2006.01.27. 08:29

Adatlap Nissan Murano Xtronic Cvt - 2007

  • 3498 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 234 LE @ 6000 rpm
  • 318 Nm @ 3600 rpm
  • 6 seb. szekvenciális (robotizált) automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    12.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    17.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    9.5 l/100km
  • 14 850 000 Ft

Kicsit komótosabb lesz a haladás, meg valahogy a V6-os morgás is jobban elmélyül, viszont a menettulajdonságokban szemernyi változás sem érződik. Vagy a súlyelosztás, vagy a futómű, vagy valami olyasmi lehet a dologban, amit csak skyline-izmusnak neveznék, és egyedül a Nissan ismeri a titkát. Ez a hajtás van az X-trailben is (meg a GT-R-ben is), és ott is szinte csak jó tapasztalatok jöttek a tesztelőből.

Bármennyire próbálom is a Mercedes M- és az Infiniti-rajongókat megingatni, hiába dicsérem végletekig a Muranót - amit, valljunk be, egyedül a fogyasztása miatt nem vállalnék -, sajnos, azt is el kell róla mondanom, hogy az égvilágon semmi köze olyan utakhoz, amik nem szilárd burkolatúak. Nem a keményre szikkadt agyagra gondolok, inkább a felázottra. Az jár az eszemben, hogy milyen sok helyre nem lehet elmenni vele, amiről azt gondolnánk, bírja.

Nemcsak a 18 colos kerekek miatt létrejött hasmagasság, nemcsak a négykerékhajtásra való hajlam, hanem úgy egészében a Murano jellege azt sugallja, hogy ha nem is Somogybabodra készült, a Nagyvárad utca burkolatlan talaján bátran hajthatunk vele. Vagy nyugodtan legurulhatunk a tópartra. Nos, nem. Pontosan annyira kell vigyázni vele, mint egy alacsony személyautóval. Már csak azért is, mert semmiféle motort vagy egyéb lágy részt védő burkolat nincs a kocsi alatt.

Kimondottan olyan részek lógnak le, amik más autóról nem. A kötelező táncként előírt Adventre parkos mutatványt szinte teljes egészében ki is hagytam vele. A Muranónak kijelölt időpontban már két napja esett az eső, de engem ez nem tántoríthatott el, és az autón levő nyári gumikkal bátran nekivágtam a sár lightnak.

Nem volt vendégmarasztalóan mély, csak olyan szabványos. Az első domb feléig jutottam 4WD állásban. Kikapcsolt menetstabilizálóval. Bekapcsolva még addig sem. Aztán szép lassan visszacsúsztam a domb aljára.

Nissan Murano - 2006

Ezután még pörögtem kicsit a sárban, hogy koszolódjon az autó, és a főnökeim is elhiggyék, ott voltam, de ennél többre akkor a Murano nem volt képes. Úgy érzem, máskor sem lenne képes többre. Egyszerűen ő a kakukktojás a sorban, egyáltalán nem való terepre. De hangsúlyozom, ezt nem is állította senki, csak mi szerettük volna megtudni, mégis mennyit tudhat. Kiderült, hogy valóban egy csilli-villi ficsúrverda, ami mellesleg a világ legszebb autója.

A totálsár terepjáróit mind azonos körülmények között próbáltuk ki az Adventure Parkban. Hinta, vizesárok, siratófal, bakhát, bucka: a részletes metódust itt találja.

Totalcar értékelés - Nissan Murano Xtronic Cvt - 2007

A Murano egy szem motorja feleslegesen erõs a közlekedéshez, túl halk a szórakozáshoz. Van olcsóbban némább és sportosabb is, de ez néz ki a legjobban.