Volkswagen Lupo (1999)

Volkswagen Lupo (1999) törésteszt

2001.08.02. 15:46
A VW farkasa, egy jól megtervezett és erős, stabil kialakítású karosszériával rendelkező kisautó, ami megfelelő teljeskörű védelmet nyújt utasainak.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 26(76%)

 
   
   

A frontális ütköztetést jól viselte, az előfeszítős, erőhatárolós biztonsági övek jól látták el feladatukat, és a mellkasra sem fejtettek ki nagy nyomást. A kormányoszlopot alulról egy polyurethane habréteggel fedett, acéltábla borítja, ami a vezető lábát hivatott védeni.
Az oldalsó ütközésben kiválóan teljesített a Lupo, ha alapban oldallégzsákokkal felszerelt autó lenne, akkor elnyerhetné a legbiztonságosabb kisautó díját, ami az NCAP szőrösszívű tesztelőitől igen nagy elismerés. A gyermekülések elég jól teljesítettek, de az utasoldali légzsák miatt a matricázáson van még mit javítaniuk, az életveszély lehetőségét nem is említik a piktogramok. A gázolási tesztek átlagos eredménnyel végződtek. A Lupo alapfelszereltsége példás, a kétoldali légzsákok, az erőhatárolós övek és a hátsó ülésen elhelyezett ISOFIX rögzítési pontok szériafelszerelés, míg az oldallégzsákokért és az ABS-ért fizetni kell.