Pamela Anderson cicije

2006.12.07. 07:27

Adatlap Citroën C2 Vts - 2003

  • 1587 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 122 LE @ 6500 rpm
  • 143 Nm @ 3750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.3 másodperc
  • Végsebesség:
    202 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 4 350 000 Ft

Adatlap Nissan Micra 160sr - 2003

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 110 LE @ 6000 rpm
  • 153 Nm @ 4400 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.8 másodperc
  • Végsebesség:
    183 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 3 390 000 Ft

Adatlap Suzuki Swift Sport - 2006

  • 1586 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 125 LE @ 6800 rpm
  • 148 Nm @ 4800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.2 l/100km
  • 3 900 000 Ft

Motor, menetteljesítmény és gyorsulási verseny

Hamarosan beugrik a vízbe a majom, de előbb a gyári adatok. Mindhárom autóban 1,6-os, soros, négyhengeres, 16 szelepes, feltöltés nélküli motor van. A C2 VTS 1084 kiló, 125 lóerős és 8,3 másodperc alatt van százon. A Swift Sport 1070 kiló, 125 lóerős és 8,9 másodperc alatt van százon. A Micra 1076 kiló, 110 lóerős és 9,8 másodperc alatt van százon. Már első ránézésre is látszik, nagyjából azonos tömeg és teljesítmény mellett milyen nagy a különbség a gyorsulási adatok között, tehát valaki vélhetően nem mond igazat.

Gyanúnk beigazolódott. Többször is kipróbáltuk, mindig a Micra nyert, pedig papíron ő a leglassabb. Sofőrtől függetlenül mindig a Micra indult el legügyesebben, és előnyét magabiztosan tartotta mindvégig. A Swift volt a második helyezett. Szintén egész jól indult, de nem annyira jól, mint a Micra, a magasabb fordulatszám-tartományban pedig már nem tartogatott semmi pluszt vetélytársához képest, így nem hozhatta be a hátrányát.

A C2 volt a különc. Már megint. Egyrészt nehéz volt jól elindulni vele, mert alacsony fordulaton nagyon nem húz a motor, ha viszont nagyon felpörgetjük, elforognak a kerekek; mindkét esetben sok időt veszítünk. Ha jól indul, a VTS akkor is veszít az első métereken, mert a két másik motor alacsony fordulaton sokkal hatékonyabb. A Citroën motorja négyezres fordulat környékén tér magához, és utána az autó egy hangyányit közeledik is a vetélytársakhoz, de az elején szerzett hátrányt még így sem tudja ledolgozni.

A gyári adatok tehát köszönő viszonyban sincsenek a valósággal, a Micra nyert a Swift és a C2 előtt, pedig pont fordítva kellett volna történnie. A különbségek persze kicsik, ha nem egymáshoz viszonyítjuk, mindhárom autóról elmondható, hogy ha nem is gyilkos, de módfelett fürge. Mindhárom motornak ki kell taposni a belét, ha igazán gyorsan akarunk menni, vagyis keményen csak négy-ötezres fordulat fölött húznak, mégis bőven elég nyomatékuk van alul is: negyedik, ötödik fokozatban is erőlködés nélkül gyorsíthatunk negyvenről, ha arról van szó.

Futómű, vezetési élmény

A futóművek vizsgálatakor derült ki egyértelműen, melyik gyártó gondolta komolyan a sportautó-projektet, és melyik kevésbé. A Nissan kevésbé. Már a pihe-puha, gyakorlatilag oldaltartásra képtelen fotelekből is gondoltuk, hogy így lesz. A 160SR futóműve sokkal inkább kényelmes, mint sportos: kisimítja a göröngyöket, de kevésbé tartja az autót a kanyarokban. Ettől persze még lehet a Micrával kanyarodni, csúszkálni, de kevésbé élvezetes, mint a másik kettő.

A Swift Sport kicsit túl kemény lett. A 15-ös felnikkel is rázott, több mint valószínű, hogy a 17-es felni már erős túlzás, a keményebb rugók és lengéscsillapítók ugyanis nehezebben tolerálják az úthibákat. Cserébe a Swift remekül fordul, nem imbolyog és nem határozatlankodik. Pontos, kezes, azt teszi, amit a sofőr elvár tőle, és mégsem ez volt a legélvezetesebb a három közül.

A C2-nek van egy óriási hibája. Míg a másik kettő minden ponton precíz, ennek borzalmas a váltója. Hosszú úton, bizonytalanul jár, meg lehet szokni, de akkor sem jó konstrukció. És mégis ez az autó volt a legizgalmasabb, a legélménydúsabb. A VTS tényleg olyan mint egy gokart, a kasztnija szinte egyáltalán nem billeg még kanyarkombinációkban sem, remekül érezni benne az utat, és gyönyörűen üvölt a motor úgy 5500-as fordulattól. Fura, hogy a feszes futómű csillapítása is remek, a C2 VTS jóval kényelmesebb, mint a Swift.

Summázat

Egy első és két második helyet fogunk kiosztani. Többféle szempontrendszer létezik, értékelhetnénk külön a sportosságot, vagy az ár-érték arányt, de mi úgy döntöttünk, mindent egybevéve vizsgáljuk meg a kocsikat. Az eredményben éppoly fontos szerepet játszik a dizájn, mint az ár, vagy a vezetési élmény.

Mivel a Swift Sport kívül-belül egyaránt vagány, precízen összerakták, gyors, élvezetes, az ára és a felszereltsége is jó, egyértelműen ő volt a legjobb a három versenyző közül. A két második helyezettnek más-más erényei vannak, így bár az objektív értékelésben egymás mellett állnak, nem lesz nehéz kiválasztani közülük azt, amelyik jobban megfelel a vásárló igényeinek.

Melyik kéne?

A Micra motorja hatékonyabb, mint vetélytársaié, és nagyon kedvező az ára, viszont hátul dobfékes, a dizájn - elsősorban a belső - szegényes, és a felszereltségi szintje is alacsonyabb. Minden porcikáján érződik, a 160SR sportosított női autó, nem igazi sportváltozat. A C2 izgalmas, érdekes, tele van egyedi ötlettel, ám ez egyaránt lehet vonzó, vagy taszító. Béna a váltója, viszont gyönyörű hangja van a motornak, és ezt a legélvezetesebb vezetni.

Ha megengednek egy szubjektív mondatot a végére: én a Swiftet venném, pedig a C2-t szerettem a legjobban, de a csajomnak gondolkodás nélkül a Micrát választanám.