Őszinte beszéd

2007.11.01. 08:52

Adatlap Chevrolet Korea Epica Ls - 2007

  • 1991 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.1 másodperc
  • Végsebesség:
    207 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.1 l/100km

Nem emlékeztem rá, hogy a korábban tesztelt Epicák esetében hangos lett volna a futómű, és a kollégákkal tartott konzíliumon sem emlékezett senki ilyesmire. Ez a tesztautó viszont zörgött-kopogott.
- Nagyon balra húz - jegyzi meg Bone is. - Nem akarok okoskodni, de valami lóg a futóműben. Megpadkáztad? - kérdi, de ebben most ártatlan vagyok. Inkább megnyugtató tőle is hallanom, hogy valószínűleg ilyesmi lehet a háttérben, nem konstrukciós hiba. Kanyarban abszolút jó.
- Ebben a kanyarban szoktam megnézni, mit csinál az autó, mert ez egy gonosz, kifelé lejtő kanyar. Orrnehéz, és kicsit buta a futómű, de baromi jól megfogja a kocsit.
Hehe, a buta futómű egy amerikai autós szájából azért jól hangzik.

- Nézzük meg rossz úton - szól, és lefordulunk egy kátyús földútra. - Ez itt aztán eléggé hányás. Kifelé nem rugózik jól, befelé igen, de kifelé nem tökéletes.
Közben két nagyobb csattanás, tuti valami nincs rendjén. Rövid ideig egy másik kollégánál is volt az Epica, direkt nem kérdeztem rá, mit gondol, csak mikor leadta a kocsit, de ő is futóműsérülésre gyanakodott.

Közben szépen visszaértünk. Tettünk még néhány kört a kocsi körül, aztán megkértem, valljon színt.
- Az itt a kérdés, hogy a koreai Sevi mennyire szar koreai szutyok és mennyire jó amerikai. De ezt itt simán el lehet adni akárminek. Eredeti amerikai autónak azért talán mégsem menne el, mert a lágy rugózásnak, amit az ember az amcsi autókhoz társít, itt nyoma sincs. Viszont európai piacra készült amerikai autóként tökéletesen megállja helyét. Abszolút elfogadható, nekem kellene.

Megváltó Jézus! Hová lesz a világ, ha egy igazi amcsiautós azt mondja az Epicára, hogy kéne. Mert nekem is kéne, az nem kérdés, ha igazán az ésszerűség mellett döntenék. Nem mondom, hogy ott áll álmaim garázsában, de abban biztos vagyok, hogy tudnék vele élni. Évekkel ezelőtt annyit szívtam a dízelekkel, hogy az hittem, többet már nem akarok fekete kúthoz állni. De ez az autó igazán meggyőző, ráadásul úgy, hogy automata dolgozik a dízellel békés egyetértésben. Amióta ritkán mosok kézzel, azóta váltani sem szeretek, úgyhogy külön kihegyezve figyelem a jó motor-váltó konstellációkat.

Nép az Epicáról

Az Omegáról, Octaviáról, Honda FRV-ről, Kappáról váltó tulajdonosok szinte mindegyike négy és fél csillaggal jutalmazta autóját, úgy, hogy a legrosszabb értékelés is csupán négy lett. Már a címek elmondanak mindent Táltos, amiről lesír a szolid elegancia , Mondeo, Vectra, Passat, felkötheti a GATYÁT! , Nekem bejön . Érdemes beleolvasni mert az ítélkezők többnyire reálisan látják a dolgot: Megbízható, kisfogyasztású autó, nem a szomszédnak : Szóval ciki BMW mellé beparkolni, nade egyharmad áron? Szóval jobb a mezítlábas Golf feláras ablakkurblival? Hát persze, attól hullik a szomszéd Józsi haja. Addig én inkább totyogok (ahol lehet és szabad) 170-nel 6.3 liter fogyasztás mellett, kényelmesen, jó zenét hallgatva. Az autót magamnak vettem, nem a szomszédnak...

Aztán vannak apróságok, amiket külön értékelek. Például, hogy a fűtés nem nyomja azonnal az arcomba a hideg levegőt, hanem megvárja, míg felmelegszik, csak utána indul a keringetés. A jobb oldali tükör finoman lebillen tolatáskor, hogy ne verjem össze a felnit. Be tudok ülni magam mögé, akkora a hely, és a biztonsági öv átéri a gyerekülést. Apróság, de nagy könnyebbség, hogy a világítást mindig rajta hagyhatom. Ha leállítom lekapcsolja, ha indulok, gyújtja.

Persze vannak idegesítő részletek, mint például az ablakemelő gomb, aminek olyan rossz a fogása, mintha a sorjázási műveleten szerettek volna spórolni. Aztán a csomagtartó, ami ugyan szép nagy, és nincs is gond, míg cementet és téglát pakolok bele, a baj a babakocsi berakáskor kezdődik, mert a szűk nyíláson alig tudtam betuszkolni a háromkerekűt. A bánatos beltérrel meg csak tudnék valamit kezdeni. Kati régi vágya, hogy színes díszpárnákat kell a kocsiba rakni. Na az Epicában jól mutatna.

Chevrolet Epica LS 2.0D AT - 2007

Tesztautónkat 6 199 000 Ft-ért megvásárolhatnánk. Ez nem kevés pénz, de ebben a kategóriában mégis alulmarad a többiekhez képest. Ha esetleg Elegance felszereltséggel Opel Vectrát választanánk, akkor azért 1 205 000 Ft-tal többel kéne a pénztárhoz járulnunk. Kicsit jobb a helyzet, ha Ford Mondeo mellett döntünk, mert a Trend felszereltségű csak 1 059 000 Ft-tal több, ráadásául nem 150 lóerő, hanem csak 130. Ha megbolondulnánk, és esetleg egy Skoda Superbet hoznánk alternatívának, akkor a Comfort felszereltségű, 105 lóerős 1,9-es, kézzel kapcsolható automata váltóval 757 000 Ft-tal kerül többe. A koreai konkurens Kia Magentis EX, Premium felszereltséggel, 140 lóval 643000 Ft-tal kerül többe. Szerencsénk van, mert dízel Mazda6-ot pont Epica árban kapunk. Hasonló teljesítményben a Sport CD143 TE változatot tudnám megjelölni, de az sajnos nem automata, ráadásul sokkal kisebb, mint az Epica.

"Ha van rá lehetőség, próbáld ki az új dízelt. Ha valami, ez adhatja el az Epicát Európában". Így kezdődött másfél éve a bemutatóról szóló cikk, de igazából most értettem meg, mennyire igaza volt mindentudó hírszerkesztőnknek.

Totalcar értékelés - Chevrolet Korea Epica Ls - 2007

Presztizsben nem erős pedig megérdemelné az elismerést mert jó ez a dízel. Szívem szerint öt csillagot adnék mert kategóriájában a legjobb vétel, de belül nem elég alapos a kidolgozás ezért nem tehetem.