Öt literrel a városban

Citroën C3 e-HDI 90

2011.10.13. 10:17

Adatlap Citroën c3 Collection e-HDi 90 - 2011

  • 1560 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 92 LE @ 4000 rpm
  • 230 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.5 másodperc
  • Végsebesség:
    163 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    3.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.4 l/100km
  • 4 210 000 Ft

Mi magyarok főleg kisautókkal járunk, mármint az a réteg, aki saját zsebből vesz autót. Ez persze kompromisszum, de a C3 egyértelműen azok közé tartozik, amivel meg lehet békélni. Pláne, ha a 92 lóerős HDI motor van benne.

Még mielőtt teljesen elalélnánk, tegyünk helyre pár dolgot. Az előző C3-hoz képest alig változott a külseje, mégis lényegesen nagyobb az új. Ezért lehetséges, hogy magam mögé beülve normálisan elférek. Oké, nem egy Pullman-Merci, de a térdem nem üti le az elöl ülő veséjét. Nem tudom, hogyan csinálták, mert a tengelytáv alig nőtt, csak egymás mellé állítva látszik, hogy az új C3 bódéja mégis mekkora óriás lett a régihez képest. Még a csomagtartója is elég nagy (300 l), ahogy azt már egy összehasonlító tesztben megállapíthattuk.

Amúgy belül sok dolog nincs, amitől el lehetne ájulni. Normálisan formatervezett műszerfal kellemes borítással a tetején, máshol meg so-so anyagokkal. Nem mondom, a kályhaezüst részleg kicsit visszafoghatná magát, de a szép dekorbetéteket úgy látom, a DS3-nak tartják fenn. Jobban is néz ki, pedig lényegében ugyanilyen a műszerfala.

Szegény C3 tehát nem lehet túl jó, de még így is elmegy. Az már kevésbé tetszett, hogy a tesztautó esetében ott ültünk talpig üvegtetőben, tekerős hátsó ablakokkal, mert a Citroënnél a 4,2 milliós árba nem fért bele a hátsó villanyos ablakemelő. És még hálásak lehetünk, hogy felárért, pár aprósággal legalább megvehető 70 rugóért, mert sok kiskocsinál nem.

Az összeszerelési minőség jó, de a kesztyűtartó fedele gyárilag vetemedett. Apró,de rohadt bosszantó bug volt még a tesztautóban, hogy a vezetőülés nyikorgott, szerencsére nem mindig. Csak amikor rajta ültem. Igaz, ilyen piszlicsáré dolgokért az ember szinte dalolva visz egy Citroënt garis javításra, legalábbis azok, akiknek kijutott az első széria egy-egy hétfői példánya.

Alapvetően racionális embernek tartom magam, és holmi üvegtetőkkel engem nem lehet megfogni, de a C3 felcsúszott szélvédője tetszik. Igaz, nem ők használtak ilyet először, az Opel hamarabb dőlt be (az Astra GTC-vel) az üveglobbinak. Annyi a különbség az üvegtetőhöz képest, hogy itt az ember nem látja a szélvédő felső keretét, vagyis óriási a látómező és semmi sem zavarja. Ha pedig túlzottan süt a nap, egy árnyékoló panel előrehúzásával a C3 homloka visszacsúszik a normális szintre.

Az ember ilyesmit azért vesz, mert különlegesség, de még értelme is van. Bármilyen, töketlenül magasra helyezett közlekedési lámpát látunk kepeszkedés nélkül. Szóval a racionális felem is tudna igent mondani egy ilyen beruházásra. Hogy a hátrányait is lássuk: bizony nagyobb üveg nagyobb valószínűséggel kap kavicsot. És a 109 ezres felár csupán a normál szélvédő feletti részt fedezi. Továbbá a lehajtható napellenző mentén besüt a nap, ami néha zavaró.

Totalcar értékelés - Citroën c3 Collection e-HDi 90 - 2011

Viszonylag elfogadható árú kisautó, kiváló dízelmotorral. Elég erős, elég takarékos, egész jól rugózik. bár tényleg arra jó, amire egy kisautót használ az ember. Szerencsére a csomagtartója nagynak számít a műfajban. És még a motorleállító rendszer is úgy működik, ahogy kell.

Népítélet - Citroën c3