Hyundai Atos GLS (1999)

Hyundai Atos GLS (1999) törésteszt

2001.07.11. 12:27
Az apró Hyundai ütközési eredményei alapján átlagos minősítést ért el.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 4(25%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 18(53%)

 
   
   

Szerkezete a frontális ütközés hatására átalakuláson ment keresztül, aminek legnagyobb kárát valódi ütközés során a sofőr látta volna. A kormányoszlop elmozdulása nagy volt, így a vezető feje lecsúszott a légzsákról, és a mellkasán mért terhelési érték is magasnak bizonyult. A pedálok elmozdulása és a műszerfal alatti szerkezetek komolyan veszélyeztették a lábakat. Az oldalsó tesztben remekelt az Atos, karosszériája kiválóan nyelte el az ütközés energiáit, és az ajtóban lévő borítás további védelmet nyújtott. Bár a sofőr feje nekiütődött a B-oszlopnak, ennek mértéke nem volt balesetveszélyes. A Hyundai nem ajánl gyermekülést a modellhez, így nem is meglepő, hogy a tesztelt típus eléggé leszerepelt a vizsgán. Sem a benne ülő gyermek, sem az ülés nem bizonyult elmozdíthatatlannak, az NCAP véleménye szerint a gyermekek biztonságára egyértelműen több figyelmet kell fordítaniuk. A gázolás tekintetében az elért eredmény átlagos, az azonban ritka, hogy a viszonylag több védelemmel bíró pontok az Atos orrán a lábak és a csípő ütközési pontjai voltak.