Don't call me Baby!

2003.09.05. 11:13

A kipróbált 1,2-es, 8 szelepes benzinmotor nagyon lendületes haladást tett lehetővé, igazi pörgős kis jószág, így alacsonyabb fokozatokban pillanatok alatt felveszi a fordulatot. Sajnos ez a tulajdonsága nem ösztönöz éppen visszafogott haladásra, ezért figyelmetlenségünk ára a valamivel magasabb fogyasztás lesz. De figyelembe véve a városi közlekedést, az opcionális légkondicionáló működtetését, valamint a tesztpilóták könyörtelen lábát, az így kialakult, valamivel 7 liter fölötti érték nem nevezhető rossznak.

A jól eltalált áttételekkel rendelkező váltóval öröm a kapcsolás, mivel mind elhelyezkedése, mind kapcsolási komfortja kitűnő. Csak szegény váltószoknya anyaga sikerült túlzottan szintetikusra. A műszerfalon egyébként is van műanyag bőven, igaz, kellemes fogású, igényes kidolgozásúak, ezért ha figyelembe vesszük a kategóriának megfelelő elvárásokat, nem lehet panaszunk a beltér kialakítására.

Az egyetlen, csökkent használati értékkel bíró alkatrész a jobb oldali ajtó külsején található visszapillantó tükör. Háza a Stilóéra emlékeztető formájú, helyes darab, de dizájnja megalkotása közben szem elől veszthették a funkcionalitást, mivel még az egészen hátra tolt vezetőülésből nézve is jelentős részt kitakar a tükörlapból az üveg előtt lévő kis műanyag háromszög. Talán az egyetlen hiba, kár érte.

Három felszereltségi szinttel indítják a forgalmazást. Az Active alapáron tartalmazza a vezetőoldali légzsákot, az elektromos ablakemelőket és a központizárat is. A Dynamic változat színre fújt lökhárítókkal, magasságban állítható kormánnyal, vezetőoldali légzsákkal és ABS-szel egészül ki, valamint ettől a szinttől rendelhető többek között légkondicionáló is a Pandához. A Dynamicban áll rendelkezésre a Fiat által előre összeállított háromféle csomag is, amelyek a HI-FI, a SKY és a CLASS nevet kapták. Mindháromhoz jár ködlámpa, ami mellett az első cd-s rádiót és tetősínt, a második dupla tetőablakot és tetőrudat tartalmaz, a Class csomagban pedig a tetőablak helyett légkondicionálóval keresik a vásárlók kegyeit.

A legfelső, Emotion felszereltség már teljes arzenálját tartalmazza az extráknak, így a korábbi elemek kiegészülnek könnyűfém kerekekkel, CD-s rádióval, távirányítós központizárral, elektromos állítású visszapillantótükrökkel, magasságban állítható vezetőüléssel, digitális klímával, hátsó fejtámlákkal, ködlámpával, tetősínnel és utasoldali légzsákokkal is, hogy csak a fontosabbakat említsem. Emellett főleg a két magasabb szinthez szinte minden ma elvárható kiegészítő megrendelhető, így akár tolatóradart, vagy függönylégzsákokat is építtethetünk Pandánkba.

Az így összeállított autó Magyarországon egyelőre kétféle motorral rendelhető. Információink szerint fél éven belül megérkezik hozzánk az 1,3-as, 16 szelepes Multijet, második generációs közös-nyomócsöves dízel változat is, amely 70 lóerejével és 145 Nm forgatónyomatékkal talán a legharmónikusabb, a nyugodt, családi autózáshoz legjobban illő Panda motor lesz a kínálatból.

2004-re tervezik az 1,4 literes, 100 lóerős motorral szerelt Abarth -sportváltozat gyártásának megindítását is. Ez lesz az első háromajtós Panda, amely elhagyja a Tychyben működő gyár kapuit. Később elképzelhető, hogy a sportosabb karosszéria változattal az Abarthnál gyengébben felszerelt modellek is a piacra kerülnek, de nem valószínű, hogy ez veszélyeztetné a kisebb és olcsóbb Seicento forgalmazását, mivel mindkét autó más-más emberek kegyeit keresi. Az viszont egész bizonyos, hogy a vetélytársaknak egy kiváló, olcsó és szükség esetén mégis sok extrával felszerelhető autóval kell versenyre kelniük, ami nem lesz könnyű feladat. De azért lássuk!

 
  Árak
 
   
  1,1 8V Active   1,2 8V Dynamic   1,2 8V Emotion
1 890 000 Ft 2 180 000 Ft 2 550 000 Ft