Családi Merci, egymilliónégy

2007.08.28. 08:05

Adatlap Mercedes-Benz 200-500 E 320t - 1994

  • 3199 cm3-es,soros 6 hengeres benzines
  • 219 LE @ 5500 rpm
  • 315 Nm @ 3850 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.8 másodperc
  • Végsebesség:
    235 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

Meg van ortopéd ülés.

Itt most hiánypótlás van, akit nem érdekelnek a Mercedes székek, lapozzon. Szóval az ortopédnek csúfolt ülés, az a 404 cikkszámon futó extrafelszerelés, melyet 1970 április 1-től, 1995 december 31-ig adott a gyár, jó pénzért. Arról szól, hogy a kedves vezető (esetleg utasa pl. SEC, ott mindkét székben van.), a kedves hátát ne gémberedtesse el a szék. Ezt több módon érik el, itt például ötféle nagyságban állítható, három helyre csúsztatható deréktámasszal. Ez nem masszíroz. A vákuum felfújja (persze a vákuum nem fújja fel, a nyomás fújja fel, ami onnan jön, ahová a vákuum megy). Tehát be lehet állítani, mennyire nyomjon, és hol. Egész lent, középen vagy feljebb. A legfelső állás kb. a bordák alsó végénél van, a legalsó meg a segg fölött. Ez itt Sportline, úgyhogy itt a kagylósítás is vákuumos. Az én testméreteimnél (110 kg) persze értelmetlen a használata, de amúgy fanki.

Tovább is van mondjam még?

Ezt a blokkot kiadták négy és ötsebességes (425-ös extra) váltóval is. A hardcore 124-esek a négyes váltóra esküsznek, mert ez állítólag szar. Pedig nem. Felismerni pedig onnan lehet, hogy aminek a E-S kapcsolója a kulissza műszerfal felőli oldalán van az az ötös, ahol a csomagtér felé, az a négyes váltó. És kedves nepperek! NEM sportautomata, hanem Standard és Economy. Az Economy hamarabb kapcsol fel, és később vissza. A sportváltó az a fordított kiosztású kézi váltó, ahol balra lent van az egyes, fent jobbra a kettes, alatta a hármas, ésatöbbi. És az kézi. És rövid. Majdnem háromezret pörög vele száznál. Legközelebb egy bordó kupéban meg is próbáljuk.

A kombi kasztnit korábban megénekeltük, ezért nem is fecsegek feleslegesen róla, mindössze annyit, hogy egy negyvenezres nagybevásárlás után többször ellenőriztük, biztosan betettünk-e minden csomagot. Rohadt nagy. LCD TV? Sima ügy. Kertibútor? Smafu. PAX gardrób? Muhaha. Teljesen sík alul, remekül bele lehet ülni, nem vágja a segget az ajtónál. Van alul két rekesz is, ebben lakna a hatodik és hetedik szék. Ebben nem lakik. Elektromos záródású és nyitású (bentről is) csomagtérajtó. Ez arra jó, hogy mindenkinek el kell mesélni, aki valaha is a közelébe megy a csomagtérajtónak - kvázi hencegésként -, hogy ne vágja be, csak engedje el pár centire a végétől. Na erre jó.

A férőhely az utasoknak hogyismondjamcsak, elegendő. Már egyszer ültünk benne öten: a feleségem negyven kiló, ő ült hátul középen. Nem panaszkodott, jólnevelt. Gyereknek elég. Még kettőnek is. Nyilvánvaló a méretkülönbség az S osztály és e között. (Észrevették a szóviccet?)

Nálam azzal kezdte, hogy egy kicsit túl Sportline volt. Értem ez alatt, hogy a hátulja úgy dobált, mint egy viharban elveszett csónak a hullámzó tengeren, ami kísértetiesen emlékeztetett arra, mikor a Citroenen eldurran egykét gömb. Ez minden bizonnyal karmikus, ott nem csináltattam meg másodjára, hanem eladtam, erre tessék. Mondja ezek után valaki, hogy nincs isteni gondviselés és beavatkozás.

Deus ex machina

(latin): 1. a görög tragédiából ismert, a francia klasszicista tragédiáig használt dramaturgiai megoldás, amikor a szerző a cselekményt külső hatalom (istenek, a sors), ill. a cselekményen kívül álló esemény váratlan megjelenítésével zárja le; 2. az istenek váratlan és hatásos megjelenítését szolgáló lebegőgép, röptető. Forrás: Magyar Színházművészeti Lexikon.

A népítélet szerint a korábbi tulajok szerették a kocsit, van aki azt mondja, hogy hiszen ez egy Mercedes! Soha nem romlik el...

Más meg azt, hogy Frankó álcaautó családosoknak

Szóval elégedettek vele.

A motortérben elég nagy a káosz, ennek az autónak valahol itt a vége, a 124-es kasztnijába ennyi gépészet fért, ez is már csak pajszerrel. Amit addig feltaláltak, bele is tették és vége, pénztár, nincs több hely. A légkondi cuccai, az ABS, ASR elektronika (persze a mechanikus részeket kiölte a pedáns német tervező), a szintszabályzó cuccok, pollenszűrő. Sok helyen észrevenni, hogy nem tervezve oda dolgokat, amikor először kihozták a típust: pollenszűrő az ablaktörlő motor alatt, kesztyűtartó helyén a légzsák, ilyesmik.

Mercedes-Benz E320 T

A kanyarodásról csak röviden: kanyarodik, egy kicsit olyan érzés, mint a sötétzöld taknyot morzsolgatni a zsebkendőben. Alulkormányzott. Kicsit ragadós, kicsit nyúlós. Nem olyan közvetlen, mint a fehér, vagy a sárga takony. Jó étvágyat!

Vásároljon hozzá a TotalCar áruházban...

...csomagértálcát
...oldalablak légterelőt
...nyári gumit

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.