no

Te mitől ordítasz?

BMW 125i Cabriolet - Mazda MX-5

2008.07.14. 02:49

Adatlap Mazda Mx-5 Sport Revolution - 2005

  • 1999 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 160 LE @ 6700 rpm
  • 188 Nm @ 5000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.2 másodperc
  • Végsebesség:
    215 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • 7 779 900 Ft

Adatlap BMW 1 125i - 2008

  • 2996 cm3-es,soros 6 hengeres benzines
  • 218 LE @ 6100 rpm
  • 270 Nm @ 2500 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.8 másodperc
  • Végsebesség:
    238 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • 11 270 000 Ft

Amikor átültem az MX-5-be, az első körben rendesen féltem. A BMW annyira nyugodtan viselkedett, hogy már két kör után untam. Olyan volt utána a Mazda, mint egy adrenalininjekció. Bár ennek csak 160 lóerős a motorja, legnagyobb nyomatéka 188 Nm és 0-100-ra is lassabban, 7,9 másodperc alatt gyorsul fel, még az egyenesekben sem érződött lassabbnak, a kanyarokban meg egyenesen horrorisztikus mutatványokat művelt.

Nem először vittem versenypályára a kis roadstert, de a BMW után annyira intenzíven értek az ingerek, megint sikerült rácsodálkozni, milyen agilis és közvetlen, milyen mozgékony. Átsuhan a kanyarokon, ha íven megyünk, és közben folyamatosan mozgatja a fenekét; még driftelni is remekül lehet vele, és közben folyamatosan ontja az információt a sofőr felé. A BMW után az első körben nagyon veszélyesnek éreztem, de a másodikban már széles mosollyal az arcomon dobáltam egyik kanyarból a másikba.

Olvasóink írták

Az autót amúgy mindenki megnézi, legyen csaj vagy fiú, fiatal vagy idősebb, egyszerűen a rikító piros szín és a gyári króm dolgok vonzzák a tekintetet.

Írjon ön is Népítéletet

Természetesen a valóságban is veszélyesebb a fenekét mozgató, túlkormányzottságra hajlamos MX-5-ös, mint a BMW 125i Cabrio, de ezek a tulajdonságai csak akkor jönnek elő, ha a határon, vagy még azon is túl hajszoljuk. Ha csak 90 százalékon autózunk, ez is ugyanolyan stabil, mint bármelyik autó, becsületére szóljon, hogy még extrém helyzetekben is remekül irányítható. A bimmerrel meg nem nagyon történik semmi, mindegy is, irányítható-e extrém szituációban, mert nem lesz része ilyesmiben.

Persze az MX-5 a BMW-hez képest egyszerű szappantartó, ráadásul hangos és szűk is: a jobb lábunk folyamatosan súrolja a kardánalagutat, a bal kezünk az ajtót dörzsöli. Spártaiak a körülmények a 125i kínálta luxushoz és eleganciához képest, de ezt talán egy fokkal élvezetesebb vezetni, mint amennyire szép és kulturált amaz.

A BMW gyönyörű és elegáns autó, határozott, hideg felsőbbrendűséggel néz a világra. A belső tere is exkluzív, és hely is van bőven. Hátul szűk, de nyitott autónál már az is nagy szó, ha két gyermeket be tudunk ültetni a hátsó sorba. Városi és utazóautónak 2+2 személy részére kiváló, élményautónak pocsék.

Alkatrész

A magyar utak minden bizonnyal kikezdik a sportos autók futóműveit, így körülnéztünk a kopó alkatrészek piacán.

Az 1-es BMW-hez egy lengéscsillapító 25-30 ezer, tornycsapágy 8000 forintért kapható.
Az MX-5-höz lengéscsillapítót 30 000, toronycsapágyat 6000 körül láttam.

A Mazda csak annyira szép, amennyire egy roadster eredendően szép. Nincs rajta semmi csicsa, az utastere kulturált, igényes, de nem exkluzív. Nagyon szűk, és bár roadster mivoltához képest tulajdonképpen praktikus, hétköznapi használata során kénytelenek vagyunk kompromisszumokat kötni. Kanyargós utakon, versenypályán azonban nincs párja. Nem véletlenül árulják ilyen sikerrel közel 20 éve.

Ön mit szeretne?

Totalcar értékelés - Mazda Mx-5 Sport Revolution - 2005

+400 000 keménytetővel, de így is a legjobb vétel a kategóriában. Szép és élvezetes, blablablabla...