Mit dugott a Honda?

2008.08.13. 01:29

Adatlap Mazda 6 Cd140 Te Plus - 2008

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 140 LE @ 3500 rpm
  • 330 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Végsebesség:
    198 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.0 l/100km
  • 7 469 900 Ft

A modellfejlesztés kicsit olyan, mint a makrogazdasági snóbli. Fejlesztjük az új 6-ost. Mit is csinál a Honda? Mennyit is dugott az új Accord? Kettőt? Á, nem, a Honda is csak az újságíróknak fejleszt futóművet, az előző Accord egész sportos volt, de most megfingatjuk őket az első adandó nagy összehasonlító teszten! És csinálnak egy még sportosabb futóművet, mint amilyen sportosnak a még meg nem jelent Accordét képzelték.

Persze a Mazda6 kombi az Sportkombi, úgymint Sportwagon, vagyis SW, ami annyit teszt: csomagtartó nem nagyon, kilátás hátrafelé so-so, viszont, és ez a lényeg, jó seggünk van. Ez most egyértelmű trend. Az új Honda Accord kombi is feláldozta a nagy csomagtartót a szépség oltárán, és a vásárlók szerint is rendben van ez így; jobban érezzük magunkat kisebb hátizsákkal, ha jó a seggünk.

Mazda 6 kombi promo

És fogyaszt is. 147 kilométerre városban 14,1 litert tankoltam, ami inkább 10, mint 9 liter. Nem is nagyon toltam neki, mert úgy is eléggé rázott, viszont dugó volt benne bőven. A fedélzeti fogyasztásmérő 7,6 litert írt, de ezt csak az autót egy körre elvivő Papp Tibitől tudtam meg. Szeretem dicsérni a Mazdák ergonómiáját, csodálatos átülni egy kicsi Mazda2-ből egy luxus CX7-be, és mindent azonnal megtalálni, de a Mazda6 többször is kifogott rajtam. Nyomkodtam volna egy kicsit a komputert, de csak nem jöttem rá, hogy kell. Aztán kellett várnom a vasútállomáson fél órát, mert anyám elhozta állatorvoshoz a krákogó Micikét, és akkor gondoltam, most vagy soha, megnézem a használati utasítást. A várakozás hosszából fakadóan higgyék el, nem csak úgy átpörgettem a lapokat, hanem hosszasan lapoztam, tartalomjegyzék, egyik fejezet, másik fejezet, képek, nyilak, számok, ahogy kell. És semmi.

Papp Tibi viszont valahonnan tudta. A kormány bal oldali küllőjén van egy SET billegető. Mellette gomb. Ha a jobb gombbal indítunk, a középső kijelzőn elkezd váltakozni a menü. Először a klíma beállítása, aztán a rádió. Ha szerencsénk van, a rádió épp nincs bekapcsolva, mert ha igen, végig kell pöcögtetnünk a hullámsávokon is. FM1, FM2, Szabad Európa, Luxemburg, Mir űrállomás. És akkor egyszer elérkezünk a fogyasztás-menühöz. Állati IQ-teszteken ilyenkorra az emberszabásúak és a patkányok mind elvéreznek; ezt már csak a polipok agya tudja feldolgozni.

A váltó se nagy szám. A váltási érzet persze jó, de milyen is lenne annál a gyártónál, melynek konszerntársa a váltási érzet Antonio Stradivarija? Tehát jó a váltási érzet, ha eltaláljuk a fokozatot, a fokozatot pedig a motorral kapcsolatban vázolt helyzetben találjuk el: ha elindulunk, és szépen végigváltjuk a fokozatokat. Minden váratlan helyzetben, nem odafigyeléskor előfordulhat, hogy egy semmit húzunk.

A motornak mindamellett van egy nagyon jó oldala: a rezgésmentesítés. Oké, tehát nem a motornak, hanem az autónak, mert ez a motor felfüggesztésének kérdése, a segédkeret gumiágyazása, a motortartó bakok kitalálása – ez mind igen jól sikerült. Alapjáraton nem érzünk rezgést, sem a váltón, sem a kormányon – sehol. Hang már van egy kicsi, már a Mazda6 hangszigetelésben is elég jó, a rezgésmentesítés bravúros.

Finoman vezetni nehéz. A kuplung viszonylag kemény, és nagyon nehéz megérezni, hogy fog. Ha ehhez adódik, hogy a váltóra is egy kicsit figyelni kell, meg hogy a motor is nagyon elvárja a megfelelő fordulatot, bizony bármikor beüthet egy kis bakkecskézés, nem-menés, esetleg lefulladás.

Ovasóink írták

Jó tágas igy a szállított áruk elférnek benne a tetőkárpit hamar koszolódik,de hát munka eszköz.
Inkább cégeknek ajálható mert drága a mindennapokban csak városi furikázásra.

Írjon ön is ítéletet !

A futómű nem rossz; ez egy jó, sportos futómű. Jól kanyarodik nagy íven, ha sportosan ráncigáljuk, ügyesen fickándozik. De nehogy már valaki nekiálljon egy családi kombival fickándozni. Illetve legyen ilyen lehetőség, perverzek rendelhessenek sportwagont, de az alap a kényelmes, puhán rugózó kombi legyen. Az is sportosan szép, de viselkedésre én csak kényelmes kombikat szeretek elképzelni.

7,6 millió, nagyjából egymillióval kevesebb, mint valami hasonló, kicsit kisebb dolog, BMW emblémával. Nem rossz autó, de legalább annyira beleszürkül a kategóriájába, amennyire a Mazda2 kiemelkedik a kisautók közül.

Totalcar értékelés - Mazda 6 Cd140 Te Plus - 2008

Elég sokan próbáltuk a szerkesztőségben, mert mindenkit érdekelt, de igazán senkinek se tetszett. Nem rossz autó, de többet vártunk tőle. Árban is átlagos.