Audi A3 (1997)

Audi A3 (1997) törésteszt

2001.06.14. 13:09

A négykarikás gyár kompakt terméke dupla első és oldalsó légzsákokkal, ABS-szel, szervokormánnyal és előfeszítős biztonsági övekkel kerül forgalomba, ahogy az egy presztízsmárkától elvárható.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 25(74%)

 
   
   

Karosszériája erős, ajtaja az ütközés után is nyitható maradt, a gyűrődések mértéke alacsony maradt. A légzsák megfelelő hatásfokkal dolgozik, biztosan akadályozta meg, hogy a bent ülők összetörjék arcukat a kormányon, vagy a műszerfalon, de az utas mellkasán a biztonsági öv által leadott terhelés magasnak bizonyult. Bár a lábtér deformálódását sikerült a minimálisra csökkenteni, az elülső területeken található berendezések, mint a kormányoszlop zárja, vagy az állítókar komoly sérüléseket okozhatnak a térd és a felsőcomb környékén. Az oldalsó ütközések ellen oldallégzsákokkal és megerősített, belülről párnázott ajtókkal védekezik a 3-as. A gyermekülések rögzítése a felnőttek biztonsági öveivel lehetséges, de minősége korántsem kielégítő, ahogy a matricázás sem, bár több helyen figyelmeztetnek a veszélyekre, a címkék könnyedén eltávolíthatók. Az A3 gyalogosok szempontjából átlagosan veszélyes/biztonságos.