Szigorúbb tekintet

Teszt: Volvo S40 1.9D 2002

2002.08.08. 08:18

 
   
   

A váltó kevésbé erős. Normális használatban pontos és könnyen kapcsolható, de a legkisebb lazázásra panaszos reccsenéssel méltatlankodik, és a legkevésbé sem tűri a "Hallo, ich bin Herr Colin McRae"-stílusú vezetést. A váltóút egyesből kettesbe 14 cm, ez egy BMW-nek rossz, egy Volvónak pont jó.

Egyesből kettesbe elég hamar, 20 km/h körül kell kapcsolni, kettesben 70 km/h táján érkezik a leszabályozás, úgyhogy valahol 55 körül tesszük hármasba, ha sietünk. Egyébként meg ezzel a nyomatékal gyakorlatilag akkor váltunk, amikor akarunk. A motor már 1100-as fordulattól elvegetál, emelkedőkön meg egyenesen szédületes dolgokat művel.

 
   
 

Talán a motorhoz tartozik, talán az elektronikához, de feltétlen elismerés illeti a légkondícionálót, ami hatékonyan hűt, ugyanakkor maximális üzemmódban sem okoz a motornak érzékelhető teljesítménycsökkenést. Ez ebben a kategóriában ritkaság, nem is nagyon emlékszem ilyenre.

Az új audio berendezés (HU 605) olcsóbb, mint az S60 multiplex mozikba való surround szörnyetege, de jobban szól. Az se volt rossz, de a surround lakásban is hülyeség, nem hogy autóban. Állítólag a Toyota Camry hifije is párját ritkítja, nálam eddig ez a csúcs (a drágább Volvókat is beleszámítva). Rengeteg részlet, elfogadható hangszínpad, pont elég mély és magas - az első gyári autóhifi, amire nem merném kapásból kijelenteni, hogy ennyiért jobbat építhetünk bele.

 
   
   

Az 1.9-es turbódízel S40 alapára 6.290.000. Ft, tesztautónk felszereltségével már a kategóriához méltatlan 8.504.000. Ft. A végösszeget erősen közelíthetjük az alapárhoz, ha lemondunk olyan, valójában könnyen nélkülözhető extrákról, mint a fűthető első ülések, bőrkormány, elektromosan állitható vezetőülés, "vörösbarna fahatású betét", Xenon fényszórók, automata légkondícionáló, és főleg a tempomat, ami Magyarországon csak arra jó, hogy bosszankodjunk, amiért nem mindenki annyival megy, amennyivel mi.

Értékelés: 4 - A forma még épp elfogadható, az ár/érték arány nagyon jó          
 
  Made in Sweden?
 
  
 
   
 







holland acél

 
   
 







cseh acél

 
   
 







német gyártmányú svéd acél

 
   
 







szingapúri acél

 
   
 







német acél

 
   
 







belga acél

Szia, azért szakírótól elvártam volna, hogy tudd: :)) ezt az új, valóban kitűnő futóművet (és még vagy 1000 másik, ennél apróbb átalakítást) már a 2000. júniusa óta eladott 2001 modellévű autókba is beleszerelték, azóta nemigen változott. Én Kőbánya-belsőn nem borospoharat, de számítógépet igen nagy élvezettel fuvarozok vele, majdnem minden nap.

A cikk egyébként nagyon tetszett; :))

az eggyel régebbi űlés szerintem is jobb volt, még az ősi derékfájós családból származóknak is ez az egyik legjobb darab, nekem 10 órányi út alatt is be szokott jönni. Egyébként szerintem a 60-as ülés a 60-asban is túl laza - az autó nagyobb belső szélességét kihasználták, de egy 190 centinél és 90 kilónál nem nagyobb ember ezt nemigen használja ki.

István