2006.03.10. 08:35

Adatlap Toyota Hilux Terra Double Cab - 2005

  • 2494 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 102 LE @ 3600 rpm
  • 200 Nm @ 1400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    18.2 másodperc
  • Végsebesség:
    150 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

Azt tudjuk, hogy minden modell bemutatásakor össze lehet hozni egy rakat érdekességet, amiket a prezentációkon lelkesen mutogatnak, mekkora csodát alkottak, de most kivételesen nem erről van szó. Az eddigi tapasztalataim alapján szerintem a hazai futó pickupok közül az új Hilux a legjobb terepen.

A váltó mellől külön karral kapcsolható az összkerékhajtás, és a műszerfal bal oldalán egy nyomógombbal a differenciálzár. Volt szerencsém gyakorlatilag csak havas időben autózni, és nem szégyelltem sűrűn kapcsolgatni a lehetőségeket. Lehet, hogy nagyon nyers volt még a váltó, de a hátramenetet többször is nehezen vette.

Havon, hátsókerék-hajtással szinte mozgásképtelen a Hilux. De nem is vártam mást egy terheletlen platóstól. Az ABS-en kívül nem volt semmi mentestabilizáló elektronika, így a kanyarok száraz úton is igen élvezetesek. Amint bekapcsoltam a négykerék-hajtást, mintha másik autóba ültem volna. A házunk előtti emelkedőn a hóban szinte megcsúszás nélkül indult. Négy kerékkel újabb élvezetet nyújtott: hihetetlen biztonságérzet fogott el.

Belül is más, mint konkurensei. Sokkal formatervezettebb a műszerfal, személyautósabb a belső. Annyira, hogy gyakorlatilag nyomuk veszett a rakodóhelyeknek. Középen akad két hasznavehetetlen üreg és egy elérhetetlen kesztyűtartó. De sem az ajtózsebek, sem a többi rakhely nem képesek elrejteni egy A4-es formátumú dokumentumot. Szerencse, hogy manapság a menetlevél csak feleakkora.

Az ülések kényelmesek, tökéletesen elfértem. Kartámaszérzékeny vagyok, a kezem pihentetése sokat javít a komfortérzetemen. A Hiluxban ezzel nem volt gond, a kormányt is be tudtam állítani, bár csak le-fel húzható. A hátam mögött három ember utazhat közepes kényelemben.

A jó terepes adottságok mellett a modern külső és a belső arra mutat, hogy a Hiluxból egyre inkább hobbiautó lesz, nem igavonó, azaz a gazdaság mellett a hobbista célközönségre is utazik. Na, itt van egy kis gond. Mégpedig az össztömeggel.

Tesztautónk össztömege 2760 kg. A forgalmi szerinti össztömeg a KRESZ szempontjából meghatározza az autó besorolását és azt, hogy milyen szabályok vonatkoznak rá. 2500 kg a vízválasztó, tehát 260 kiló a kellemetlenségek okozója.

Mivel a Hilux teherautó, és vezetni kell a menetlevelet, ez nem is érdekes, azt vállaljuk, de hogy autónkkal autópályán 130 km/h helyett csak 80 km/h sebességgel haladhatunk, és országúton 90 helyett csak 70-nel az már baj lehet. Lánchíd, Városliget, autópálya belső sávja még ötlet szintjén is rossz. Ráadásul a hatóság ezeket szereti a legjobban. Keselyűként vadásznak az eltévelyedett pickuposokra, és ilyenkor imádják betartatni a szabályokat. A Hiluxszal kapcsolatban nekem az a felesleges 260 kg a legnagyobb bánatom.

Igaz, szomorkodhatnék a motor teljesítményén is. A 2,5 literes D-4D 102 lóerejével és 200 Nm nyomatékával jelenleg, azt hiszem, kategóriatársai között a leggyengébb. A mostani eszeveszett teljesítménynövekedés miatt 170 lóerő alatt már fitymálva néznek a potenciális vásárlók. Pedig nem rossz motor; bevált, takarékos és nagyon környezetbarát.

A tesztautónk végsebessége az óra szerint 160 km/h volt, a gyorsulásáról nem beszélek. Mindig csak üresen jártam, de mi lenne egy tonna krumplival? Hát, megmondom, mi lenne: betartanám a KRESZ-t. Ismerve a fent említett körülményeket, ennek a motornak elégnek kell lennie. Ha meg a teljesítményen keseregnénk, menjünk ki dagonyázni terepre, és azonnal felvidulunk.

Tesztautónk, a Hilux 4x4 Double Cab Terra alapára 4 385 000 Ft + áfa, a komfortcsomag plusz 195 ezer, ez riasztót, villanyablakokat, difizárat tartalmaz. Ezt azért illik kérni hozzá. A konkurenseket megvizsgálva hasonló áron kínálnak hasonló autókat. Ebben a szegmensben nehéz a választás.

Toyota Hilux 4x4 Double Cab Terra D-4D - 2006

Én azt hittem, nem szerettem a Hiluxot, de amikor vittem vissza, és egyre közelebb kerültem a Budaörsi Toyota-fészekhez, egyre jobban elszomorodtam. Egy hét alatt hozzászoktam, és tudtam, mit várhatok a motortól, a kiváló futómű és a jó kis hajtás meg hihetetlen biztonságérzetet sugárzott. A nagyon jól összerakott autó belülről is egyre jobban tetszett. Talán ha még egy hétig nálam van, kívülről is megszeretem. Éreztem, hogy hiányozni fog. A fene tudja, lehet, hogy kéne egy ilyen.

A szerző értékelése ertekeles

Nehéz dolog, mert a gyengécske motor és az össztömegéből adódó kellemetlenségek miatt lepontoznám. Viszont a nagyszerű terepjáró-képesség és a profi összeszerelés az egekbe magasztalja. Én 4 csillagot adok.
A totálsár terepjáróit mind azonos körülmények között próbáltuk ki az Adventure Parkban. Hinta, vizesárok, siratófal, bakhát, bucka: a részletes metódust itt találja.