Indul a négyhengeres hidró-hintó!

Citroen C5 2.2 HDI aut

2011.09.05. 06:06

Adatlap Citroën C5 Exclusive 2.2 HDi FAP Aut - 2011

  • 2179 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 204 LE @ 3500 rpm
  • 450 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.3 másodperc
  • Végsebesség:
    230 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • 9 780 000 Ft

A Citroën C5-öst lassan kezdjük olyan jól megismerni, mint az Opel Insigniát. 2,2 es dízel, automatával még hiányzott a repertoárunkból. Jöhet. Mert szeretjük.

Az első citroënes emlékeimet az általános iskola alsó tagozatában tároltam el, pedig egy fia Citroënt sem láttam. Ott volt viszont a Kiskovács, aki zseniális sztorikat mesélt a nagyapjáról. És ennek a nagyapának a sztorikban egy Citroën Cápája volt, és röhögve emelte fel a szintszabályzót a tökig érő sárban, és kacagva kerülte ki az ott ragadt Ladákat és Daciákat.

Hát nem tudom, hogy igazak volt-e a történetek. Mindenesetre a nagypapa amúgy szerény ember lehetett, mert néha ő jött Kiskovácsért a napejba (= napközi), mindig egy szakad bringával. Meg az is furcsa volt, hogy máskor sem láttuk a mesés Cápát, pedig hát Szarvas kisváros, ahol elég feltűnő lett volna, pláne úgy 1980 táján.

A szintszabályzós autó varázsa azóta is mindig megfog. Persze régen még acélrugókon is elég kényelmesek voltak az autók, de a Citroënek a C5-től fölfelé a mai napig meg tudták őrizni ezt az extra kényelmet. Igaz, keményebbek lettek, például kanyarban ma már nem ér le a kilincs, és ez annak köszönhető, hogy egyre több hidraulikagömböt használnak (most épp hetet a C5 esetében), így azokból párat hol le- hol felkapcsol az elektronika. Hát ezért van, hogy rugózni és kanyarodni is tud a C5.

Azt nem bírtam kihagyni, hogy ne játsszam végig a Hydractive 3+ rugózás lehetőségeit. Legfelső állásba emelve terepjárószerű a hasmagasság (és rugózás), viszont így csak lépésben szabad haladni, mert az elektronika egy lépcsővel alacsonyabbra engedi az autót. Ilyen állásan viszont akár negyvenig haladhatunk. A szintszabályzó a normál szint alá engedi (15 mm-rel) a C5-öst 110 km/h fölött, ha viszont rossz utat észlel 70 alatt, felemeli.

Itthon jobb normál módban használni, vagyis lágy csillapítással. Ha az ember forszírozni kezdi a kanyargást, akkor úgyis azonnal felkeményít, például a nagy gázadásra vagy a gyors kormánymozdulatokra. Az egyetlen ok, amiért érdemes a sportos módot használni, hogy ilyenkor közvetlenebbnek tűnik a kormányzás.

Népítélet - Citroën C5