Ócó Felláli Koleából

Teszt: Hyundai Genesis Coupe 2.0T – 2011

2011.08.04. 07:37

Adatlap Hyundai Genesis 2.0T - 2011

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 212 LE @ 6000 rpm
  • 300 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.0 másodperc
  • Végsebesség:
    222 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • 9 990 000 Ft

Azt hiszem, pszichológushoz kell fordulnom, a Genesis két részre szakította szét a személyiségemet Szentendre és Visegrád között a hegyen. Ilyen extrém módon kétpólusú érzéseim még sohasem voltak egy kocsival. Kezdem a rosszal, hogy vidám legyen a vége. A kétliteres, 210 lovas motor gyenge közepes, és az első ránézésre pöpecnek tűnő váltó is egy kicsit hosszú utakon jár, ráadásul akadozik, ha a motort magas fordulaton tartjuk.

A kis Genesis – mert van belőle 3,8-as V6-os is hárommillióval drágábban –, ha nem is lomha, de távolról sem rakéta. 8 másodperc alatt éri el a százat, aminél ma már sok dízel limuzin is tud jobbat, ráadásul 210 ló ide, 300 Nm oda, az egészből nem sokat érzünk odabenn. A fokozatok kiosztása jó, de a motor kelletlen: váltásoknál mindig ránt egyet, és a turbónak is kell egy kis idő, mire eszmél.

Nagy kár érte, mert a Genesis többi része zseniális, nincs rá más szó. A kormány kemény, ezt már említettem, ennek megfelelően pontos és az utat is remekül érezzük rajta. A futómű utcai viszonylatban kompromisszummentes, gyönyörűen tartja a kasztnit a kanyarokban és préseli az aszfalthoz a gumikat, amitől a Genesisnek hihetetlen kanyarsebessége van, hiszen a súlyelosztása is tökéletes.

Amikor először felnyitottam a géptetőt, egy kicsit megijedtem, a blokkot ugyanis meglehetősen előretolták. Ennek ellenére olyan szépen fordul az autó, mint egy gokart, alulkormányzottságot gyakorlatilag nem éreztem és még a fenekét is könnyen meg tudtam csúsztatni gázadással, hiába nincs benne sperr. A Genesisszel nagyon lehet szakítani és még élvezetes is, a kasztnija hihetetlenül merev, szóval még úgy is nagy élmény volt, hogy a motorjáért, ami hangtalan, feelingtelen, erőtlen és ráadásul magas fordulaton keserves kínlódásról tanúskodó fura hangokat hallat, egy lukas garast sem adnék. A V6-os kivitelben széria sperrdiffi hiánya ebben az autóban egyébként nem is feltétlenül baj, hiszen így sokkal könnyebb kontrollálni a farát, nem fog hirtelen kitörni, csak ha tudatosan rákészülünk.

Nagy a baj, egyszerűen nem látom magam előtt az embertípust, akinek a Genesist ajánlani tudnám. A feszes futóműve, az elöl toronymerevítővel támogatott, betonkemény kasztnija meg a kormányzása kifejezetten hardcore, aminek következtében természetesen nagyon ráz az útegyenetlenségeken és nehéz vele parkolni, ráadásul, mint minden valamirevaló kupéval, ezzel is rémálom a tolatás, szóval divatkupénak nem lesz jó.

Autópályán olyan a Genesis, mint bármelyik limuzin, csöndesen siklik, kényelmesen beszélgethetünk benne, vagy hallgathatjuk a jó kis Infinity hangfalakon a zenét, de ha ilyen autóra vágyunk, egészen biztosan meg fogunk őrülni, ha rossz minőségű utakra tévedünk. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy ez egy Hyundai, mert 2011-ben csajozni, villantani – valljuk meg egymás közt – bizony egyelőre jobb egy használt, kétmilliós BMW Z3-as, mint a tízmilliós Genesis.

Elmondom, miért vagyok mégis derülátó mindazok ellenére, amiket fent írtam. Autót építeni nem könnyű dolog, sportautót építeni pláne. A sportautó lelke viszont nem a motor, hanem a kasztni és a futómű, ha ezek jók és a súlyelosztás rendben van, a motort megpiszkálni a legkisebb varázslat. Két dolog következik ebből: egyrészt nagyon, de tényleg nagyon kíváncsi lettem a V6-os Genesisre, mert ha nem orrnehéz a 3,8-as blokktól, biztosan kivételesen jó autó, és nem is kérdés, hogy kéne. Másrészt kíváncsi vagyok azokra a kétliteres Genesisekre, amelyeket majd a driftergyerekek vesznek meg pár év múlva, amikor használtan már lényegesen olcsóbb lesz, farigcsálnak bele egy jó motort, aztán ütik-vágják, és fülig ér a szájuk.

Szavazzon!

A tesztautótól azonban könnyű szívvel váltam meg. A Genesis jó alap, valami elkezdődött, nem is kérdés, de ez a kétliteres modell nem üt elég nagyot. Tíz év múlva talán már a Hyundai-embléma sem zavarja majd a csajokat, ha azonban valaki most szeretne magának egy Genesist, ne sajnálja a pénzt a V6-osra. Csajozni nem, autózni viszont jobban lehet vele.

Totalcar értékelés - Hyundai Genesis 2.0T - 2011

Csodálatos futómű, példásan merev kasztni és pontos kormányzás, remek súlyelosztás, de pocsék motor és közepes váltó. Autópályán jó, városban nagyon ráz.

Népítélet - Hyundai Genesis