Olé, olé, olé!

2007.02.26. 07:53

Adatlap Peugeot 207 Cc Griffe - 2007

  • 1560 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 109 LE @ 4000 rpm
  • 240 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.9 másodperc
  • Végsebesség:
    193 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.4 l/100km

A Peugeot a 206-os nyitható változatával demokratizálta a kabriózást, azóta sokan követték a példát. A 207 CC 2007-ben sokkal erősebb mezőnyben küzd, vagy legalábbis most már van mezőny.

A Peugeot 206CC-t a világ legnagyobb példányszámban fogyott keménytetős kupé-kabriójaként jegyzik. Közben a konkurensek - Opel Tigra Twintop , a Nissan Micra C+C és a Mitsubishi Colt CZC - jócskán megerősödtek, kérdés, hogy a Spanyolországban most bemutatott 207CC hozza-e majd az előd sikerét. A Peugeot bízik ebben, mert madridi gyárában naponta 330 darab készül.

A CC műszaki alapjait a zárt 207-es szolgáltatja, ami lassan egy éve járja az utakat. A 206CC-nél 20 centivel hosszabb (a 207-tel megegyezően 4,037 méter) és majd 8 centivel szélesebb. Viszont 7,5 centivel alacsonyabb mint zárt testvére, ettől néz ki valamelyest sportosabban. Orrán - akár a tetős 207-esé - a kidülledő cicaszemeket majdhogynem a motorháztető közepéig kihúzták. A kettéosztott hűtőrács nagyszerűsége a krómozott műanyag kivitelben bukik ki igazán, ez a magasabb felszereltségi szint egyik ismertetőjele. Hátul szintén a zárt rokon lámpáit és lökhárítóját látjuk.

A tükrök nemcsak igen szépek, hanem jó nagyok is, és egy apró csel beiktatásával mégsem tűnnek ormótlannak: míg hátoldaluk felső része színre fényezett, az alsó fél fekete műanyag burkolatot kapott. A tízféle szín között a kötelező piroson kívül is akad néhány szolid és számos extravagáns árnyalat. A metálzöldtől a férfikollégákat kirázta a hideg, nekem viszont az tetszett a legjobban.

Belül - a két elöl ülőnek - kifejezetten kényelmes. Az üléseket sportosra szabták, az extraként vásárolható - kabrióba szerintem kötelező - bőrkárpit nem állt meg a kormánynál, felkúszott a műszerfalra is. Külön meg kell dicsérnem, hogy innen se spórolták le a szép varrást. Az ülések alacsonyabbra kerültek, és valamivel hosszabb az üléslap is, mint a 206CC-ben. A hátsó két ülés a Peugeot minden igyekezete ellenére továbbra is alkalmatlan maradt személyszállításra. A kabátok, csomagok viszont jobban elférnek. Ha elég bevállalós gyerekeket, vagy lánykákat találunk, talán rábírhatjuk őket, hogy töltsenek el hátul néhány percet, míg leérünk a strandig, de senkit ne győzködjünk arról, hogy "meglátod majd, milyen kényelmes".

A legnagyobb baj, hogy ha az első ülést előre hajtjuk, hogy beszálljon hátra a kiszemelt áldozat, utána csak úgy tudjuk helyére bekattintani, vagyis rögzíteni az ülést, ha azt teljesen koppra (a hátsó ülés széléig) hátratoljuk. Ezután lehet előretolni a sofőr méretének és lemondási hajlandóságának függvényében. Tehát mindenképpen van 2 másodperc, amíg effektíve nulla a lábtér. Megoldás a lábak felhúzása vagy az átlós beülés lehet. Így vagy úgy, nyomorgás az eredmény.

Ha maradunk az emberhelyeken, akkor is találkoztatunk egy-két kényelmetlenséggel. Ha teljesen előre van tolva az ülés, nehéz hátulról előrehúzni a biztonsági övet, míg a nagyon hosszú ajtón a kilincs meg igencsak előre került, így azért is nyújtózkodni kell. Bár ez a többi, szinte kizárólag hímnemű tesztpilótát egy cseppet sem zavarta, de hát a 207CC kevésbé asszonyos - sokkal inkább sportos és dinamikus - formái ellenére mégiscsak a női vezetők által annyira kedvelt 206CC leváltására született. Abban azonban mindenki egyetértett, hogy balos kanyarban nagyon útban van az A oszlop - a kilátást feláldozták a merevség érdekében.

A tetőtlen használathoz szükséges merevséget több irányból érte el a Peugeot. Megerősítették az A és a B oszlopokat, az ajtókat és a küszöböt, keresztmerevítő rudak kerültek a kocsi alá, miközben csukott állapotban a 207 CC szerkezetét az oldalablakok is merevítik. Ezek ugyanis a tetőben kialakított sínekbe illeszkednek, akárcsak a hagyományos ajtókereteknél, és a tető kinyitásánál lejjebb csúsznak egy keveset. Így csukott üzemmódban kisebb lett a szélzaj, jobb a szigetelés és merevebb a karosszéria. A 207-es 0,8 mrd/100 daNm adata mellett a 207CC csukva 1 mrd, nyitva 1,50 mrd/100 daNm. Nem nyiszogott, az biztos, s bár sofőrtársam panaszkodott valami finom rezonanciára, de nekem ez az érzés nem jött le.

A csomagtartó mérete szépen nőtt, lehúzott tetővel 187 liter, ami két ember holmijának még akkor is elég, ha egy hétre utaznak el. Felhúzott tetővel 449 liter, ebbe már egy kisebb család félhavi bevásárlása is befér, még a pótkerék sem zavar be a boldog pakolásba, pedig van neki olyan is.

Már 70 éve!

Nem tévedés, a harmincas évek elején már volt a Peugeot-nak keménytetős kabriója. A Peugeot 402 Eclipse ugyanúgy (vagyis majdnem) berakta a tetejét a csomagtartóba, mint a 2000-ben CC divathullámot indító 206-os. A legendás elődnek két problémája volt: az egyik az ára, a másik, hogy nagyon sok energiát fogyasztott az akkoriban még nagyon nehéz elem mozgatása. Így pitty-putty lemerítette az akkoriban még nem túl bika akkumulátort.

Totalcar értékelés - Peugeot 207 Cc Griffe - 2007

Helyre kiállású, csinos autó, amire egyre nehezebb rámondani, hogy buzis vagy nõcis. Elöl kényelmes, hátul szükségmegoldás. Vezetni öröm, de errõl nem a 207-es, sokkal inkább CC volta tehet.