Daewoo Lanos (1998) törésteszt

Daewoo Lanos (1998)

2001. augusztus 6., hétfő 13:55
Az egyik vezető autós lap által csak Daewoo Langyosként aposztrofált autó törési mutatói leginkább közepesek.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 6(38%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 17(50%)

 
   
   

Az autó három csillagot kapott eredetileg a töréstesztek alapján, de az utolsót végül áthúzták, mivel az oldalsó ütközésben a sofőr mellkasán mért terhelést elfogadhatatlanul magasnak találták. A 2000 októbere után bevezetett új határértékeket a Lanos már nem teljesíti.
A frontális ütközést követően az utastér stabil maradt jól védte a bent ülőket. A vezető fejét tökéletesen megtartotta a légzsák. Az utas nyakán mért terhelés kicsit magasnak bizonyult. A kormányoszlopot energiaelnyelő borítás fedi, a lábak védelme érdekében, de ahhoz nem elég erős, hogy a sérülésveszélyt nullára csökkentse.
Az oldalsó ütközés eredményeképp a sofőr szinte minden testrésze ütközött az ajtóval, vagy a B-oszloppal, a legnagyobb veszély a mellkasát fenyegette, a hasat és a medencét nem érte aggasztóan nagy erőhatás. A tesztelésre bocsátott gyermekülések rögzítése a hátsó ülésre lehetséges, a normál biztonsági övek használatával. Az ülések jól teljesítettek, de az oldalsó ütközésben a hároméves gyerek fejét nem védte eléggé az oldalfal. Gázolási szempontból a Daewoo lökhárítója barátságosabb a motorháztetőnél, a tulajdonságok átlagosak.

Címkék: