Csak kályhával!

Teszt: Renault Trafic Generation

2012.01.03. 06:10

Adatlap Renault Trafic Generation - 2012

  • 1996 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 114 LE @ 3500 rpm
  • 300 Nm @ 1500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Végsebesség:
    160 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • 8 940 000 Ft

Amióta Provence-ban először futottam össze a Generationnel, kíváncsian vártam, mikor landol egy ilyen a Renault Hungária flottájában. Közben barátkozhattam mindenféle kisbuszokkal, mint pl. a testvér Passengerrel, Fiat Scudóval, VW Multivannel és a Vianóval.

Pont a hideg idő érkeztével került hozzám, így érezhetően lassabban melegedett be, mint korábban a Black Edition. Már a kocsi beindításakor hiányoltam a kellemes emlékeket ébresztő dübörgő hangot, és alánézve valóban nem láttam a kis kipufogódobot: nem volt benne olajkályha, csak a szokásos kiegészítő elektromos fűtés. Ami ugyan segít, valóban kicsit gyorsabban lesz meleg, de azért én mindenképp a gázolajos kályhával rendelném. Főleg, hogy a Renault árlistája szerint 210 ezer forinttal olcsóbb lesz tőle a kocsi. Nem értjük, mi ez, de az árlistában így van.

A kocsi vezetési szempontból hozta a formát; jól fordul, a fékek is gyorsan megfogják. A 115 lóerős dízel hidegen se hangos, melegen meg abszolút nem zavaró. Mondjuk, ha gyakran járunk autópályán sok emberrel, egy erősebb motort el tudnék viselni, de ezt csak ezzel az egyféle motorral rendelhetjük. A navigációnak még mindig nem sok köze van a kocsihoz, remélhetőleg az egyszer eljövő fészliftre már rendes vezérlést fejlesztenek hozzá a külön kis távirányító helyett. Előnyére legyen mondva, szériafelszereltségként kapjuk. Magas pozíciónkból jól átlátni a forgalmat, és a tükrök se hagynak sok holtteret szerencsére, köszönhetően a kis kiegészítő tükröknek. Így a tolatás is könnyen megy, jól lehet érezni a hátulját, de egy tolatóradar azért mindig jól jön.

Az első sor ülései forgathatók, így akár egy hétszemélyes értekezletet is lehet benne rendezni, ha éppen ehhez szottyan kedvünk. Esetleg javasolni fogom TC-s céges busznak a vezetőségnél. Ebben a modellben a második sorban a vállrészbe integrálták az övet. Kérdem én, vajon a Passengerben a sima üléseknél miért ezt az idióta B oszlopra rögzítős megoldást alkalmazzák, amitől csak macera a ki-be szállás? Persze, tudom, rendelhető.

A bal oldali ülés mellé rakták a kihajtható asztalkát; egész kényelmes helyen van, ha nem vagyunk négynél többen, mert a második sor bal oldali ülése kicsit közel van, így oda csak kisgyereket ültetnék. Amúgy – akárcsak a Multivanban – itt is hasonló sínes rendszerrel oldották meg az ülések mozgatását. És szintén könnyebb a második sort úgy mozgatni, ha rajta ülünk, mert különben megbillen, és szépen elakad a sínben. Minden oldalablak alá kis rekeszeket rejtettek, így nem nagyon van olyan tárgy, amit ne tudnánk valami nem látható helyre eldugni.

Lapozzon, és megtudja, mi mit rejtett el hátul a Renault-ban.

Totalcar értékelés - Renault Trafic Generation - 2012

Népítélet - Renault Trafic