Vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse

Bemutató: Saab 9-3 Sport Sedan - 2007

2007.08.13. 01:15

Kint egy F-16-os húzott el felettünk, a hadtápsátor beleremegett. Főtt krumplit tömtünk az arcunkba, és úgy éreztem magam, mint egy bombázáson. Nem is lehetett volna jobb alkalom egy kis nosztalgiázásra és egy másik ünnep megtartására is, amit kollégámmal csak csendes magányunkban ültünk. Az újított 9-3 mellett szépen megfeledkezünk a 640-es projekt, vagyis a Saab 9-5 tizedik szülinapjáról. Nem szívesen kommunikálják az ilyesmit, pedig nincs ok szégyenkezésre. Ez a Saabnál legalább olyan hagyományőrzés, mint a repülős múlt.

Már a bemutatóra utazva azon tanakodtunk, hogy a Saab melyik modelljét meddig gyártotta.

  • A 99-est 1968-tól 1984-ig, azaz 16 évig.
  • A klasszikus 900 -ast 1978-tól 1993-ig, 15 évig.
  • Az új 900-ast, amit később 9-3-ra kereszteltek 1994-től 2002-ig, 8 évig.
  • A 9000-est 1984-től 1998-ig, 14 évig.

A több frissítésen átesett 9-5-ből 2009-re ígérik az új modellt, tehát nincs ok az aggodalomra, bőven időben vagyunk. Sajnos a hetvenes évek óta sokat változott a világ, és a piac őrjöngve követeli a friss vért, a 9-5-öt mára szétmarták. Aztán szóba kerültek a fanyalgó konzervatív saabosok, akik sírnak minden változás láttán. Szószólójuk vagyok, tudom mit éreznek, legszívesebben hamvába pusztítanám a márkát, hogy a legenda életben maradjon. Persze ez hülyeség, a fanatikus Saab-tulajok óbégattak, amikor csak tudtak. Sírtak, és temették a Saabot, amikor az a kétüteműről négyüteműre váltott, őrjöngtek az első kombi láttán, és tömeges öngyilkosságot követtek el a dízelfüstben.

Ez viszont nemcsak saabos sajátosság, a dráma az autóipar minden területét érinti. A radikális civicesek köpködik az új modellt, a 100% BMW PARTS FREE marticák fel-feltűnnek a régi Land Rover Defendereken, és sok alfás sem szíveli az elsőkerék-hajtást.

Sehol sincs hagyományőrzés, de nem is biztos, hogy ez baj. Arra vannak a márkaklubok. Bele kell törődni a visszafordíthatatlanba. Inkább örüljünk, hogy pár év vegetáció után a Saabnak is van esélye a felemelkedésre, ugyanis úgy tűnik, hogy a GM kiemeli a márkát a másodhegedűsi szerepből. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a csoportban a Saabnál debütáló - régóta várt - összkerékhajtású rendszer és annak követője, amit szintén a Saabnál vezetnek be. A Haldex 4 rendszerű Saab XWD összkerékhajtás az Aero változatokhoz itthon ősztől lesz kapható.

Saab 9-3 Sport Sedan - 2007

Na, az ilyesmire vágyom, mert már unom a repülős múltat. Azt szeretném, hogy a Saab ne csak a múltban vagy a múltból éljen. Ne erőltessék a repülős elemeket a közönséges autókra. Attól még nem lesz valami repülő, ha a kilincse repülő alakú. Szeretném, ha ismét élen járnának valamiben, és az izgalommal várt összkerékhajtással és a környezetbarát működéssel az új 9-3 még akár ki is törhet az unalomból. Bánom én, hogy nem a trollok készítik Trollhättanban .

Sajtógaléria

Aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!