Hová dugjam a kurblit?

Hazai bemutató: Peugeot 5008

2010.03.06. 06:19 Módosítva: 2010.03.06. 06:19

A dízeles utazás után inkább a 156 lóerős benzinest (1.6 THP) kaptam el a visszaútra, ez egészen normálisan megy, bár autópályán már eléggé nekifeszül a levegő az 5008-asnak ahhoz, hogy büntessünk vele a belső sávban. Ettől függetlenül benzinesből ez tűnik ideálisnak, a 120 VTI szívómotor már rejtegethet kompromisszumokat, de még én is azt mondom, hogy az 1.6 HDI az optimális választás, mert nem csupán takarékosabb, hanem a krákogása sem hallatszik. Akkor meg minek annyit tankolni? Az 5008-ashoz egyébként ma a kétliteres dízel a top, automata váltóval és 163 lóerővel.

A kézi váltó normális, a kormány könnyed, mint minden olyan autóé, amit úgy terveztek, hogy anyu is vezetni fogja. A fékre elég ránézni, és mindenki lóg az övön. Ebben is ott van már az elektromos kézifék, többek között ettől lehetett rendes méretű rekesz a két első ülés között. Megjegyzem, ez az autó tele van mindenféle üregekkel és zsebekkel, kötelező módon a második sor padlójában is ott vannak a csempészrekeszek.

Egyébként örülök, hogy végre megjött a franciák esze. Belátták például, hogy nem átemblémázva kell ugyanazt árulni: az 5008 ugyan műszakilag rokona a Grand Picassónak, mégis teljesen más. Egyrészt belül autószerűbb, és kevésbé futurista. Nem mondom, a dupla tetőoszlop nagyon jó ötlet a Citroëntől, az 5008-ason ilyesmi nincs. A Peugeot egyébként további pénzek elköltését teszi lehetővé a nyithatatlan üvegtetővel (125 ezer Ft), a fejtámlákba épített képernyőkkel működő multimédia rendszerrel (250 ezer Ft), a head-up displayjel (177 ezer Ft) és hasonlókkal.

Szavazzon!

Amúgy meglehetősen agresszív a típus árazása, hatmillió alatt már megkapható a kisebb dízellel, az alap benzines pedig még olcsóbb. A jól felszerelt kivitelek inkább a 6-7 milliós sávban vannak, de az alapkivitel becsületére legyen mondva, ESP, hat légzsák, klíma azért van benne kevésért is. Igaz, az alapárak minden esetben az ötüléses kivitelre vonatkoznak, a leghátsó ülésekért további 150 ezret kérnek – ebben egyébként a függönylégzsák is végigér az egész utastéren. Hogy jó biznisz-e? Aki imádja a jól felszerelt autókat, és tényleg kell neki a hét ülés, annak feltétlenül. Én, ha csak öt üléssel venném, akkor inkább a belül még gusztább 3008-ast választanám - ha tetszene a külseje. Bár ilyen szempontból eldöntetlen a verseny, azt hiszem.