A legerősebb rizskályha

2009.11.11. 07:12

Adatlap Honda Accord 2.2 i-DTEC Executive Advanced Safety - 2009

  • 2199 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 180 LE @ 4000 rpm
  • 380 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    220 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 9 499 000 Ft

Az autós újságírásban a tél első jele a fülünket éri. Ugyanis az importőrök a higanyszál sülyedését látva gyorsan elkezdik kicserélni a nyári gumikat télire. Ez a Hondánál sincs másképp, ezt az Accordot is téli gumikkal kaptuk meg, ami egy kis extra hangeffektet nyújt. 50 km/h felett érkezik egy hang, ami olyan, mint a téli szél süvítése a fenyvesekben. Így teljes lesz a téli hangulat, már csak a Télapó hiányzik a szánkójával, de türelem, már csak 25-öt kell aludni (a cikk megjelenésétől) és megérkezik.

hirdetés
Dension

Az Accord annyi változatban volt már a szerkesztőségben, lassan olyanok leszünk vele mint Gombóc Artúr a csokoládéval. Volt már hibrid, automata, kombi, dízel, benzines. Most megérkezett a legnyomatékosabb, a 180 lóerős dízel. Ezt kizárólag a legmagasabb, Executive nevezetű felszereltséggel lehet kapni, és belegyűrték az összes három- és négybetűs kütyüt, amit itt Advanced Safety-nek hívnak. Van benne például CMBS, ami neve hangzásával ellentétben nem valami űrkorszaki rakétarendszer (ICBM), hanem az ütközés erejét mérséklő rendszer, ami például a követési távolságot is ellenőrzi, és visít, ha az előttünk lévő túl gyorsan közeledik. Ezenkívül ott van az ADAS (modern vezetést segítő rendszer) , az LKAS (sávtartó asszisztens) és az ACC, ami viszont nem gyógyszer, hanem radaros tempomat. Ez utóbbi egyébként a kedvencem, egész jól működött, persze városban nem ajánlott a használata. És ez konkrétan elég bólogatósan fékezgetett.

Alapos a gyanúm, hogy a 180 lovas dízel „csak” a korábban nálunk járt 2,2-es i-DTEC motor felhúzott változata, de jól sikerült. A hangja hidegen kicsit zörög, de melegen alig hangosabb mint egy közepes benzines. Viszont ha forgatjuk a motort, szépen felszalad a fordulatszámmérő mutatója, miközben a 380 Nm nyomaték megérkezik és beletaszít az ülésbe. Persze finoman, mégiscsak egy több mint 1,6 tonnás járműről van szó. A hatsebességes váltó hozta a Hondás formát, jól és gyorsan kapcsolható, a fogyasztás csökkentésében segíthet az újabb betűszó, a SIL-nek nevezett kapcsolásipont-visszajelző, ami kis fel-le nyilak felvillantásával jelzi az optimális váltási időt. Saját tapasztalatom alapján normál közlekedés mellett magamtól is ott váltottam, ahol jelezte. Így többségében városi forgalomban körülbelül 7 literes átlaggal sikerült közlekedni, ami a gyári adatoknak is megfelelt.

A kasztni formája változatlanul tetszik, de sajnos, ha elöl kényelmesen elhelyezkedik két férfiember, hátra már csak nehezen fér be kényelmesen bárki is. Ja, és itt jön be megint egy rövidítés, az ACE, ami a Honda új kasztniját rejti, a szép nevű „Fejlett ütközési kompatibilitású” karosszériaszerkezetet.

Az audiorendszer viszonylag jól kezelhető, jól is szólt, bár ha a középkonzolon akarunk vacakolni, könnyen eltekerhetjük a navi tekerentyűjét is. Szerencsére nem követték a trendet, hogy a mélynyomót a pótkerékbe rejtik, ahol aztán csak a hangyák pattognak a kocsi alatt, de a hang nem jut ki, hanem egy kisebb mély hangszórót illesztettek a kalaptartóba. Így egész kellemes lett a hangja. A navigáció még nem tudta az olyan új dolgokat, mint a Megyeri híd vagy M0 újabb szakaszai, de azért használhatónak tűnt, és gondolom idővel lesz frissítés.

Rajtunk az Easytrack szeme

Az Easytrack nyomkövetőről megjelent cikkünk óta továbbfejlesztett Easytrack webes felületén a Google Maps térképe jelenik meg, de a műholdképen is nézegethetjük, hogy merre jártunk a tesztautókkal. A szerkesztőségben két nyomkövető van teszten, közöttük a jobb oldali hasábon lehet váltani. A naptárban kalandozva lehet letölteni az adott napra vonatkozó naplófájlt.

Az oldal alján lévő időegyenesen visszajátszható az egész út, vagy annak egy szakasza, a megfelelő időközbe húzva a csúszkákat. Ilyenkor a felső sávban látszanak a legfontosabb menetadatok, a lejátszás sebessége pedig gyorsítható. Érdemes megnézni a sebesség grafikont is, ezt a bal oldali EKG-jellegű ikonra kattintva lehet megtenni.

Viszont a telefonkihangosító-rendszerrel nem tudtam kibékülni. Az kezeim közé került kocsik többségénél kipróbálom, hogy könyv nélkül össze tudom-e hergelni a rendszert, és az esetek többségében sikerül is. A japán márkák egy részénél, mint például a 6-os Mazdában is, beszélgetősen megy. Nem értem, miért kell így túlbonyolítani valamit, ami egyébként jobb családokban egy piros lámpa várakozása alatt megoldható.

Hogyan csatlakoztassuk telefonunkat Accordunkhoz

Kérésemre a Honda PR elküldte a leírását a kihangosítónak, amit most megosztanék olvasóinkkal.

Telefon párosítása

Bluetooth kompatibilis telefont az első használat előtt csatlakoztatni kell a HFT- kihangosító rendszerhez, mielőtt a rendszeren keresztül hívásokat kezdeményezhetne, illetve fogadhatna.

FIGYELMEZTETÉS:

– A kihangosító rendszer az autó mozgása közben letiltja a telefon csatlakoztatási műveletét.

– Telefon csatlakoztatásához kapcsolja azt a „Tartozék keresés” módra.

– A HFT- kihangosító rendszerre egyszerre max. hat telefon csatlakoztatható.

– A legtöbb telefon esetében a következő leírás alapján járjon el. Ha nem tudja a telefont felismertetni, olvassa el a telefon kezelési útmutatóját, érdeklődjön a forgalmazó cégnél.

– Mielőtt újabb telefont csatlakoztatna, kapcsolja ki az előzőleg felismertetett telefon(oka)t.

1. A gyújtáskapcsoló ACCESSORY (I) vagy ON (II) állásában bekapcsolt telefonnal nyomja meg a Talk (Beszéd) gombot. A hangjelzés után mondja ki: „Phone set up – fón szetáp” (Telefon beállítása) szót. A kihangosító rendszer válaszol: „Phone setup options are status, pair, edit, delete, and list.” (Választható opciók: státusz, csatlakoztatás, szerkesztés, törlés, listázás).

2. Nyomja meg a Talk (Beszéd) gombot. A hangjelzés után mondja ki: „Pair - peer” (Csatlakoztatás). A kihangosító rendszer közli: „The pairing process requires operation of your mobile phone. For safety, only perform this function while the vehicle is stopped. State a four-digit code for pairing. Note this code. It will be requested by the phone.” (Telefonáláshoz először csatlakoztatnia kell a telefont. A biztonság érdekében csak álló helyzetben hajtsa végre a felismertetést. A folyamat során adott négyjegyű kódot jegyezze meg, szüksége lesz a telefonáláshoz.).

3. Nyomja meg a Talk (Beszéd) gombot. A hangjelzés után mondja be a kívánt kódot, pl: „1, 2, 3, 4 – ván, tú, frí, fór”. A rendszer visszakérdez: „1, 2, 3, 4. Is this correct?” (1, 2, 3, 4., erősítse meg?).

4. Nyomja meg a Talk (Beszéd) gombot. A hangjelzés után mondja ki: „Yes - jessz” (Végrehajtás). A rendszer közli: „Searching for a Bluetooth phone.” (Bluetooth rendszerű telefon keresése.).

FIGYELEM: Az 5. és 6. lépésben leírtak alapján csatlakoztathatja a „Felfedezés” módra kapcsolt telefont. Ha ezek alapján nem tudja a telefont felismertetni, olvassa el a telefon kezelési útmutatóját.

5. Kövesse a telefon „keresés” menüjének utasításait. A telefon meg fogja keresni a HFT telefon kihangosító rendszer azonosító jelét. Miután megtalálta válassza ki a kijelzőn listázott opciók közül a „Hands-Free Telephone System” jelűt.

6. Telefonja kérni fogja a négyjegyű kódot, melyet meghatározott a 3. számú lépésnél. A kód megadása után a rendszer közli: „A new phone has been found. What would you like to name this phone?” (Új telefon csatlakoztatva, mi legyen a neve?).

7. Nevezze el pl. Erik telefonjának, mondja ki: „Eric – azt a nevet adja, amit kíván” A rendszer közli: „Eric's phone has been successfully paired. Returning to the main menu.” (Erik telefonja sikeresen csatlakoztatva, visszatérés a főmenühöz).

8. Ha egy következő telefont akar csatlakoztatni, ismételje a lépéseket 1.-7.ig.

Ennek a modellnek az alapára a Hondánál jelenleg 9 449 000 forint, erre rájön még a navigáció 550 000-ért, ami egy erős középmezőny a gyári navik között. Viszont csak a térképpel együtt rendelhető a tolatókamera, és rejtélyes okból a kétzónás klíma is. Ha jól értelmezem az árlistát, így már nem is olyan drága az a GPS. Így az ára pontosan 1000 forinttal lett kevesebb 10 000 000-nál. Ezzel a hajdani összehasonlító tesztünk másik két versenyzőjéhez képest középen végzett. A Mazda fullos dízel 6-osa 9 629 900 forintos árával alatta van, az Avensis pedig ha kicsivel is, de 196 ezerrel túlfutott rajta. Mindegyikre érvényes az a szomorú tény, hogy a tervezett luxusadó legalsó sávjába sikerült belecsúszniuk, konkrétan az Accord 7 kW-tal lépte túl a bűvös határt.

Totalcar értékelés - Honda Accord 2.2 i-DTEC Executive Advanced Safety - 2009

Nyomatékos motor, jó forma, de sajnos hátul kicsi a hely.

Népítélet - Honda Accord