Ajándék olaj

2009. november 22., 20:24 Módosítva: 2009.11.22 20:24
T. Olajdoktor!


Egy Opel Corsa b (1996) 1.4 16V boldog tulajdonosa vagyok! Ajándékba kaptam egy Agip  EXTRA HTS -Special Synthetic  SAE 5W40 motorolajat. az autómban 142 000 km van, jó-e bele ez a motorolaj, ha nem, akkor milyen olajat tanácsol? A válaszát előre is köszönöm!


Érdeklődő

Kedves Érdeklődő!

Az Agip HTS 5W40 ACEA A3/B4 szabványnak megfelelő, szintetikus személyautó olaj, így nincs semmi akadálya, hogy ez kerüljön a Corsába.

Üdv,
Olajdoki


0W30 vagy 0W40?

2009. november 22., 20:20 Módosítva: 2009.11.22 20:20
Tisztelt Olajdoki!

Peugeot 206 1.4 HDI autóm van, 2006-os kiadású. A kérdésem, van-e olyan optimális kenése a 0W30-as olajnak, mint a 0W40-esnek, mivel a 0W40 üzemi hőfokon vastagabb mint a 0W30-as.

Érdeklődő

Kedves Érdeklődő!

Ha a motor nincs kitéve rendszeresen nagy terhelésnek (utánfutó, sok emelkedő, rengeteg magas fordulatszám stb.), akkor egy 30-as olaj is ugyanúgy el tudja látni a feladatát, mint egy 40-es. Sőt, még jobban, ugyanis gyorsabb lesz az olaj keringése, így jobb lesz a hőelvezetés. Ráadásul egy hagyományos olajhoz képest üzemanyagot is meg lehet vele takarítani, ugyanis a vékonyabb olajjal szemben a motornak kevesebb munkát kell végeznie, így kevesebb energiára van szüksége. Persze nem kell nagy különbségre gondolni - olyan 1-2%-ról van szó.

Üdv,
Olajdoki


Olajcsere automata váltóban - kell?

2009. november 22., 20:13 Módosítva: 2009.11.22 20:13

Tisztelt Olajdoki!

2003-as Mercedes E-220 CDI automata váltó olajcserén hezitálok. A gyár azt mondja, hogy élettartamra szóló olaj van a váltóban és csak akkor kell a váltóval foglalkozni, ha az tönkremegy, addig ne nyúljak hozzá. Van, aki azt mondja, ez nem igaz, mert 100 000 km után cserélni kell. Ha nem is mind a 9 litert, csak 5,5-öt, az is elég.
Nem tudom, mitévő legyek. Ön szerint mit tegyek?

Köszönettel:
O. János


Kedves János!

Az igazság a kettő között van. A gyártó azt írja elő, hogy egyszer, mégpedig 60 ezer kilométer után le kell cserélni az olajat, utána többet nem. Az új olajnak MB 236.10 vagy MB 236.12 minőségűnek kell lennie. Megfelel például az Aral Getriebeöl M12 vagy a Fuchs Titan ATF 3353. Olajat pedig félig nem szokás cserélni, mert a használt olaj nagyon hamar tönkreteszi az új olajat.

Üdv,
Olajdoki


Teherautós olaj személyautóba?

2009. november 18., 21:53 Módosítva: 2009.11.18 21:53

Kedves Olajdoktor!

Mivel teherautókkal foglalkozunk, ezért elég sok teherautós motorolajunk van itthon. Kérdésem az lenne, hogy ha a viszkozitása és a teljesítményindexe megfelel, akkor szabad-e használni személyautóba ezeket az olajakat? Konkrétan OMV Truck FE plus 10W40 (API-CF) olajat tennék 2001-es évjáratú Toyota Corolla 2.0 D4D motorba.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel: D. Zoltán.


Kedves Zoltán!

Ha az adott haszongépjármű motorolaj rendelkezik személyautós dízel minősítéssel, és teljesíti a Corolla elvárásait, akkor használható. Az is fontos, hogy az API CF-4 nem helyettesíti az API CF minősítést, tehát magának az API CF-nek kell meglennie, ha az az előírás.

Üdv,

Olajdoki

Megcsúszott olajcsere

2009. november 14., 13:40 Módosítva: 2009.11.14 13:40
 

Tisztelt Olajdoktor!

Olyan kérdésem lenne, hogy okozhat-e valami kárt, ha 10 000 km helyett 13 000 km-nél cserélek olajat, ugyanis elfelejtettem 10 000 km-nél cserélni.
Az autó '98 as évjáratú Opel Astra 1.4 16v F Caravan, az olajcsere 156 000 km-nél volt, Gulf Tech Plus 10W40-nel volt feltöltve, azóta 1,5 l kelett töltöttem utántöltésként. Mi a véleménye a Gulf Tech Plus 10W40-es olajról? Maradjak ennél, vagy inkább térjek más márkára át? Előre is köszönöm válaszát.

Levélíró


Kedves Levélíró!

Az olajcsere-periódus kitolódása csak akkor okoz gondot, ha rendszeresen előfordul vagy ha nagyon sokkal lépi túl a határt. Ha ez egyszeri alkalom volt, akkor szerintem nem lesz baj. A Gulf olajokkal kapcsolatban még nincs személyes tapasztalatom.

Üdv,

Olajdoki
 

Olaj gázos autóba

2009. november 14., 13:35 Módosítva: 2009.11.14 13:35
 

Tisztelt Olajdoki!

Érdeklődnék, hogy '93-as Fiat Tipóba milyen olajat ajánl. Az autó 1,4-es motorú, a km-számláló ~165 000-et mutat, és LPG-vel használjuk. Mivel második autó, ezért ritkán megy, és akkor is csak kisebb távolságokat.
Találtam néhány gyártónál direkt LPG-s olajat, de nem tudom, hogy van-e értelme az ilyen olajnak, vagy ez is csak marketing...

Köszönettel:
Cser


Kedves Cser!

A gázüzem valamivel magasabb üzemi hőmérséklettel és - ebből adódóan - az olajra nézve erősebb savasító hatással bír. Ennek mértéke azonban csak nehéz-haszongépjárműveknél van olyan jelentős, hogy kifejezetten LPG-s olajra volna szükség. Személygépkocsik esetén egy hagyományos olaj, a Tipóhoz például egy félszintetikus 10W40-es, tökéletesen megfelel. Javaslataim: Total Quartz 7000 10W40 vagy MOL Dynamic 10W40.

Üdv,

Olajdoki
 

Castrol vagy Valvoline?

2009. november 11., 23:22 Módosítva: 2009.11.11 23:22

Tisztelt Olajdoki!

Olajcsere előtt állok, az autó egy Swift II. 1.3. Nagyon jó áron tudnám beszerezni a Valvoline Max Life-ot és a Castrol Magnatec-et. Mindkettő 10W40-es. Ön melyiket javasolná a kettő közül?

Köszönettel: K. József


Kedves József!

Mindkettő nagyon jó olaj, műszakilag alig van különbség köztük. A Maxlife akkor előnyösebb választás, ha az autóban több van már, mint 100 ezer kilométer, mert ilyenkor lehet hasznát venni a Maxlife extra tisztító és regeneráló adalékainak.

Üdv,

Olajdoki

Otto motorba dízel olajat?

2009. november 11., 23:17 Módosítva: 2009.11.11 23:17

Tisztelt Olajdoktor!

Egy barátomtól olyan infót kaptam, hogy a forszírozottan, emelt fordulatszám-tartományban használt benzines motorokba jobb lehet egy turbodiesel olaj, mivel az jobban bírja a hőterhelést, hiszen alapból úgy van kitalálva, hogy a turbó hőjét is el tudja viselni... Van ennek valóságalapja? Amennyiben igen, milyen olajat válasszak egy 1993-as, 2,0 literes, 16v VW motorba, ami elég gyakran van fokozottan igénybe véve?

Válaszát előre is köszönöm.

Érdeklődő


Kedves Levélíró!

Annak van valóságalapja, hogy a dízeles motorolajokat a nagyobb hőterhelés elviselésére tervezték, de a felhasznált adalékrendszer nem mindig kompatibilis a benzinüzemmel. Otto motorhoz legfeljebb azokat a dízeles olajokat javaslom, amelyek benzines minősítéssel is rendelkeznek. A kérdéses autóhoz, nagy igénybevétel mellett, inkább javasolnék egy 5W50-es szintetikus olajat, mint például a Valvoline VR1 Racing 5W50 vagy a Fuchs Titan Supersyn 5W50.

Üdv,

Olajdoki

Tüzes láb – olaj a BMW-re?

2009. november 10., 00:41 Módosítva: 2009.11.10 00:41

Tisztelt Olajdoktor!


Egy BMW e36-os 320i-t használok. Lassan 250 000 km lesz benne. A kérdésem a következő: az autóba az előírt 5W40-es olajat töltöm, amiből 1 liter/4000 km-t eszik. Ez a jelenség normális ilyen futásteljesítménynél? Más olajjal esetleg lehetne csökkenteni az olajfogyasztást?

A válaszát előre is köszönöm!

vin


Kedves Vin!

Egy ilyen futásteljesítményű autónál ennél több is normális volna. Ne az olajjal variáljon, mert az visszaüthet. Ha nagyon zavarja az olajfogyasztás, akkor vigye szervizbe, csináljanak egy kompressziómérést és tárják fel a fogyasztás pontos okát (szelepszár-szimering vagy dugattyúgyűrűk). Egyébként a "dinamikus" vezetés is okozhat olajfogyasztást: ha nehéz a lába, akkor valószínűleg nem is kell tovább keresgélnie az okokat.

Üdv,

Olajdoki


Mehet a Focusba a Castrol 5W40?

2009. november 9., 23:53 Módosítva: 2009.11.09 23:53
Üdv Olajdoki!


2003-as, 60 ezer km-t futott 1,4-es Focusba belerakhatom-e a Castrol TXT Softec 5W40 olajat?

Válaszát előre is köszönöm.


Üdv: Guzsuló!


Kedves Guzsuló!

Nem rakhatja, mert nem felel meg az ide előírt Ford M2C-913B szabványnak. A Castrol termékek közül a Professional A1 5W30 használható.

Üdv,

Olajdoki


A hosszabb csereperiódus nem bánt

2009. november 9., 13:22 Módosítva: 2009.11.09 13:22
Tisztelt Olajdoki !

A nemrég tulajdonomba került C5 2.0 HDI (80 kW, RHZ) gépkocsi 140 000 km-nél esedékes szervizekor Mobil Synt S 5W40 olajat kapott. A kérdésem, hogy normál használat esetén tartható-e a 20 000 km-es csereperiódus, ajánlották ugyanis, hogy 15 000 km után inkább cseréljek.

Válaszát előre is köszönöm,
Tibor


Kedves Tibor!

A motor gyártója ismeri legjobban a saját szerkezetét, és semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy hosszabb olajcsere-periódust írjon elő, mint amennyit a motor bír. Manapság egyre hosszabbak a csereperiódusok, de sokan vannak akik hozzászoktak a 15 ezres csereperiódushoz, és nehezen hiszik el, hogy egy megfelelő olaj egy megfelelő motorban akár 20, 30 vagy 50 ezer kilométert is bír. Pedig a kenőanyagok egyre fejlődnek, óriási a különbség egy mai modern olaj és akár egy 5-10 éve gyártott között is.
Rövidre fogva: nem kell félni kihasználni a gyártó által lehetővé tett csereperiódust. Korábban cserélni csak akkor kell, ha az átlagosnál nehezebb igénybevételnek van kitéve a motor, különben fölösleges pénzkidobás és környezetszennyezés. Viszont a csereperiódus tekintetében nem csak a kilométert, hanem az eltelt időben meghatározott maximumot is be kell tartani.

Üdv,

Olajdoki

Hamisított olaj?

2009. november 4., 13:40 Módosítva: 2009.11.04 13:49

Tisztelt Olajdoktor!

Internetes lapokon rendre feltűnnek motor és váltóolajat áruló hirdetések csábítóan alacsony árakon (akár 30%-kal olcsóbban, mint az autósboltban). Én elsősorban Castrol termékeket kerestem. Megalapozott az óvatosságom, amikor megfordul a fejemben, hogy hamisított termékről van szó? Mennyire jellemző ez? Honnan lehet felismerni egy termékről, hogy az rossz minőségű hamisítvány? Pl. a Castrol 4 literes motorolaj kannáin található "zárjegy" mennyire garancia a termék eredetiségére? Válaszát és segítségét előre is köszönöm!

Üdvözlettel: András


Kedves András!

Az olajhamisítás Magyarországon nem jellemző. Az olcsóbb árak rendszerint abból adódnak, hogy a hivatalos importőr vagy képviselet mellett más cégek őket megkerülve hoznak be olajat. A hivatalos importőr költ reklámra, költ logisztikára, költ egy egész irodányi alkalmazottra, ugyanakkor az árba annak is bele kell férnie, ha a nagykereskedőjének engedményt akar adni. Ezzel szemben sok olyan ún. "párhuzamos" importőr van, aki csak lefölözi a piacot: kihasználva az importőr által bevezetett márkanevet, megveszi külföldön nagytételben az árut és eladja itthon olcsón, nem törődve magatartásának piacromboló hatásával. Neki nem kell nagy készletet finanszíroznia, mert csak 1-2 népszerű cikket tart, nem teljes termékskálát; nem kell logisztikára sokat költenie, mert nem fontos, hogy az egész országot ki tudja szolgálni; nem kell sok alkalmazottat fizetni és reklámra költeni, mert a márkát már felépítette helyette más, a saját pénzéből. Végezetül nem kell arra gondolnia, hogy hogyan fog az árból kedvezményt adni, mert nem hosszú távú üzletpolitikát folytat. Hiszen lehet, hogy holnap már egy más márkát fog importálni, vagy nem is olajjal fog foglalkozni.
Tehát nem nagyon kell attól tartani, hogy az olaj hamis, de ha minden kockázatot el akar kerülni, akkor én a beszerzési forrás gondos megválasztását tudom javasolni. Például vásároljon márkás olajat hipermarketben. A hipermarketek szinte mindig biztos forrásból szereznek be mindent. De az internetes áruházakkal sincs baj, ha nem valami ismeretlenről van szó. Csak hogy hazabeszéljek, pl. a Totalcar áruháza is kellően nagy és komoly hátterű ahhoz, hogy fontosabbra értékelje a hosszú távú jó hírét, mint a vásárlók átveréséből származó pillanatnyi hasznot.

Üdv,

Olajdoki

Eltűnt az olaj

2009. november 4., 12:02 Módosítva: 2009.11.04 12:02
Tisztelt Olajdoki!

Kezdő autós vagyok, használtan vettem az autót és fogalmam sincs milyen olajat tegyek bele. Sajnos azt sem tudom, milyen van benne most. Az autó: Alfa 75ie, 1,6-os, benzines motorral, '92-es évjárat. Év elején volt cserélve az olaj, szűrő. Nem tudom mi történhetett, szinte eltűnt a motorolaj az autóból (kb. a minimum jelzés negyedéig van az olajszint). Nem tudom azt sem, hogy most mehetek-e az autóval bármennyit is.

Várom válaszát.
Köszönettel:
Robi

Kedves Robi!

Ha úgy érti, hogy a nívópáca aljától negyed úton van a minimumjelzés alatt, akkor javaslom, hogy ne közlekedjen az autóval ameddig nem töltött után olajat. Egy 10W40-es, félszintetikus olaj megteszi, mint például a Mobil Formula S 10W40 vagy a Fuchs Titan Syn MC 10W40. Ha ezen túl van, akkor figyelje sűrűn az olajszintet, hogy megállapíthassa milyen sebességgel fogy az olaj. Ha több, mint kb. fél liter 1000 kilométerenként, akkor irány a szerviz.

Üdv,

Olajdoki

Extrém igénybevétel

2009. november 1., 20:13 Módosítva: 2009.11.01 20:13
Tisztelt Olajdoktor!

Jelenleg autómban – ami egy 2003-as Honda Civic 1.4, 89 000 km-rel – Castrol Magnatec 5W40-es olaj van (félszintetikus). Autómat szinte kizárólag városban használom és a motor viszonylagos gyengesége miatt gyakran pörgetem 5000-es fordulat környékére, időnként még leszabályozásig is (persze sosem hidegen). Az lenne a kérdésem, hogy ilyen körülmények között megfelelő-e ez az olaj, vagy esetleg válasszak más fajtát?

Válaszát előre is köszönve,

B. Zoltán


Kedves Zoltán!

Pont az ilyen extrém igénybevétel esetén ajánlott fokozottan egy teljesen szintetikus olaj. Teljesítménye sokkal kevésbé függ a motor pillanatnyi hőmérsékletétől, és a magas hőmérséklet okozta hő nem teszi tönkre hosszú távon sem. 0W40-es vagy 5W40-es olajat javaslok, mint például a Mobil 1 0W40 vagy a Fuchs Titan Supersyn 5W40.

Üdv,

Olajdoki

15W40 - ezzel sikerült nagyon mellélőni

2009. november 1., 20:04 Módosítva: 2009.11.01 20:04

Tisztelt Olajdoki!

Van egy 2004-es 316i, E46, 85kw-os, benzines BMW-m. Most 165 000 km van benne. Milyen olajat javasolna? Utoljára Valvoline 15W40 ment bele és mintha picit alacsony fordulaton csörögne. Nem ment el vele 15 000 km-t és már sárgán világít a visszajelző lámpám. Milyen olajat javasolna: 5W40 vagy 10W40?

Köszönettel:
Levélíró


Kedves Levélíró!

Ezzel a 15W40-es olajjal sikerült nagyon mellélőni, ugyanis csak BMW LL-01 vagy LL-04 szabványnak megfelelő 0W30-as, 0W40-es, 5W30-as vagy 5W40-es olajat lett volna szabad használni. Nincs okom lebeszélni a Valvoline-ról, de az ő kínálatukból a Synpower MST 5W30-as olaj a megfelelő, 15W40-es szóba sem jöhet. Persze választhatja a gyárilag ajánlott Castrolt is, konkrétan az Edge 5W30-at javaslom.

Üdv,

Olajdoki

Olajkevergetés ML Merciben

2009. október 28., 18:18 Módosítva: 2009.10.28 18:18

Kedves Olajdoktor!


Egy Mercedes ML 320 cdi-m van. Castrol Edge 0W30 olaj volt benne és utántöltöttem Shell Helix Ultra Extra 5W30-cal, ezt ajánlotta a kutas. Mind a kettő teljesen szintetikus, azt hiszem. Lehet ebből problémám (károsodás az autóban/motorban)?
Ha igen, ilyenkor mi a teendő?

Válaszod előre is köszi!
TD.


Kedves TD!

A mai korszerű motorolajok mindenféle káros következmény nélkül keverhetőek egymással. Nem kell semmilyen problémától tartanod ebben az esetben sem.

Üdv,

Olajdoki


Csak a környéken járok vele

2009. október 28., 18:12 Módosítva: 2009.10.28 18:12

Kedves Olajdoktor!


Az autóm 2004-es évjáratú VW Polo 1.4 (75 LE, benzines). Szeretném megtudni, hogy milyen motorolajat érdemes bele tenni, ha a legtöbbször csak a környéken közlekedek vele? Néha hosszabb útra is elengedem.

Köszönöm a tanácsot!

Levélíró


Kedves Levélíró!

Ha sok rövid útra használja az autót, akkor érdemes egy alacsony viszkozitású, szintetikus olajat használni. Ugyanis ilyenkor egy csereperiódus alatt arányaiban sokkal többet jár hidegen a motor, amit részben ellensúlyozni tud, ha a motorolaj már hidegen is jó kenési tulajdonságokkal rendelkezik. Megfelel például a Shell Helix Ultra X 0W30 vagy a Castrol Edge 5W30.

Üdv,

Olajdoki


A molibdén-diszulfid mint adalék

2009. október 22., 10:34 Módosítva: 2009.10.22 10:34
Tisztelt Olajdoki!

Érdeklődnék, hogy mi a véleménye a Fuchs kenőanyagokról, különösen az – általam még sosem hallott – szilárd kenőanyag adalékkal (molibdén-diszulfiddal) ellátott motorolajra lennék kíváncsi. Az eddigi "kommersz" motorolajok után ezen gondolkodom: Titan CFE MC 10W40.
Kíváncsi volnék továbbá a hajtóművekbe, diffikbe tölthető hasonló adalékokról szerzett tapasztalataira. Tényleg annyira megnövelik az élettartamot?

Hisz – józan paraszti ésszel –, ha repülőgép motoroknál bevált a molibdén-diszulfid, valószínűleg egy autónak sem árthat. Vagy mégis? Válaszát előre is köszönöm!

Levélíró

Kedves Levélíró!

Jó a véleményem a Fuchs kenőanyagokról is, és a Liqui Moly-ról is. Utóbbit azért említem, mert ő az egész termékskáláját és marketingjét a molibdén-diszulfidos kenőanyagokra építi. A személyes véleményem az, hogy ártani valóban nem ártanak, de azért én nem is tartom őket sokkal jobbnak, mint a hagyományos motorolajokat. Ha ez lenne a tuti, már mindenki csak ilyet gyártana. A hajtóműolaj adalékokkal kapcsolatban nincs konkrét tapasztalatom, de a hajtóművek amúgy is elég hosszú élettartamúak. Hogy ezt még jobban meghosszabbítja-e egy adalék, azt rendkívül nehéz lenne bizonyítani.

Üdv,

Olajdoki

Astra G 1998 1.4, benzines – olajcsere, na de milyet?

2009. október 22., 10:03 Módosítva: 2009.10.22 10:03

Kedves Olajdoki!

Olajcsere előtt állok, és már én is elvesztettem a fonalat, amennyi olaj van a piacon. Valvoline termékeket néztem, de már nem tudom, hogy teljesen szintetikus, finomabb olajat, vagy félszintetikus olajat töltsek a gépbe. Az autó kb. 160 ezer km-t futott.

Köszönettel:

G. János


Kedves János!

Ha a legjobb ár/érték arányú olajat keresi, akkor én egy félszintetikus 10W40-es olajat javaslok. A Valvoline-ból például ilyen a Durablend 10W40 vagy a Maxlife 10W40. Ezek jó olajok, és ha egyszer valami komoly baja lesz a motornak, az biztosan nem az olaj miatt lesz.
Ha Ön minőségileg maximalista, fontos Önnek, hogy a lehető legtisztább maradjon a motor, hogy a hidegindításkor még az elfogadható mértéknél is jóval kevesebbet kopjon, esetleg üzemanyag-takarékos olajat szeretne, akkor válasszon egy 5W30-as vagy 5W40 teljesen szintetikus olajat (pl. Valvoline Synpower). A motor ezt nem követeli meg, de kényeztetni szabad.

Üdv,

Olajdoki

Három féle olaj mehet bele?

2009. október 22., 09:48 Módosítva: 2009.10.22 09:48

Tisztelt Olajdoki!

1,9-es, 150 lovas Vectrához hosszabb külföldi útjaim során mindig vettem 1-1 liter Shell diesel olajat, mert eléggé fogyasztja azt.
Így végül sikerült figyelmetlenségből "felhalmoznom" 3 különböző olajat:

Shell Helix Plus 10w-40 (fél-synth)
Shell Helix Plus 5w-30
Shell Helix Ultra 5w30 (full-synth)

Ezeket eladni nem tudom, mert csak 1-1 liter van belőle és itthon némelyiket nem is forgalmazzák.

Most a kocsiban 150 ezer km van.
Kérdésem, hogy esetleg a következő olajcserénél beleönthetem-e ezeket az olajokat a kocsiba, vagy nem érdemes kevernem őket?

Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel:

András


Kedves András!

Nem írta, hogy milyen évjáratú az Opel. Ha 2002-nél régebbi, akkor nincs különösebb előírás, összekeverheti és használhatja az olajokat. Ha viszont újabb, és már GM-LL-A-025 szabványú olajat igényelne (ezt ellenőrizze a kézikönyvben), akkor Shellből csak a Helix Ultra AG 5W30 alkalmas, a többit eleve nem is lett volna szabad beletenni.

Üdv,

Olajdoki

Meddig áll el az olaj?

2009. október 22., 09:33 Módosítva: 2009.10.22 09:37
Tisztelt Olajdoktor!

Nagyon jó áron tudnék hozzájutni 5W50 Mobil 1 olajhoz, (2006-os Honda Jazz autómhoz), viszont csak 2010 tavaszán használnám az olajat. Kérdésem: itthon áll az olaj fél évet, ez probléma-e? Kenési képesség... stb.
Köszönöm!

Tisztelettel

Mihály

Kedves Mihály!

A bontatlan motorolajok nagyon sokáig elállnak, de még bontottan is eláll, ha rendesen vissza van zárva. Minőség megőrzési idejük általában 5 és 10 év között van, így nincs akadálya akár a hosszabb időre való bekészletezésnek sem.

Üdv,

Olajdoki

100 000 Km után vastagabb olajat?

2009. október 15., 22:47 Módosítva: 2009.10.15 22:47

Tisztelt Olajdoki!

Van egy Peugeot 206 SW-m, 2007-es 1,4-es HDi motorral.
Most lesz a százezres szerviz. Olvastam olyat, hogy 100 000 km fölött ajánlott a hígabb olaj.
Eddig Total Quartz 5W40-et használtam. Ön szerint milyen viszkozitású illetve márkájú olajat tegyek bele?

Segítségét megköszönve,
üdvözlettel:
Péter


Kedves Péter!

Ez pont fordítva igaz, általában sűrűbb olajat szoktak javasolni 100 ezer kilométer után. De én ezzel sem értek egyet: vastagabb olajat csak a futott kilométer miatt nem szoktam javasolni, hanem csak akkor, ha a motor elkezdi enni az olajat, és akkor is csak átmeneti szükségmegoldásként. A Total Quartz 5W40 jó választás ehhez a típushoz, én nem váltanék 100 ezer után sem, ha nincs vele semmi konkrét probléma.

Üdv,

Olajdoki

Kereplő Brava

2009. október 15., 22:29 Módosítva: 2009.10.15 22:29
Tisztelt Olajdoki!

Kérdésem, hogy '97-es 1.4 12V Bravámba Castrol 5W30 olaj mehet-e, és 2-3 másodperces kereplés indításnál komoly problémát jelent-e, illetve okozhatja-e az említett olaj?

Előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Bazsi!


Kedves Bazsi!

Valószínűleg a hidrotőkéket hallja, és addig kerepelnek, ameddig az olaj nem kezdi el kenni őket. Egy vastagabb olaj (pl. egy 10W40-es) használata mellett lehet, hogy ez a probléma nem jelentkezne, mégsem javaslom a váltást. Egyrészt azért, mert ez a hang, mindaddig amíg rövid idő alatt elmúlik, semmilyen problémát nem jelent. Másrészt pedig azért, mert ez az olaj minden más tekintetben jobb, mint egy 10W40-es, és kár lenne egy szépséghiba kijavítása miatt ezeket az előnyöket feláldozni.

Üdv,

Olajdoki

Corolla váltóolaj

2009. október 12., 21:16 Módosítva: 2009.10.12 21:16

Üdv Olajdoki!

Milyen váltóolajat javasol a 2004-es 1,4-es VVTI motoros Toyota Corollához? A motorolaj, amit használok: Q8 Excel 5W40 (SM teljesitménykategóriás) Jó választás volt? Korábban Castrol TXT Softec 5W40-es volt a motorban.

Válaszát várom,

Érdeklődő


Kedves Érdeklődő!

Akár GL-4 akár GL-5 minőségű, 75W90-es olajat használhat. Megfelel például a Valvoline Durablend GL-4 75W90 vagy a Texaco Gearex S4 75W90. A Q8 olaja pedig jó választás ebbe a motorba, nyugodtan használhatja.

Üdv,

Olajdoki


Melyik Valvoline kell az Opelba?

2009. október 11., 21:52 Módosítva: 2009.10.11 21:52

Tisztelt Olajdoki!

Opel Astra 1.4 Twinport autómhoz a Valvoline Sin-Power 5W30 vagy az 5W40-es olaj ajánlatosabb? Eddig nagyobb előnyben részesítettem az 5W40-et.

Válaszát előre is köszönöm,
Levélíró


Kedves Levélíró!

Mindenképp az 5W30-at javaslom, mert annak van meg a szükséges GM-jóváhagyása. Ehhez a jóváhagyáshoz az olajnak még – az ACEA-n kívül – további Opel-specifikus teszteknek kell megfelelnie, így garantált, hogy a termék jól fog teljesíteni.

Üdv,

Olajdoki