2003.11.18. 09:33

Küzdőpartnerünk menedzsere, a márka importőre nem dobta be a törölközőt az első csörte végén, inkább néhány új trükköt súgott védence fülébe. Az autó kissé felfrissült a szünetben, sikerült szépítenie néhány jól kivitelezett akcióval, de összességében nem tudott kilépni abból a mozgástérből, amit felépítése, fizikai adottságai határoznak meg.

csik.jpg

Célszerű, ha már a legelején tisztázzuk: a Nissan Pickup teherautó, mindig is teherautó volt és mindig is az marad, akkor is, ha automata klímaberendezést, hatlemezes CD-váltóval és motoros antennával ellátott szépen szóló gyári rádiómagnót helyeznek el a műszerfal közepén. Hiába a kiváló üléskárpit, a bőrkormány - a szerkezet sajátosságait nem lehet ilyen lafancokkal elfedni. A Summit Motors tudja is ezt, mert mit is javasol nekünk a www.nissan.hu? " Tartson velünk a Nissan Pickup nyers, önálló, kemény, az igáslovakéhoz hasonlatos világába! Az építkezések, kőfejtok, farmok és erdők világa ez. Meg a tartalmas szabadidőé. A Pickup nagyszerű partner mindenféle aktív életstílushoz!"

A Navara kategóriája hazánkban részben a visszaigényelhető ÁFA miatt, részben a feltűnő, monumentális megjelenés miatt mégis kedvelt személyautójává vált egy bizonyos autós rétegnek. Gazdaságos presztízsteherautó - még ilyet! A Nissant épp ezért igen disszonáns érzés városban, vagy zsúfolt országúton vezetni. Részben kellemes Navarázni: messzire előre lehet látni, ijedten spriccelnek szét előlünk a személyautók, szóval mindazt átélhetjük, amit egy terepjáróval az utcán átélni szokás. Ugyanakkor egy merev hátsó híd csattog-zuhog mögöttünk: minden kis gödör borzasztó rántás. Legalább fél tonna ezmegaz kellene a platóra, hogy a rugók valóban elkezdjenek dolgozni. A kocsi futóművének kellemetlen tulajdonsága az igen erős kitörési hajlam: a Nissan már egészen kevés vizet vagy port is képes észrevenni az aszfalton, amit gazdájának kanyarban élénk farkcsóválással jelez.

Az autót próbálgatókban további ambivalenciákat kelt a Nissan Double Cab névre hallgató négyajtós felépítménye. Előző tesztautónkban alacsonyabb felszereltségnek örvendhettünk, de a Navara Plus már minden földi jóval igyekszik elfeledtetni kategóriáját. Már kívülről is van különbség a Navarához képest: designosabb a bukókeret. Bent van a már említett CD-s hifi, elegáns bőrkormány és váltókarok, finom kárpitozás, automata klíma - és az egyik legjobb dolog a világon, a kétfokozatú ülésfűtés.