11 alatt, 11 alatt, 11 alatt

Megvolt: Honda CRV 2.2 Exe Diesel automata 4x4 - 2013.

2013.03.04. 05:41

Adatlap Honda CR-V Exe 2.2 AT - 2013

  • 2199 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 350 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    190 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • 10 958 000 Ft

Nagyon vártam, azt hittem, eljő vele a kánaán. Fejben össze is raktam, hogy a hóesésben milyen jól jön majd az összkerékhajtás, az ülepem kellemes hőmérsékletéről az ülésfűtés gondoskodik, a pénztárcámat a takarékos dízel kíméli, a bal térdemet pedig az automata váltó. Nem egészen ez történt.

Elképzeltem, hogy a tetőablakon át ömlik a nyakamba a téli napfény, és egy nagy boldog család leszünk - együtt a CRV-vel. Hiszen mi másra volna szüksége egy két gyerekkel megáldott középkorú majomnak, mint én? Lehessen könnyen beszállni, férjen el a gyerek, bepakolhassuk a kisbiciklit, a szánkót, a gumicsónakot. Na ugye.

Életemben sokféle Hondában ültem, anyámnak Jazze van. Ismerem az érzést a CRX-től az Accordig, a Prelude-ön át (a Concerto is megvolt!). A Honda SUV csak jó lehet nem? Beülni kényelmes. Van fejtér, és az én kiterjedésemmel az ülőlap és az ajtónyílás teteje közötti részbe is főhajtás nélkül beférek. Aztán ahogy az ajtó becsukódik, a fészkelődés közben bal térddel úgy egy-két centit lehet mozgatni a papundeklit, amivel az ajtót beborították. Jobb térdnél van viszont egy puha betét a középkonzolon, hogy ne nyomjuk meg térddel. Vagy a térdünket középkonzollal. Ezt kötelezővé tenném minden típusban, kb. egy euróba kerül, és minden autó kényelmesebb lesz tőle.

Elindulásnál csak az tűnik fel, hogy erősen aggodalmaskodó a parkradar, a teljes ki- és beálláskor folyamatosan ordít, így aztán nem sokat segít. De legalább kilátni nem lehet, egyrészt mert nagyon vastag az A-oszlop, másrészt alul ki is szélesedik, harmadrészt akkora külső visszapillantó tükrök vannak rajta, hogy linzertésztát lehetne nyújtani rajtuk.

Az egész műszerfal meg-meg reccsen, nagyjából abban az ütemben, ahogy lassanként felmelegszik az autó beltere. Mondhatnánk a hangulatot otthonosnak is, mert ilyen a hangja a kandallóban pattogó fának. A légkondi okos, és valószínűleg kiegészítő fűtés is van hozzá, mert pár percen belül érezni az első meleg fuvallatot. Az ülésfűtés ellenben lassú, majd' befagyott a seggem egy hétig. Ez városi használatban nem teszi túl kellemessé az együttlétet, mert az az öt hideg perc induláskor reménytelenül hosszú idő, és a fázás közben van idő imákat mormolni, hogy legalább a motor vízhőfokmérője kússzon a C-betű fölé. De nem kúszik az egy tikmonysüttényi idő alatt a városban sehova.

Totalcar értékelés - Honda CR-V Exe 2.2 AT - 2013

Kényelmes, de mint minden SUV, ez is drága. Ha ön nagyon gazdag háziasszony, írja fel a bakancslistára.

Népítélet - Honda CR-V