A VFTS egy fogalom, nem nehéz rájönni, miért. A harminc feletti korosztályban nincs olyan, akinek a családjában ne lett volna Lada, és mindig izgalmas azt látni, hogy a családi autóra hasonlító versenygép keresztben érkezik meg a kanyarba. Jó pár országba került az eredeti VFTS-ekből, de talán sehol sem nőtt akkora kultusz a a versenyautó köré, mint Magyarországon. Eddig nem értettem a rajongást, de most, hogy kipróbáltam Kosztolányi Márton replikáját, minden világos. Számomra az év autós élménye volt.
A turbós VFTS motorról Lendvai Zsolti írt cikket itt olvashatod.
Ma pedig egy másik nagy ladás esemény is történt éppen, e cikk megjelenése mellett: a Veterán Zsiguli Egyesület árverésre bocsátotta az egyik legrégebbi Ladát, ami Magyarországon van, egy 1970-es gyártású autót. Igen, olyan régi, hogy azelőtt készült, mint hogy nálunk forgalmazni kezdték volna a típust. Bővebben a ma indult, és két hétig tartó árverésről ezen a linken lehet olvasni.