált és félszintetikus olajat használ, mert - minden egyéb érvvel ellentétben - ez is megfelel az Ön autójához. Dönthet úgy is, hogy teljesen szintetikusra vált, pl. egy 5W40-es viszkozitásúra (a Castrol Magnatec 5W40 csak félszintetikus). Vagy használhatja a jelenlegi, félszintetikus 5W40-es olajat a továbbiakban is. Nem kell egyébként más olajat használni télen, mint nyáron - az még akkor kellett, amikor egyfokozatú olajok voltak elterjedtek.

Üdv,

Olajdoki

De miért nem eszi az olajat?

2012. október 16., 12:51 Módosítva: 2012.10.16 12:51
3

Tisztelt Olajdoktor!

Az Astra g (x16xel) motorja bármit csinálok, nem akarja enni az olajat (a kis aljas). Pedig már majdnem 200 000 km van benne. Azt olvastam, hogy márpedig kéne neki 3000 km-enként 1L a "szakértők" szerint.

10 000 - 12 000 kilóméterenként cserélek olajat (10w-40), ebben van mindig 2/3 országút és autópálya, 1/3 városi üzem. 10 000 km felett valahol már elkezd fogyogatni az oil, de addig semennyi.

Ez miért lehet?

Köszönöm!

Kedves Levélíró!

A 3000 kilométerenként 1 liternél bőven lehet kevesebb az olajfogyasztás, de valóban nem nulla. Minden motor fogyaszt olajat, de mivel az olaj és az égéstér között nincs hermetikus zár, ezért mindig kerül olaj az égéstérbe és üzemanyag az olajba. Ha ez a két hatás nagyjából kiegyenlítődik akkor nincs látható olajfogyasztás. De attól az olaj még fogy és a belekerülő üzemanyag miatt hígul is. Ez pedig rontja a kenőképességét. A sok ok közül ez az egyik amiért időnként le kell cserélni.

Üdv,

Olajdoki

Van egy BMW 730-asom

2012. október 15., 11:46 Módosítva: 2012.10.15 11:46
1

Van egy BMW 730-asom.

Indításkor hidegen csörren egyet. Amikor beindul, akkor abba hagyja és üzemi hőmérsékleten (uszkve 100 km megyek vele) kigyullad az olaj lámpa, pedig maximumnál van az olajszint.

Az olaj most lett cserélve BMW 5W40-esre.

Mi lehet a baj?

Kedves Érdeklődő!

Bár a jármű életkoráról és állapotáról nincs információnk, valószínűleg ezt a problémát az olaj nem fogja megoldani. Régebbi évjáratú motor esetén, amelyben már jelentősebb kopások is kialakultak, az eredetileg szorosan illeszkedő részek között a kopások következtében megnövekedtek a hézagok, így az üzemi hőmérsékleten hígfolyósabb olaj könnyen el tud szökni ezeken a bővebb réseken és a tömítéseknél. Ennek következménye, hogy lecsökken az olajnyomás és felvillan a lámpa. Visszahűlt olaj esetén az olajnyomás ismét fennáll egészen a következő felmelegedésig.

Hasonló jelenséget okoz a manapság sajnos elég „népszerű”, de korántsem szakszerű tömítéscsere, újrahasznosított, beragasztott tömítésekkel. Sajnos ezt a ragasztót az olaj egy idő után feloldja, ami az olajszivattyú szívótölcsérébe kerülve blokkolja az olaj keringetését, tehát megszűnik az olajnyomás. Ha leáll a szivattyú, elengedi a szennyeződést és újraindításnál a folyamat kezdődik elölről.

Új jármű esetén üzemanyag bekerülésére lehet gyanakodni, ami jelentős motorolaj híguláshoz vezet. A híg motorolaj üzemi hőmérsékleten tovább hígul és alkalmatlanná válik a motor kenésére. A motorolaj viszont egyre jobban szaporodik a karterben és eléri a maximumot vagy meg is haladhatja azt. Ebben az esetben a befecskendező rendszer átvizsgálása szükséges.

Javasolnék egy villámgyors szervizlátogatást, lehetőleg egy megbízható szakszervizbe!

Üdvözlettel

Olajdoki

Keveset járok, cseréljem?

2012. október 12., 13:01 Módosítva: 2012.10.12 13:01

Tisztelt Olajdoki!

Öt éves Mazda 3 1.6 benzines autómban Aral High Tronic F 5w-30 motorolaj van.Ezzel az olajjal egy év alatt kb. 7000 km-t futott. Kérdésem,hogy ennyi futásteljesítménnyel cseréljem-e az olajat egy év után?

Köszi! Gyula

Kedves Gyula!

Ahol a gyártó előírja az évenkénti olajcserét, ott futásteljesítménytől függetlenül le kell cserélni az olajat évente. Egyrészt azért mert a használatba vett olaj minőségromlása akkor is zajlik, amikor a motor áll, ugyanis az üzemeltetés során belekerülő szennyeződések óhatatlanul rombolják az olajat. Másrészt pedig ha valaki keveset megy egy csereperiódus alatt, az valószínűleg többször használja az autóját rövid utakra, így több az adott kilométerre vetített hidegindítások száma, továbbá arányaiban több kilométert tesz meg az autó hideg motorral és ezért hideg olajjal. Ezek a tényezők oda vezetnek, hogy kevés kilométer alatt jóval nagyobb tud lenni az olaj fajlagos elhasználódása, mint amekkorának a futott kilométer alapján lennie kellene.

Üdv,

Olajdoki

Jól választottam?

2012. október 11., 10:46 Módosítva: 2012.10.11 10:46

Üdv Doki!

Vettem egy C Vectrát, aztán most olajat cseréltem benne, de nem tudtam, milyet vegyek bele. Megkérdeztem egy illetékest azt mondta 5w-40-es kell bele, így hát én a Total quartz 9000 nél döntöttem. Kérdésem hogy jól választottam-e, mert 10w-40-es Castrol volt benne? A kocsi 1.8-as és 170 000 km van benne.

Válaszodat előre is köszönöm.

Gyuszi!

Kedves Gyuszi!

A C Vectrák motorjaiba igazából már GM-LL-A-025 (vagy dízel esetén GM-LL-B-025) vagy GM Dexos 2 jóváhagyással rendelkező motorolaj kellene. Nincs olyan 10W40-es olaj, ami megfelelne ezeknek az előírásoknak, tehát az az olaj, ami eddig benne volt nem volt igazán jó. Az 5W40-es viszkozitásúak közül a Total Quartz 9000 Energy 5W40 például megfelelő, ha tehát ezt választottad, akkor jól döntöttél.

Üdv,

Olajdoki

Olaj a Vectrába

2012. október 9., 08:46 Módosítva: 2012.10.09 08:46

Üdvözletem.

Van egy 2004. 12. havi Opel Vectra C 2.2 benzines szgk-m ami 140 000 km futott. (motorkód. Z22YH) Milyen olaj lenne az ideális a motor egészségének védelme érdekében: a Mobil 1 0W-40 vagy Mobil 5W-30 vagy Mobil 5W-40. A váltóműbe milyet ajánl.

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

A felsorolt olajok közül a Mobil 1 New Life 0W40 rendelkezik a megfelelő gyári jóváhagyással, így azt javaslom. A váltóban nem kell olajat cserélni.

Üdv,

Olajdoki

Jó ez az olaj?

2012. október 5., 10:34 Módosítva: 2012.10.05 10:34

Kia Rió 1.5 crdi autómba Castrol Magnatec 5w-30 A1 olajat töltöttek az olaj szervizben. Mindig elkérem az 1 literes flakont, és itthol olvasva nem látom, hogy dizel autóhoz jó lenne. Kérdésem, hogy megfelelő olajat tettek e az automba. Várom szives válaszát.

üdvözlettel: Ernő

Kedves Ernő!

Ennek az autónak a motorjába ACEA B4-nek vagy API CH-4-nek megfelelő olaj való, és sajnos ez az olaj egyik szabványt sem teljesíti. Az viszont nem igaz, hogy nem jó dízelbe, mert megfelel az ACEA B5 dízel szabvány követelményeinek, ami elég magas szintű motorvédelmet követel meg, így attól nem kell tartania, hogy egyetlen csereperiódus alatt ebből gondja származna. Azért legközelebb érdemes szólni a szerviznek, hogy figyeljen oda jobban.

Üdv,

Olajdoki

Kitisztítsam az olajteknőt?

2012. október 4., 09:56 Módosítva: 2012.10.04 13:33

Tisztelt Olajdoktor!

2003.08.-i üzembehelyezésű Skoda Octavia 1,6i BFQ104705 Olajcseréhez a Shell Helix Ultra5W-40 olaj megfelelő-e? Olajcsere előtt érdemes-e az olajteknőt levenni és letisztítani

Köszönettel J.György

Kedves György!

A választott olaj megfelelő, mert rendelkezik a gyárilag megkövetelt Volkswagen jóváhagyással. Egy normálisan karbantartott autó esetén nem kell olajteknőt tisztítani olajcserekor.

Üdv,

Olajdoki

Astra eszi az olajat

2012. október 3., 08:17 Módosítva: 2012.10.03 08:17

Tisztelt Olajdoki!

Kérdésem egy Opel Astra G (2001) 1.6 8v benzines autóval kapcsolatos. Az autó nem rég kerűlt hozzám. Előzö tulaj elmondása szerint olajcsere mindig rendben volt, max 8-10 ezer kilométerenként lett cserélve (Castrol magnetec 10W40). Állitása szerint 1000 km-ként 3dl olajat fogyaszt az autó, én viszont azt tapasztaltam, hogy 2 ezer után több mint 2 litert kellett bele tölteni. A motor szépen , csendesen jár, nem füstől, az olaj nem folyik belőle, viszont a fogyasztás valahol 7-8 liter között van városon kivűl(amit picit soknak találok).A szervizben nem tudtak semmi használhatót mondani. Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm!

Tisztelettel, Ábrahám Péter!

Kedves Péter!

Nem egészen értem, hogy mi a kérdés, mert a levélben csak kijelentések voltak, kérdés nem. Az olajfogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni, hogy vagy sokkal jobban tolja neki, mint az előző tulajdonos és ezért fogyaszt sokkal többet, vagy az eladó nem festett valós képet az autó állapotáról. Javaslom, hogy vigye szervizbe, ahol fel tudják tárni az olajfogyasztás pontos okát és valószínűleg megoldást is tudnak ajánlani. Ha valaki esetleg azt tanácsolná, hogy töltsön bele vastagabb olajat: ne tegye, mert csak tüneti kezelés az olajfogyasztásra és nem szünteti meg a kiváltó okot. A motort viszont kevésbé védi a kopástól.

Üdv,

Olajdoki

Csattog a Peugeot olajcsere után

2012. október 2., 14:09 Módosítva: 2012.10.02 14:09

Most vásároltam a Peugeot Partner 2.0 HDI típusú autót. Olajcsere a gyár által előírtra. Azután a motor csattog kb. 2800-3000-es fordulatnál. Elképzelhető, hogy az új olaj kimosott valamit, vagy addig valami adalék volt az olajban?

Tisztelt Érdeklődő!

A jelenleginél magasabb viszkozitású olaj használatával valószínűleg orvosolható a probléma. Peugeot szakszervizek általában a mostanában használatos 5W-30-as, könnyűfutású, de vékony filmréteget képező kenőanyagot használják, független szervizekben ettől eltérőt is ajánlhatnak. A jármű korától függően egy 5W-40-es vagy 10W-40-es olaj használata segíthet a zaj csökkentésében. Ha a friss olaj által kimosott lerakódások miatt alakult ki ez a csattogás, akkor is egy magasabb viszkozitású olaj lehet a megoldás. Amennyiben a csattogás továbbra sem szűnik meg, javaslom a szerviz ismételt felkeresést egy motorvizsgálatra.

Üdvözlettel

Olajdoki

Aveoba váltóolaj

2012. október 1., 14:49 Módosítva: 2012.10.01 14:49

Tisztelt Olajdoki,

Chevrolet Aveo 2006 1.2 ben szeretnék váltóolajat cserélni.
A karbantartási könyv szerint 75W-85 olaj valóbele. A Castol a "Castrol Syntrans Multivehicle (SMX-S) 75W90" olajat ajánlja ami elvileg kompatibilis ezzel a kért olajjal. A Castrol 75W85 olalajat nehézgépekhez javasolják a Castrol oldalán.
Mit tegyek az autóba? Nem csak Castrol-t vásárolnék.

Köszönettel:

Péter

Kedves Péter!

Mindenképp maradjon az eredetileg előírt 75w85-ös viszkozitásnál. A váltóolajoknál már egy kismértékű eltérés is jelentős hatással lehet a váltás minőségére. A Castrol oldalán valóban úgy tűnik, mintha csak haszongépjárművekhez volna jó, de bár általában ott szokott ilyen olaj előírva lenni, jelen esetben a kivétel erősíti a szabályt esete forog fenn.

Üdv,

Olajdoki

Teherautó olaj személyautóba?

2012. szeptember 28., 12:40 Módosítva: 2012.09.28 12:40

Egy olyan kérdésre szeretnék választ kapni hogy, bele lehet-e önteni a Mol Dynamic Synt 10W-40-es olajat személyautómba, Golf 1.9 TDI (90LE). Én úgy halottam hogy ez az olaj teherautókba és autóbuszokba ideális, személyautóba is jó lehet? Fordulatszáma sokkal kisebb egy teherautónak mint egy személyautónak, ezért fogalmazódott meg bennem a kérdés. válaszát és segítőkéségét előre is köszönöm!

üdv.: Ferenc

Kedves Ferenc!

Teljesen jól tudja, ez az olaj haszongépjárművekhez lett kifejlesztve, így személygépjárműben történő felhasználását nem javaslom. Ha mindenképpen haszongépjármű motorolajat szeretne a Golfba tölteni, akkor válasszon valamilyen vegyes gépjármű parkokhoz ajánlott, univerzális kenőanyagot! Ilyen lehet a MOL Dynamic Transit 10W-40, amelynek ACEA B4 elfogadása alkalmassá teszi a dízel személygépjárművekben történő felhasználást, akár még közvetlen befecskendezéses dízelek esetén is.

Üdvözlettel

Olajdoki

Gazdaságos olaj

2012. szeptember 27., 16:57 Módosítva: 2012.09.27 16:57

Kedves Olajdoki!

Egy hipermarket akcióján (mivel az ár nagyon csábító volt) felbuzdulva, vásároltam egy kanna Total Classic 10w40 motorolajat. Itthon az olaj dobozát tüzetesebben megvizsgálva, a "Garanciaidőn túli járművekhez" feliratra lettem figyelmes. Ez miért van az olajon feltüntetve? Ez minőségben jelent valamit? Nyugodt szívvel önthetem bele 1,4-es Nissan Almerámba?

Köszönöm válaszát!

Péter

Kedves Péter!

Valószínűleg azért szerepel az olajon ez a felirat, mert nem rendelkezik a mai korszerű autókhoz megkövetelt jóváhagyásokkal. Új autókhoz ma már általában nem is használható 10W40-es olaj, pont azért mert nem tud megfelelni a szigorú motortisztasági és károsanyag-kibocsátási követelményeknek. A távol-keleti autók sokkal kevesebb követelményt támasztanak az olajokkal szemben, mint az európai autók, így azért ez az olaj is jó eséllyel megfelel a Nissan elvárásainak. Mivel évjáratot nem írt, ezért ennél pontosabb választ nem tudok adni.

Üdv,

Olajdoki

Milyen olajat töltsek a kopott motorba?

2012. szeptember 25., 16:26 Módosítva: 2012.09.25 16:48

Tisztelt Olajdoktor!

Olvasgattam az interneten különböző cikkeket a megfelelő olaj kiválasztásáról és arról is ,hogy többszázezer kilómétert futott motoroknál miként változik a csereperiódus és a használandó olaj. Ezen témában lenne 1-2 kérdésem. Már írtam 3-4 napja, egy 92-es Opel Astra F Caravanom van, C14NZ motorblokkal. Az autó cirka 300-400 ezer között futott (cserélt kilóméteróra miatt nem tudni pontosan), olajfogyasztása (15W40 Castrol Magnatec-ből) kb. 7dl 7000 km-en, ezt nívó alapján mondom.

Tehát az autóhoz a gyári előírás szerint az egyik használati könyv SAE10W40 API-t ír, a másik SAE20W40 API SF/CD-t. Na mármost utána olvastam, hogy SAE egyszerűen csak az olaj viszkozitását mutatja, az API szabvány pedig aminek meg kell feleljen az olaj, az lefele kompatibilis és az új szintetikus olajak API SM-SJ-stb... szabványt tudják, tehát visszamenőleg a régebbi motorokba is jók. Akkor ezek szerint egy modern, új, teljes egészében szintetikus olajat én bátran beletehetek a 92-es Opelembe, ami sokat futott. Tehát pl. a Castrol GTX Professional 10W40-et is ugyanúgy beletehetem az autóba, mint a Mobil Super 2000X1 10W40-est, és így szépen sorba végig az összes 10W40-es olajjal. Ámde, azt vettem ki a cikkekből, hogy az olajban a két szám pl.: 10W és 40, a hideg és meleg viszkozitást jelölik. Ezáltal, hogy hidegebb időben az autó hamarabb és jobb kenést kapjon (ezt nem biztos, hogy jól raktam össze), lehet tölteni a járgányba akár 0W40-es olajat is. Ez igaz ebben a formában?

Végezetül a címben szereplő sokat futott motorokhoz való olajakról szeretnék kérdezni. Találtam rengeteg féle-fajta motorolajat. Valvoline, Mobil1 és a többi 87 félét. (Létezik ezekből külön szintetikus és félszintetkus? Ha igen, akkor mi lesz gyakorlatban a különbség köztük?) Kérdésem az volna, hogy ezekkel érdemes-e foglalkozni, és ha igen, akkor melyik márkával? Nincs tapasztalatom az olajakkal kapcsolatban. Ezelőtt 1500-as Ladám volt, abba ugyanaz a 150W40-es Castrol ment, mint amit most az autószerelő az Opelbe tett. Tehát konkrétan márka érdekelne, ami biztosan nem lutri.

Elnézést, hogy ennyi kérdésem van egyszerre, de sajnos nem igazodom ki ezen az olaj témán és ahogy látom rengeteg autószerelő sem. Ennek ellenére szeretném, ha normális olaj kerülne az autómba, hogy emiatt ne kelljen akár évek múlva szerelőhöz futkosni.

Előre is köszönöm válaszát !

Tisztelettel, Varga Balázs

Kedves Balázs!

A következtetései helyesek, valóban betöltheti a felsorolt olajokat. A 0W40-es olajat mindazonáltal ágyúval verébre lövésnek érzem, egy 5W40-es olaj is több mint megfelelő, akár a leghidegebb téli körülmények közé is, ami Magyarországon előfordul.

Üdv,

Olajdoki

Nem folyik az olaj

2012. szeptember 24., 14:16 Módosítva: 2012.09.24 14:17

Üdvözlöm!

Olvasgattam az olajokról és úgy döntöttem, hogy OPEL VECTRA B X18XE motoros autómba MÉGUIN 0W-40-es olajat töltök olajcserekor, eddig a GM 10W-40-es olaját használtam de hidegben nem igazán akar az folyni, ezért váltottam! A kérdésem pedig maradjon a 10.000km csereperiódus vagy elmehetek ezzel a szintetikussal 15 vagy akár 20 ezer km-t?

Üdv.: Zsolt

Kedves Zsolt!

Mehet vele 15 ezret, feltéve, hogy ezt a távot nem több, mint egy év alatt teszi meg. Évente mindenképp kell cserélni, kilométertől függetlenül.

Üdv,

Olajdoki

Rátölthetek?

2012. szeptember 18., 15:37 Módosítva: 2012.09.18 15:37

Tisztelt Olajdoktor!

Szeretném megkérdezni, hogy a most vásárolt Aprilia SR50 Di-tech típusú 2001-es évjáratú robogóba a különolajzás tartályába van még olaj, ennek a pontos típusát nem tudom. Kérdésem, ezt cseréljem le vagy feltölthető esetleg bármilyen ehhez való olajjal?

Válaszát várom!

Kedves Érdeklődő!

Nyugodtan utántöltheti a gyári előírásoknak megfelelő olajjal, nem kell leengedni a már benne levő olajat - feltételezve, hogy az is a gyári előírásoknak megfelelő.

Üdv,

Olajdoki

Fékfolyadék a Seatba

2012. szeptember 17., 14:52 Módosítva: 2012.09.17 14:52
1

Kedves Olajdoktor!

Tavaly vettem egy 2002-es benzines Seat Leon 1.6 16V-t. A szerviz füzetben sehol nem találtam nyomát, hogy cseréltek volna-e fék folyadékot. Gondolom most már megérett a cserére, csak azt nem tudom milyet vegyek.

Segítségét előre is köszönöm: Laci

Kedves Laci!

Egy DOT4-es fékfolyadékot javaslok, mint amilyen például a Repsol Liquido Frenos DOT 4 vagy a Motul DOT 4 Brake Fluid.

Üdv,

Olajdoki

Jó-e a MOL olaj a Subarumba?

2012. szeptember 14., 13:19 Módosítva: 2012.09.14 13:19
4

Tisztelt olajdoktor,

Most vásároltam egy négyütemű 190cc Subaru motoros önjáró fűnyírót, melybe a gyártó SAE 10W30-as, API SJ szabványt teljesítő olajat ajánl.

Jó lehet a MOL Dynamic Garden 4T 10W-30-as olaj mely (eddig stimmel) nem az API SJ, hanem az API SL/CF szabványt teljesíti?

Üdvözlettel:

Gyuri

Kedves Gyuri!

Igen, az API SL visszafelé kompatibilis az SJ szabvánnyal, ezért megfelelő.

Üdv,

Olajdoki

Szintetikus vagy félszintetikus?

2012. szeptember 12., 13:45 Módosítva: 2012.09.12 13:45
1

Kedves Olajdoki!

Van egy 1991-es évjáratú Piaggio Sfera S50-es robogóm! Tisztában vagyok vele, hogy az ásványinál minden esetben jobb választás egy szintetikus olaj, de mi a helyzet a félszintetikussal?

Van érdemi előnye a teljesen szintetikusnak vele szemben? Az árkülönbség elég jelentős!

Hozzátenném, hogy 40 kilométeres távokat teszek meg a robogóval lakott területen kívül (is). És nem kimondottan kíméletes tempóban!

Eddig 3000km került a sárkányba, mióta velem van! Agip IRide fullszintetikus olajat adtam neki, a motor állapota semmit nem romlott ezalatt! Egy félszintetikus olaj is tudná ugyanezt??

Válaszát köszönöm!

Balázs

Kedves Balázs!

Van különbség a fél- és a teljesen szintetikus olajok között, de ez a különbség egyre kisebb, mert manapság már nagyon jó félszintetikus olajok vannak. Laboratóriumi körülmények között biztosan kimutatható a különbség, mert a szintetikus olaj valamivel jobb kenést és tisztább motort jelent. De nem minden esetben lehet ezt a különbséget készpénzre váltani a gyakorlatban.

Üdv,

Olajdoki

Rossz olajat tett a márkaszerviz az autómba?

2012. szeptember 11., 14:55 Módosítva: 2012.09.11 14:55
1

Tisztelt Olajdoktor!

Opel Astra J 1.4 turbo gépkocsimban 5600 km állásnál olajat és szűrőt cseréltettem az egyik Opel szakszervízben. A munkafelvevő MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 olajat mutatott, hogy ezt teszik a gépkocsiba. Az olajos doboz matricáján láttam az opel minősítését: GM-LLB-025. Az Astra dokumentációjában DEXOS 2 szabványnak megfelelő olajat írnak ehhez a típushoz.

A kérdéseim a következőkez a Mobil Super 3000 X1 5W-40 olaj okoz-e károsodást mivel nem Dexos 2 minősítésű? A szervízfüzetben nem jelölték meg az olaj minőségét csak a viszkozitását, ez helyes eljárás-e . Egy garanciális járműnél? A MOBIL olajnak van Dexos 2 minősítése?

Kedves Levélíró!

A GM-LL szabványok a korábbi Opel szabványok, a Dexos 2 pedig az új. Jobb lett volna a Mobil Super 3000 XE 5W30-at betölteni, mert az a Dexos 2-nek megfelelő olaj, de egy csereperiódus alatt nem lesz probléma ebből az olajból sem. Az, hogy mit írnak a szervizfüzetbe az változó - úgyis a pecsét a lényeg. Mindaddig amíg a szerviz adta az olajat és nem Ön vitt oda valamit más fajtát, addig az övéké a felelősség.

Üdv,

Olajdoki

Milyen olaj kell a váltóba?

2012. szeptember 6., 10:04 Módosítva: 2012.09.06 10:36
1

Tisztelt Olajdoki!

2008-as Opel Corsa D 1,3 CDTI (Z13DTJ) ecoflex 5 sebességes manuális váltóba milyen és mennyi hajtómű olaj kell?

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel: Robi

Kedves Robi!

Élettartam-feltöltésre szánt, speciális olaj van benne, nem kell cserélni. Egyébként GM 1940768 szabványnak megfelelő 75W80-as olaj van benne, 1,6 liter.

Üdv,

Olajdoki

Eszi a Ford az olajat

2012. szeptember 4., 17:32 Módosítva: 2012.09.04 17:32
1

Tisztelt Olajdoki,

Egy 2003-as 1.8-as benzines Ford Mondeom van 160 000 km-el. Áprilisban vettem majd a májusi olajcsere után elkezdte enni az olajat nem is kicsit. 1700 km megtétele alatt(autópályán) összesen 2,5 liter olajat kellett után tölteni. Kedv függő az olajfogyasztása, rövid távon szinte semmi hosszabb távon már eszi rendesen. Most Ford 5W30 olaj lett utántöltve. Mikor lecseréltük az olajat Mobil 1 50W30 lett beletöltve. Nem füstöl az autó, a motor sem olajos valamint olajfolt sincs a kocsi alatt.

Van ötlete hogy mi lehet a probléma?

Kedves Érdeklődő!

Csak egy dolog a biztos: nem az olajjal, hanem az autóval van a probléma. A látható füst hiánya ellenére valószínűleg belső tömítetlenség. Vigye szervizbe, végeztessen kompressziómérést, és valószínűleg pontosabban ki fog derülni, hogy hol a hiba.

Üdv,

Olajdoki