Sose válts fel korán!

2008.11.16. 00:37

Adatlap Honda Civic Vti - 1996

  • 1595 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 160 LE @ 7600 rpm
  • 150 Nm @ 7000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.1 másodperc
  • Végsebesség:
    218 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

Kezdjük a rossz hírrel: aki 800 ezret szán autóra, az ne ácsingózzon ilyen Civic után. Ugyanis 1 450 000 Ft volt a vételára. De van jó hír is: már régen nem találkoztam ilyen hibátlan használt autóval, különösen nem a tizenéves sport(os)kocsik között. Kezdjük talán magával a vásárlással, ami önmagában felér egy tanmesével.

Hősünk az internetes hirdetések között válogatott, méghozzá elég lelkesen – valamennyi budapesti címet felkereste, és minden autót megnézett, kipróbált. El is volt keseredve rendesen, amikor a tizedik autónál tartott, s már csak egy volt hátra, hiszen a felhozatal meglehetősen gázos: vagy rommá törtből újraépített, vagy ízlésficammal pimpelt és széthajtott, vagy csak egyszerűen széthajtott…

Aztán jött a csoda. Itt volt ez az 1996. szeptemberi példány, azaz a sorozat elejéről való darab (1996 és 1999 között készült ez a széria, aztán volt egy frissítés, 2001-ben pedig jött az új generáció). Láthatóan nagyon rendben a kasztni, makulátlan a belső, a motortérben sehol egy olajfolyás, de még olajpára sem, a kilométeróra százhetvenegynéhányezer, de láss csodát, valahogy úgy tűnik, mintha tényleg annyi lenne benne – nincs túlzottan elkopva se a kormány, se a pedál, a váltógomb is reálisan kifényesedve, az ülések pedig olyanok, mint egy vidéki nyugdíjas házaspár ötéves, garázsban tartott Suzukijában.

A felszereltség hibátlan: négy elektromos ablak, szervokormány, elektromos tükrök és tolótető, központi zár, klíma, két légzsák, ABS − és mind működik! Ráadásul az autón lévő felni mellé (amin használható abroncs is van) járnak a gyári könnyűfém kerekek téli gumival. És bár a futómű meg van ültetve (elöl 60, hátul 40 mm-rel), ez az egyetlen, amiben a kocsi eltér a gyáritól. Ja nem, bocs, van rajta egy hátsó dob is. De ettől eltekintve tényleg semmi, sehol egy neon, de még csak direkt szűrő sem…

Az irigylésre méltó alku megköttetett, mi pedig vonjuk le a tanulságot: használt autó vásárlásánál kitartónak kell lenni és kész. Az elgyengült pillanatokban csak idézzék maguk elé ennek az autónak az utas- vagy motorterét…

Öreg Civic nem rakéta? Dehogynem! Csak lapozzon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Totalcar értékelés - Honda Civic Vti - 1996

Hülyegyerekmotor egy nagypapakasztniban. Talán pont ezért akad belőle normális állapotú. Mert bár nehéz elpusztítani egy Hondát, de nem lehetetlen. És a háromajtósnál már sikerült a tunereknek.