Mazda Premacy (2001)

Mazda Premacy (2001) törésteszt

2001.05.11. 16:27
A Mazda buszlimuzinja, a Premacy, japán barátja, a Daihatsu Sirion után másodikként érdemelt ki három csillagot a gázolási rizikófaktor tekintetében
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 8(50%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 22(65%)

 
   
   

A Mazda buszlimuzinja, a Premacy, japán barátja, a Daihatsu Sirion után másodikként érdemelt ki három csillagot a gázolási rizikófaktor tekintetében, jó ég tudja, hogy tudták ezt megvalósítani egy 1600mm magas, 1250kg tömegű autó esetében. A biztonsági csomag részei elöl a vezető és utasoldali, valamint a fejet és a mellkast védő oldalsó légzsákok, és a hárompontos biztonsági övek (elöl övfeszítővel). A karosszéria erős, a 4 ajtón oldalsó ütközésvédelmi zónákat alakítottak ki, bár a műszerfal alatti terület bizonyos pontjait túl keménynek és ezáltal sérülésveszélyesnek ítélték a bírák. Az oldalsó ütközések ellen az ajtóban található lökéscsökkentő védőbetét megítélése nem egyértelmű, átlagos növésű utasok részére megfelelő védelmet nyújt, azonban sajátságos kialakítása folytán a kisebb vagy nagyobb termetű egyedek ebben a védelemben nem részesülnek. A gyár Römer Prince típusú, menetiránnyal megegyező üléspozíciójú gyermeküléseket ajánl az autóhoz, ezek használata esetén a légzsák önműködően kikapcsol. Más ülés használatánál a légzsák kikapcsolása manuális, erre azonban figyelmeztetnek a szélvédőn és a műszerfal két végén található feliratok.