2008.03.27. 06:44

Adatlap Chevrolet Korea Captiva Sport Lt High - 2006

  • 1991 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • 9 350 000 Ft

Inkább élvezik a Captiva nyújtotta nyugalmat. A motor csöndes, a váltó lassú, de nem rossz, a futómű pedig csodálatos. Egyrészt alig van gördülési zaj, másrészt semmi szabadidőautós dülöngélés nincs, a Captivával majdnem olyan autózni, mintha sima személyautót vezetnénk, márpedig ilyen magas autónál ekkora tömeg mellett ez nagy szó. Nem kell megijedni, a csillapítással sincs baj, a feszesség nem ment a komfortérzet rovására.

Van azonban két apróság, amire kötelességem felhívni a potenciális vásárlók figyelmét. Az egyik a hátsó két pluszülés. A mozgékony fiataloknak nem lesz gond beszállni, de nagyika inkább maradjon csak az utasülésen. Annál is inkább, mert ha például nagyika kicsit elhízott öregkorára, el sem fog férni. A Captiva hatodik és hetedik ülése széltében nagyon szűk, a fej- meg a lábtér sem bőséges. Két gyermek elfér, két átlagos méretű felnőtt nő is elüldögél valahogy, de 175 centi fölött már csak kényszermegoldásnak tekinthető a két pluszülés.

A Captiva öt személy részére tágas és komfortos, a csomagtartójában elfér egy rakás bőrönd meg egy kutyafalka, bátran mehetünk vele nyaralni. Hét embernek hosszú távra már nem tudom tiszta szívből ajánlani. Egyrészt a két pluszülés miatt gyakorlatilag megszűnik a csomagtartó, másrészt hátul üldögélni nem az igazi. A Captiva batár, de azért annyira nem. Ez a jelenség azonban nem egyedülálló, mindössze egyetlen olyan autó ugrik be hirtelen, amiben a harmadik sorban is jó a helykínálat, a nagyok között is monstre Land Rover Discovery (meg a Mercedes-Benz R osztály – a szerk.) A többiben a hátsó két ülés nagyjából olyan, mint a Captivában, szóval ezért nem jár pontlevonás.

Ugyanígy a szélzaj miatt sem jár pontlevonás, az is az építési módból fakad. Aki SUV-ra vágyik, fogadja el, hogy a nagy test meg a nagy tükrök miatt 100 felett hallani fogja a szél süvítését. Valamelyikben jobban, valamelyikben kevésbé, de mindenképpen markánsabban, mint egy személyautóban.

A Captiva Sport nagyon meglepett. Bőven a várakozásokon felül teljesített, és ami mindennél fontosabb, szerettem is. 12 litert evett városban, ami egy kéttonnás autónál 150 lovas, kétliteres dízelmotorral és automata váltóval teljesen normális. Annyira megszerettem, hogy a végére még a nyomoronc műszeregységet is meg tudtam bocsátani.

Ahogy az elején is mondtam, ez az autó jó. Nem koreai mércével, minden mércével. A Sport tele van extrával, de még így is csak 9,3 millióba kerül, ami nagyon kedvező ár. A tájékozódás kedvéért felsoroljuk néhány hasonló autó árát a teljesség igénye nélkül. A Honda CR-V 2,2 Executive 9,67, a Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi VGT Premium 11,6, a Nissan Pathfinder 2,5D LE A/T 12,8, a BMW X5 3,0d 15,16 millió forint.

Totalcar értékelés - Chevrolet Korea Captiva Sport Lt High - 2006

Jó az ára. A műszeregységet leszámítva nagyon szép kívül-belül. A motor csöndes, nem túl erős, de nem is gyenge, pont jó. A futómű kiváló. Kényszer-hétszemélyes, de ötnek bőségesen megfelel.