Vigyázz, megesz!

BMW 120d xDrive – 2013.

2013.07.30. 06:58 Módosítva: 2013.07.30. 08:55

Adatlap BMW 1 120d xDrive - 2013

  • 1995 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 184 LE @ 4000 rpm
  • 380 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.2 másodperc
  • Végsebesség:
    228 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 8 733 000 Ft

Lányom viszonylag fiatal kora ellenére határozott elképzelésekkel rendelkezik arról, hogy milyen autója lesz, ha majd felnő: egy piros BMW kabrió. Mert hát az embernek legyenek álmai, ötévesen is. Mindenesetre amikor egy autónál legalább egy paraméter stimmel, mondjuk piros, azonnal kijelenti, hogy neki ilyen kocsija lesz, csakhogy BMW és kabrió. Nyilván az ezüst BMW esetében a piros és a kabrió hibádzott, amikor meglátta.

Ha már így felvetődött a téma, gondoltam, megkérdezem, miért is szereti a BMW-ket? És a kis fruska egy szóban összefoglalta: mert klassz. Ezt egy felnőtt iszonyatosan hosszan részletezné, hogy mert sportos, jó fogású a kormánya, meg német, de ez mind hülyeség. Igen, a BMW-kben azt lehet szeretni, hogy klasszak.

Még akkor is, ha történetesen kicsi BMW-ről van szó, mint ez az 1-es. Igazából nem hinném, hogy Magyarországon szédítő karriert futna be, mert azokban a körökben, ahol a BMW a menő (=akik meg tudják fizetni) minimum a 3-as BMW az alap. Az egyeske kicsi, nem elég gonosz a tekintete, hogy az autópályán letúrja a többi autót a belső sávból, pedig a 120d-ben a dízelmotor már tényleg feleslegesen nagyon erős (184 LE). Elvégre még az 5-össel is kifejezetten jól boldogul, akkor mit csinál egy ilyennel?

Hát, például hétkettő alatt felrántja százra.

Ebből a feleslegesen sok erőből akár arra is futná, hogy ne csak a hátsó kerekeit hajtsa. Tudom, a vérbeli BMW-s bátor, és megveti az összkerekes kocsikat – különös tekintettel a quattróra meg a 4maticra. De akik nem csupán pofáznak a BMW-zésről, hanem meg is veszik azokat, azok másodszorra többnyire xDrive-osat vesznek. Az okosabbja már elsőre is. Nem is tudom, 530d-ből mikor láttam utoljára utcán x nélkülit.

Persze az egyes kicsike, általában csajoknak-asszonyoknak, de van egy hátrányos tulajdonsága. Szép, hogy egy ekkora kocsi hátsókerekes, de van egy kis bibi: nincs súly a fenekén. Sőt, igazából nincs is feneke. Igaz, ott vannak a csodálatos stabilizáló elektronikák és a még csodálatosabb téligumik, de az 1-es sosem volt igazán jó téli autó. Hacsak nem vitt magával egy zsák cementet a csomagtartójában, mint a hőskorban a faros Skodák.

Valószínűleg nem is gebedtek meg a mérnökök, hogy a 3-asban már jó ideje meglévő összkerékhajtást belepakolják az 1-esbe, itt inkább a döntésen rágódtak sokáig. Már az A Mercihez és az A3-as Audihoz is van, a BMW nem húzhatta tovább. Némi megszorítás ugyan van, hiszen csak a 118d-hez és a 120d-hez választható, a leggyengébb (116d) és a legerősebb (125d) dízelhez nem. Ja, és majd elfelejtettem, az M135i-hez is kérhető az xDrive, ha van pénz benzinre.

Totalcar értékelés - BMW 1 120d xDrive - 2013

Igazi téli autó, még ha csak egy sima kompakt BMW-nek is látszik, kevés hellyel a hátuljában. Ugyanakkor az összkerékhajtás ellenére is hihetetlenül keveset fogyaszt, sebészi pontossággal irányítható, bármilyen talajon. A kétliteres dízel nagy ereje nem újdonság, de a kis karosszériával és összkerékkel megvan benne az élményfaktor is.

Népítélet - BMW 1