A világ legjobb összkerékhajtása?

Opel Insignia 4x4

2012.02.29. 06:14 Módosítva: 2012.02.29. 08:12

Valóban többet tud az Insignia összkerékhajtása a konkurenciánál? Hogyan viselkedik, ha kicsit próbára tesszük?

Az Insignia az Opel újkori sikerautója. Tervezési díjak, megugró értékesítések és népszerűség minden európai országban. Sok és sokféle tesztautó járt már nálunk is a típusból, sokszor beszélgettünk róla, és mindannyian egyetértettünk, hogy nincs kiemelhető hibája. Tisztességgel összerakott és megtervezett autó, amely méltó módon veszi fel a versenyt a konkurens modellekkel.

A tervezése teljesen trendi, ez természetesen magában hordozza az összes mai autó nem biztos, hogy kedvelhető stílusjegyeit. Legutóbb Karotta fogalmazta meg, hogy milyen a belseje, mennyire bunker- és barlangszerű a hátsó utasok számára. Sopánkodhatnék a 18-as kerekek oltárán feláldozott menetkomfortról, valamint a kemény rugózásról még Tour üzemmódban is, de el kell fogadnunk: ez egy 250 lóerős turbómotorral szerelt autó, amely könnyedén utazik 220-szal, nem lehet libegős futóművet alátenni.

El kell azt is fogadnunk, hogy Opelt ritkán vesznek az emberek szerelemből. Senki nem köti úgy érzelmekhez a márkát, mint például az Alfa Romeo esetében, ez inkább a németes racionalitás autója, noha azért tudjuk, hogy szélsőségek is vannak bőven. Nekem személy szerint nagyon tetszett az új Astra is, de a nagy fordulat az Opel életében az Insignia megjelenése volt. A 4x4-es modell pedig egy olyan különlegesség, amit már régen ki szerettem volna próbálni.

Az élet úgy hozta, hogy volt korábban két Audi Quattro is a tulajdonomban. Az egyik egy 1995-ös modell, a másik pedig egy 2003-as. Az első még mentes volt mindenféle menetdinamikai szabályzóktól és kipörgésgátlótól, a másik már ESP-s, egyébként ugyanúgy középen Torsen diffis, mint az elődje. Kézenfekvő volt, hogy az Insigniát is kipróbáljam; hasonló körülmények között, mint az Audikat. Legalább meglátjuk, mennyit fejlődött a technika.

Kapóra jött, hogy a teszt időpontjában nagyjából 30 cm-es hó volt, így a kanyarokban nem kellett őrült módjára hajtani, hogy a sajátkormányzási tulajdonságok érződjenek, a menetdinamikai szabályzó működésbe lépjen és meglássuk, mit tud az egyesek szerint a világ egyik legjobb összkerékhajtásával rendelkező személyautó.