Az a legjobb benne, ami rossz

Megvolt: Subaru Legacy 2.5 Sport

2010.12.07. 06:53

Adatlap Subaru Legacy Sport 2.5i - 2010

  • 2457 cm3-es,boxer 4 hengeres benzines
  • 167 LE @ 5600 rpm
  • 229 Nm @ 4000 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    210 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • 10 640 000 Ft
A Subaru mindent a boxerre alapoz, mintha attól, hogy valami boxer, automatikusan jó lenne, de ilyen alapon szobrot állíthatnánk az Oltcitnak is. Engem spéci nem nyugtat meg, hogy sokkal könnyebb volt a motort kiegyensúlyozni – tessék elhinni, ma már bármelyik sornégyes is van ilyen jó. A végeredmény ugyanaz.

A másik kultikus téma az úgynevezett szimmetrikus összkerékhajtás. Oké, a szemnek szép a szimmetria, de a prospektusfotót leszámítva semmi jelentősége. Egy xdrive-os BMW, egy 4Matic Merci vagy egy Skoda 4x4 féltengelyei tán nem egyforma hosszúak? Elárulom: de. A többi meg kit érdekel?

Mellesleg szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy az Impreza suttyomban kapható fronthajtással is, a Justyból pedig már nincs is 4x4-es. Amióta a Toyota a főnök, kezd megjönni az eszük.

Ezt azonban csupán racionális felem mondja. Az autóipar világtérképén mákszemnyi Subarunak egyetlen esélye van a fennmaradásra: valamivel kilógni a masszából. És kik veszik majd meg? Hát azok az emberek, akik szintén ki akarnak lógni a masszából. Elvégre, nem járhat mindenki Volkswagennel meg Toyotával.

A Subaruk nem túl széles horizontján az abszolút kedvencem a Legacy. És az előző is az volt. Meg az azt megelőző is. Azóta jöttek mindenféle megemelt Subaruk (Forester, a borzalmasból jellegtelenné fészliftelt Tribeca, továbbá az Outback), de a terepjárószerű valamiket sem használják többre, mint amire a Legacy is képes. Azt leszámítva, hogy kevésbé divatos.

A kibicnek semmi sem drága, marhára nem hiányolom az új Legacyról a keret nélküli ablakokat. Néhány Subaru-őrültnek ez nyilván olyan, mintha az iPhone-ra nem tennék rá az alma emblémát, de mondja már meg valaki: mi a nyavalya jelentősége van? Vajon hány ember fogalmazta meg magának azt, hogy: „szeretnék egy autót keret nélküli ablakokkal”? Mondjuk, aki verte már be a fejét az üveg csücskébe, ilyet biztos nem mond.

És ha van ablakkeret az ajtókon? Tessék. Nem történik semmi. Legfeljebb csendesebb lesz az autó.

Amúgy nem a kereten múlt, de az új Legacy egész autószerű lett, nem egy jelentéktelen, használtautó-szerűség újonnan, mint az előző generáció volt, amely egy Mondeo vagy egy Passat mellett már feltűnően nem állta meg a helyét a parkolóban. Mert hiába egy remekmű a mechanika, ha a laikusok nem hiszik el róla.

Mondjuk, ez a példány már egészen hihető, sőt, vadabbnak látszik, mint amilyen. A tesztautó kapott egy optikai csomagot, amiben csirkehálós hűtőmaszk és sok-sok alsó idom van. Egészen brutális. Mondom ezt úgy, hogy speciel nem ájultam el az alap dizájntól, de elismerem, minden megvan benne, amit manapság kajálnak a népek. Nagy lámpák, látványos fények, bunkerfíling és egy adag agresszió.

Totalcar értékelés - Subaru Legacy Sport 2.5i - 2010

Passzív biztonságból és térből tudja, amit a többiek, a minőségérzet itt-ott nem az igazi. A limuzin hátránya a nehezen érzékelhető orr és far, no meg a bővíthetetlen csomagtartó, érdemes kombit venni, ha kell a csomagtartó. Amúgy csendes, kényelmes, stabil, elfogadhatóan rugózik és mentes a sportosságtól. De imádható.

Népítélet - Subaru Legacy