Családi Opellel Dakarig

2006.10.31. 07:49

Adatlap Opel Antara Essentia - 2006

  • 2405 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 140 LE @ 5200 rpm
  • 220 Nm @ 2400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.9 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • 7 599 000 Ft

Adatlap Opel Antara Cosmo - 2006

  • 3195 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 227 LE @ 6600 rpm
  • 297 Nm @ 3200 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.8 másodperc
  • Végsebesség:
    203 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    16.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • 11 624 000 Ft

Adatlap Opel Antara Enjoy - 2006

  • 1991 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • 8 841 000 Ft

A csomagolás csúcsa azonban a Flex-Fix rendszer, ami már az új Corsában rendelhető. A berendezés nem más, mint a hátsó lökhárító mögé elrejtett kerékpártároló, akár két bringát is biztosan felerősíthetünk rá minden egyéb segédeszköz nélkül, ráadásul a kerékpárokat sem kell magasba emelni. További előnye minden más kerékpárszállítóhoz képest, hogy mindig kéznél van. Tesztautónkon sajnos nem volt, pedig szívesen eljátszogattunk volna vele.

A bevezető szériát három motorral szerelik. A legerősebb a V6-os benzines, a 3,2 literes motor 227 LE maximális teljesítményre képes. Ahogy a sajtótájékoztatón megtudtam, az Opel mégsem ebből akar a legtöbbet eladni, hanem a 2 literes, közös nyomócsöves CDTI turbódízelből, amihez 150 LE jár. A legolcsóbb viszont a 2,4-es, 140 LE-s, soros négyhengeres benzinmotor lesz.

A rövidke próbaúton a két előbbi kipróbálására volt lehetőségem. A V6-os benzineshez fűztek nagyobb remények, nemcsak a teljesítményadatok miatt, de ebbe az elegáns, terep helyett sokkal inkább családinak kalibrált autóba szerintem jobban passzol az automata váltó. Kis csalódás ért, mert hiába az ötsebességes ActiveSelect automata, az Antara majdhogynem lomhán viselkedett, visszaváltások előtt jól elgondolkodott. Automata választható a dízelhez is, de mi azt kézivel kaptuk. Sajnos a benzines terepes tesztelésével ellentétben a dízelt csak városi viszonyok között tudtuk kipróbálni, de a lassú araszolgatásban is dinamikusabbnak tűnt az alacsony fordulaton nyomatékos motor.

A benzines előnye - jóval nagyobb végsebessége mellett -, hogy a motorzaj egyenlő volt a nullával, ami a kulturált üzemeléshez elengedhetetlen. Alapzaj mégis volt, minden bizonnyal a kettéálló tacskófüleket mintázó visszapillantó tükrökön képződő szélörvények kelthették.

A hajtás okos, gondolkodik helyettünk is, ami jól jön majd off-road rutin híján. Ha jó az út, azaz a tapadást megfelelőnek találja a szenzorok hada, akkor csak a két első kerék van hajtva, ezzel is spórolva az üzemanyagon. Ha azonban nehezebbre vált a terep, esik, fagy, havazik, vagy keményebb kigyorsításokra akarjuk rábírni az Antarát, a két hátsó kerék arányosan több feladatot kap az elektronikusan vezérelt elektrohidraulikus osztóműtől.

A felfüggesztés elöl MacPherson, hátul négy lengőkaros, hasonlóan a Vectrához vagy a Signumhoz. Minden kerék szép nagy hűtött tárcsaféket kapott, a fékezés biztonságáért négycsatornás ABS, HBA (hidraulikus fékasszisztens) és CBC (kanyar-fékerőszabályozó) dolgozik. További széria az ESP (elektronikus menetstabilizátor), az ARP (borulásgátló) vagy a DCS (lejtmenetvezérlő), ami stabil 10 km/h-val ereszti le az autót a szuttyos lejtőn. Okos tulajdonság, és az alapfelszereltséghez is jár.

A biztonságra rendesen ráfeküdtek. Az aktív biztonságot nyújtó hárombetűsek mellett a kocsiban ülőket egy csomó légzsák védi, erőhatárolós biztonsági övekkel, Isofix-pontokkal és öt fejtámlával. Sőt SUV-sága ellenére az Antara a gyalogosokkal sem kegyetlen, kategóriájában legjobb eredményt ért el ezen a téren.

Az Antara felszereltsége nagyon gazdag, ebben - ahogy várható árában is - a Captiva fölé tör. Alap a pollenszűrős légkondi, a villanyablak, az elektromosan állítható, fűthető tükrök, a nagy színes kijelző, a CD-s, MP3-as rádió (ezek irányíthatóak a kormányról), a 7 hangszóró, a tetőantenna és a 215 mm széles gumikkal szerelt 16 hüvelykes kerekek. Magasabb felszereltségű az Edition. Itt már 17-esek a kerekek, elektronikus a klíma, fűtött az első ülés, és van még egy hárombetűs, az ALC automata fényszórókapcsoló. Az Antarák csúcsa a Cosmo, ami már 18-as alufelniket kap, bőr benne minden, és van fedélzeti számítógép, tempomat, parkolóradar, hőelnyelő üveg és esőszenzor. Ha maradt elkölthető pénzünk, jöhet a DVD-s navigációs rendszer, óriási LCD kijelzővel, a mobiltelefon konzol bluetooth kapcsolattal, a hatos CD-tár, az állófűtés vagy a guminyomást figyelő szenzor.

Opel Antara

Ára még nincs, Németországban 26 850 eurótól indul, ami kb. 7,2 millió forint. Ebből az is következik, hogy az Opel mennyiséget szeretne eladni legújabb gyerekéből. Jövőre éppen 40 000 darabot, és a teljes eladott mennyiség 80%-át dízelnek tippelik. Az osztrákok, németek, svájciak már idén novemberben hozzájuthatnak, Európa többi országában - így nálunk is - 2007 első negyedévében érkeznek az első darabok. A magyar importőr reményei szerint éppen akkor, amikor Antara-felépítményű versenyautójukkal Szalay Balázs és Bunkóczi László várhatóan áthalad majd a Dakar-rali célján, vagyis 2007 januárjában.

Sajtógaléria

Aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!