Családi-csajozós

Teszt: Chrysler PT Cruiser CRD

2002.11.11. 08:27

 
   
   

A variációk száma 25. Minden ülés alaphelyzetben 1, a hátsó támla egyik fele előredöntve (laposan) 2, a támla másik fele 3, az egész ülés előrebillentve 4, a másik ülésfél teljesen előrebillentve 5, ülések kiemelve 6-7, ugyanez az első utasüléssel eljátszva 8-9-10. A kalaptartó kárpit három szinten helyezhető be, csirkeszállításkor akár függőlegesen is (14), piknikezéskor piknikasztalként (15), ami hülyeség, mert legfeljebb perverzek piknikeznek egy kipufogó felett, de nem árt, mint lehetőég. Na, megint hiányzik 10 rendezési lehetőség, pedig nem először számolom át.

A PT Cruiser jó autó, ez abból is látszik, hogy az egész átrendezősdi nagyon könnyen megy. Még az ülések kiemelésétől sem kaptam sérvet, nem úgy, mint pl. a Mazda MPV esetében. A támlák vízszintesen buknak előre, és mivel az egész hajtogatási procedúrát az első utasüléssel is eljátszhatjuk, baráti körünkben nyugodtan vállalhatunk költöztetést.

 
   
 

Az ergonómia hibátlan, ez egyrészt azon vehető észre, hogy az embernek semmi sem jut eszébe az ergonómiáról, másrészt a tempomat-teszttel. Egy tökéletlen pedálelrendezésű autóban szörnyű ráfutásos-belecsattanásos balesetekhez vezethet, hogy kényelmesen lógatjuk a lábunkat, és a gázt a sebességtartó automatikára bízzuk. Aztán a nagy kényelemben elandalodunk, előttünk egy teherautó fékez, és amikor fél másodperc alatt ösztönösen kellene eltalálnunk a féket, nem találjuk el. A PT Cruiserben mindig megvan.

Nálunk a kétliteres, 141 lóerős benzinmotorral indult a forgalmazás, és bár mint tudjuk, a PT Cruisernek csak hangulatában és formájában van némi köze a klasszikus cirkálókhoz, meglepő, hogy ez a 141 ló a plafon. Amerikában 2.4-es motorral árulják a Cruisert, de az amerikaiak számára természetesen még az is a vicc határát súrolja.

 
   
   

A Mercedes CDI Sportcoupé -ból már ismert turbódízel nem tartozik a kedvenceink közé - nem rossz, de semmi extra. A PT Cruiserben viszont végre értelmet nyer a dolog: amerikai autóba, amerikai motorba (Harley) mindenekelőtt nyomaték kell. Jó sok nyomaték, hogy már alacsony fordulatszámon is érezzük a nyers erőt, és hogy bármikor elvontatunk egy kamiont, ha arról van szó. Ezzel a PT Cruiserrel történetesen nem lehetnek kamionmentési ambícióink, de a 300 Nm elég arra, hogy kettesből elinduljunk.

Városban úgy hasít a gép, hogy bárkit meglephetünk, aki benzines PT Cruiserekhez szokott, hármasban, emelkedőn negyvennél a gázra lépve pedig saját magunkat lephetjük meg, hogy ilyenkor is csak gyorsul. Autópályán 140-ig még mindig elég szépen gyorsul, 160-ig úgy-ahogy felküzdi magát, és kellő hosszúságú üres úttal akár a 170-et is célbavehetjük, nagyjából arrafelé találjuk a végsebességet. Ennyit tud 300 Nm nyomaték egy meglehetősen nagy, 0.39-es légellenállású toronnyal.

 
   
 Kitámaszó, tízmilióért

Nincs szép hangja, bár különösebben nem is csúnya, de tény, hogy melegen is rendesen rezonál. Mindegy, akkor is ez való a PT Cruiserbe, ha már egy nagy V8-as nem fér bele, és feltöltős változat fejlesztéséről se hallani.

Magasnak magas, a teteje 10 centivel van feljebb, mint az ugyancsak magasnak számító Peugeot 307-esnek. Ezért is bravúros, hogy az alacsonyra helyezett súlypontnak köszönhetően egyáltalán nem billeg, illetve sokkal-sokkal kevésbé, mint várnánk, de még ennél is érdekesebb, hogy a magas kombikkal ellentétben egyáltalán nem érzékeny az oldalszélre. Hogy ezt miként érték el, fogalmam sincs, de kanyarban is nehéz megnyikkantani a gumikat - a Watts-felfüggesztés mellett jó adag fekete mágia is lehet a dologban.

 
  Charlie Watts
 
  
 
   
   
A PT Cruiser hátsó futóműve a Watts-féle felfüggesztés miatt is olyan stabil. A Watts-összekötő lényege, hogy a hátulról nézve Z alakú elem az egyik kerék berugózása esetén a másikat is behúzza, így biztosítva, hogy a karosszéria függőlegesen álljon.

Tízmillió-hétszázezer - ez nagyon sok érte. Ráadásul a különleges dizájn azt sugallja, hogy az autó nem olyan jó, mint amilyen szép, ennek ellenkezőjéről pedig csak az győződhet meg, aki tesztelte, például én. A PT Cruiser az átkozott bimbammolást leszámítva nagyon jó autó. Ha lenne rá tízmillióm, és egy használható családi-csajozós autó kéne, esküszöm, megvenném.

Tisztelt Winkler Úr!

Kicsit csalódnom kellett a PT Cruiser CRD-ről írott tesztjében. Volt szerencsém vezetni ezt a modellt, és azt gondolom, hogy eddigi szokásaival ellentétben nagyon kesztyűs kézzel bánt a gépcsodával.

A kritikám alapja és mindennek a viszonyítási pontja a vételár. Ezért az összegért ötös BMW-t, S60-as Volvót, stb.-t lehet venni, amik már úgy autónak tűnnek, ehhez képest a PT CRD szerintem:

A motor 2000-3000 között bivaly erős, előtte utána azonban se kép se hang. Ez azért kicsit kevés a boldogsághoz. Szerintem a váltó elrendezése csapnivaló, és nem igazán lehet eltalálni a hátramenetet. (Legalábbis nekem egyszerű júzernek problémát okozott). A váltóút hosszáról ne is beszéljünk. A Belső design kb. a 15 éves Chrysler Saratogát idézi, ami nem rossz, de nem egy igényes darab. Hifi kicsit gyengécske és nem kormányról vezérelhető, ami kicsit zűrös, mert a középkonzol az én 185 centimnek is kicsit messze van.

Egyébként az autót valóban mindenhol megnézik, csajozni is lehet vele, feltéve ha a hölgyet nem zavarja, hogy némi szertornás múltra van szükség, egy egyszerű kézfogáshoz is.

Összefoglalva: Szerintem az ár/érték arány annyira siralmas és néhány megoldás annyira igénytelen, hogy csak és kizárólag súlyos fizikai vonzódást mutató, teljesen amatőr vásárlók tartják vételre érdemesnek.

Üdv:

Mwasaru Róbert

Szia!

A teszt elolvasa utan a kovetkezo dolgok jutottak az eszembe. A PTC formavilagarol lehet vitatkozni, de nem erdemes. Viszont a fekek legfeljebb atlagos utaknal jok, mert a nemet autoklub mult evi osszehasonlito tesztje alapjan - kategoriajaban- az egyik leggyengebb fekhatasu szereplo volt a PTC. A huzamosabb lejtmenet utani eredmenyeire talan csak a "siralmas" jelzot nem hasznaltak eppen, de minden mast igen. Ha azota kijavitottak ezt a hibat, akkor bocs, hogy zavartalak. Üdv:

Sipi

Helo!

Gratula az uj musorhoz, no meg a Totalcarhoz is.

"feltöltős változat fejlesztéséről se hallani" - irtad a PT CRUISER tesztjeben. Ha feltoltosrol nem is hallani, TURBO-rol annal inkabb, legalabb is itt Kanadaban (meg persze USA-ban is)

Mint 2003-as modell, mar kaphato 215 Le es 320 Nm teljesitmennyel. Ez egyebkent az itteni alap 2.4-es turboval felerositve.

Csak ennyit akartam, esetleg, ha lehetseges utolag szurjatok be valahova az uj infot:
http://www.daimlerchrysler.ca/CA/03/EN/CHRYSLER/1,,CA-03-EN-CHRYSLER-PT_CRUISER-PERFORMANCE-TURBO,.html

Egy tavoli Fan.

 
 

< >