no

Feleselő gyarmatok

2008.07.12. 00:41

Adatlap Tata Safari 2,2 - 2008

  • 2179 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 140 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Végsebesség:
    160 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

A sok mellébeszélős off-road után üdítő a Safari célszerszám jellege. Minden könnyen tisztítható, alkalmassá téve a Tatát munkaautónak. Hétszemélyesre is bővíthető, a tesztváltozat két üléssorral csak öt személynek volt elég. A harmadik sor helyén így hatalmas raktér van. A pótkereket hordozó hátsó ajtó mintha egy trezorhoz tartozna – az egész járműre jellemző ez a vaskosság.

Amíg a Super Selectre keresztelt elektronikus kapcsolót nem piszkáljuk, a Tata Safari a hátsó kerekeit hajtja. Laza talajon lelkesen indul meg a segge, a motor ereje bőven elég egy kis vagánykodásra. Második állásban összkerékbe kapcsol, harmadikban a hátsó tengely differenciálművét zárja. Terepen jól vizsgázott, nem zavarta sem bucka, sem árok.

Töredelmesen bevallom, nekem egy meredek emelkedőt követő szűk fordulóban sikerült megakasztanom a Safarit. Ha lett volna első diffizárja, azonnal kitúrta volna magát, enélkül kotrás lett a büntetésem. A terepen figyelembe kell venni méreteit, vannak olyan helyek, ahol ez már nem, vagy nem karcmentesen megy át. A lökhárító sarkán keletkezett egy horpadás, a fényezett műanyag elem a célközönség szemének készült – nekik az ilyen terep már extrém helyzetnek minősülne.

Olvasóink írták

a belső tér hihetetlenül unalmas, és hihetetlenül egyhangú, de láttam az újabb modellt, az már sokkal jobb belül
Az autó egy ideig elkezd szétesni, a kárpitok, díszléces ilyesmi, de utána megáll egy szinten, és onnantól elnyűhetetlen.

Írjon Ön is ítéletet

A gyári adatok 8,6 liter gázolajjal számolnak száz kilométerre, de a tartós off-road ezt emelné. 7,5 milliós ára a megcélzott vásárlói körnek, a mezőgazdaságban, állattenyésztésben és építőiparban dolgozóknak lehet, hogy sok, de képességei mindenképpen ideális választássá tennék a Safarit. Futóműve az aszfalton is kellemes, és a nagy tömeg ellenére is feszesnek számít. Fékezéskor érezni az előrendülő tömeget, a fék ugyan megfogja a testet, de egy erősebb berendezés nagyobb biztonságérzetet adna. Az indiaiak a hangsúlyt a praktikumra helyezték. Vannak hibák, de a szerethető megoldások legalább annyira letisztultak, mintha egy tégla.

Miközben kiszabadítottuk a saját hülyeségem okozta fogságából a Safarit, alaposan belepte a por. Körülötte krosszmotorok kavarták a talajt, kívül-belül takarta a terepjárókat olyannyira megszépítő kosz. Használatában vált széppé, szerszámmá, amely nem mívességével, hanem célszerűségével válik nélkülözhetetlenné. Ha gazda lennék, egyértelmű, hogy kéne.