Nagy hűhó egy Miniért

2004.08.27. 11:13

„A MINI ezúton meghív Téged az új MINI Cabrio zártkörű bemutatójára. Jelszó: HOT AND COOL. MINI Cabrio. Elég nyitott vagy hozzá?” – szólt a meghívó. Persze, mondtam, és elballagtam a Millenáris Parkba, este hétre.

csik.jpg

A parkban egy nagy hodály előtt álló KOK-005 rendszámú Cooper jelezte, melyik is a "D" épület. A következő sokkot Szulák Andrea okozta, ekkor már kezdtem sejteni, hogy ez nem egy klasszikus sajtóbemutató lesz. Klauszmann Viktor látványa minden kétségemet eloszlatta; ez valamiféle sajtótájékoztatóval egybeoltott vevőcsalogató rendezvény. Na, ha már itt vagyok, nosza rajta, gondoltam, és beléptem a volt üzemcsarnokba.

A regisztrációnál különböző színűre festett hajú és arcú lányok-fiúk osztották mindenkinek a félig német, félig azonosíthatatlan egyéb nyelvű Mini-prospektust. Mit tegyünk:a BMW uralma alatt a Mini már nem angol autó többé. Már épp kezdtem kapisgálni, mit is jelenthet a " tilla kahdeksalle henkilölle-neljä siihen, neljä taakse" és azon morfondíroztam, milyen lehet a leghangzatosabb rendelhető szín, a " black-eye purple", azaz monokli lila, amikor végre beengedtek minket a rendezvényterembe.

Rezignáltam vettem tudomásul a fejünk fölé lógatott irdatlan strandlabdát és a fantasztikus filmek lézersugarainak színében tündöklő italokat, még a szétszórt műhó és a dübörgő Kraftwerk-remixek sem tudtak kibillenteni nyugalmamból. Tudomásul vettem, hogy a Babilon-5 űrbázis fedélzetére csöppentem egy intergalaktikus koktélparti kellős közepébe. Aztán kezdődött a show.

A vetítővászon, amin addig egy müncheni rendszámú (tényleg német) piros Cabriót nézhettünk, ahogy végtelen ciklusban kanyarog egy tengerparti úton, felrobbant. Akkora dörejjel, hogy majdnem akaratlanul is produkáltam egy, az olimpiai doppingvizsgálatok követelményét sokszorosan felülmúló mintát. Aztán előgurult egy kék Mini Cooper Cabrio és négy-négy alig-fehérbe öltözött táncoslány és fiú kezdett akrobatikus Miniből ki - Minibe be ugrándozásba. Látványos volt, tetszett. Tényleg.

A performance-ból az derült ki, mennyire fiatalos, lendületes élményautó a Mini, nem egyszerűen egy autó, de egy életmód, a nyitott, vidám emberek autója, szóval mindazt a közhelyet eltáncolták nekünk, amit manapság Alfától Volvóig az összes márka új típusa kapcsán kommunikálni kíván a gyártó. Amikor le tudtam venni a szemem a hajladozó formás lányokról és a Minire is képes voltam vetni egy pillantást, azt állapítottam meg, hogy ez tényleg egy helyes formájú, kívánatos kisautó, a Pepsi-generáció kedvéért: egy trendi, kúl, hype cultmobil.

A táncshow végeztével egy kevésbé szórakoztató személyiség vette hatalmába a színpadot. "Azt a kanyart, amit egy átlagos autóval negyvennel tudunk bevenni, azt a Minivel akár hatvannal is bevehetjük"- szólt a szakmai tájékoztató a tévékettős műsorvezető szájából. Aztán ebben a stílusban és ezen a nívón folytatódott a Mini technikai ismertetése. Nem is figyeltem oda, inkább vártam azta a pillanatot, amikor lenyugszik a tömeg és kicsit közelebb kerülhetek a kiállított autóhoz.

Bármily sokszor is elmondták, hogy négyszemélyes az autó, csak akkor tudom elképzelni, hogy négyen kényelmesen elférjenek benne, ha soronként átlagosan nem megy 60 kiló fölé a kg/fő. A Mini Cabrio sokkal minibbnek hat, mint a csukott verzió. Kicsik az ülések, alacsony az övvonal, mosolyogtató a 160 literesnek mondott, ránézésre egy sporttáskányi pici puttony hátul. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen ezt vezetni, de így ránézésre tényleg gokartszerű élmény lehet - ahogy ezt csukott testvéreinél már megtapasztaltuk. A beltér sok krómmal és bőrrel operál - kár, hogy a hatást agyonvágja a hátul utazókat körülfogó irdatlan műanyagtenger. És többet ezen a rendezvényen nem is sikerült megtudnom az autóról.

Megtudott-e valamit a Mini Cabrioról?

A Cabrióban is jól mutat a Cooper sportos, profi versenyautókat utánzó kapcsolórengetege, de a nyitott Mini szolidabb kivitelben is létezik. A 90 lóerős One 5 283 000 forintért, a 116 lovas Cooper 5 975 000-ért, a 170 lóerős Cooper S 7 078 000 forintért vihető el. No nem azonnal, a világszerte rendkívül erőteljes kereslet miatt a várakozási idő jelenleg két és fél hónap. Remélem, hamarosan szert tehetünk egy tesztautóra és alaposan utánanézhetünk, érdemes-e ennyit várni. Meg azért is remélem, mert kíváncsi vagyok, tényleg vannak-e konstrukciós hiányosságai . Meg azért is remélem, mert tetszik nekem ez a kisautó. Nagyon.

 
  A rendezvény másnapján érkezett sajtóinformációból:
 
  Kabrió eltolható napfénytetővel

A három színben kapható tető teljesen önműködően, mindössze 15 másodperc alatt csukódik össze. Először gombnyomásra a beépített napfénytető nyílik, majd a teljes vászontető. Amint eltűnt hátul, a tetőoszlopok automatikusan lesüllyednek, s ezzel egyidejűleg a hátsó oldalablakok is leereszkednek. A vászontetőbe integrált elhúzható napfénytető menet közben 120 kilométer/órás sebességig 40 centiméterre nyitható ki. A csomagtér zárt vászontető mellett 165 literes térfogatot kínál, a tető nyitott állapota mellett 120 literes befogadóképességgel rendelkezik. A hátsó üléstámlákat előrehajtva - és e helyzetükben biztonságosan rögzítve - a csomagtartó 605 liter nagyságúra bővíthető. A nagyméretű tárgyak bepakolásához az Easy-Load rendszer tehet jó szolgálatot. Ha a tető már csukva van, két kart kell elfordítani a csomagtartóban a vászontető alsó részének felhajtásához és rögzítéséhez. Ezután a nyitott csomagtér-fedélen keresztül a csomagtartó kényelmesen pakolható. Az új Mini Cabrio alapfelszereltsége a következőket foglalja magában: eltolható napfénytetővel kiegészített automatikus működtetésű tető, fűthető üveg hátsó szélvédő, krómbevonatú bukókeretek, két első és két oldallégzsák, négycsatornás ABS, elektronikus fékerő-elosztó, a kanyarbeli fékezést szabályzó CBC-rendszer, defektmentes gumiabroncsokkal szerelt 16 colos könnyűfém keréktárcsák, defektjelző, elektromos külső tükrök és ablakemelők, szervokormány, parkolóradar, fordulatszámmérő, állítható magasságú vezetőülés és kormányoszlop, távirányítású központi zár komfortnyitás funkcióval.