Nissan Primera (1997)

Nissan Primera (1997) törésteszt

2001.09.14. 14:57
Oldalvédelem az ajtókban, vezetőoldali légzsák és előfeszítős, állítható magasságú biztonsági övek vigyáznak az utasokra az 1996-ban bemutatkozott Nissan Primera-ban.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 8(50%) Oldalsó 11(61%) Összesítés 19(56%)

 
   
   

A háromcsillagos eredményhez a karosszéria merevsége segítette az autót, a frontális ütközést követően az A-oszlop mindössze 5,8 centimétert mozdult hátra, bár ez elég volt ahhoz, hogy a sofőr ajtaját csak szerszámmal lehessen kinyitni.
A légzsák időben nyílt, és biztosan tartotta a sofőr fejét és nyakát, a biztonsági öv pedig megakadályozta, hogy a kormánykerék sérülést okozzon a mellkason.
A lábak védelme volt az autó gyenge pontja, a lábtér nagymértékben csökkent és a kormányoszlop környékén lévő szerkezetek, mint például a gyújtáskapcsoló vagy az oszlop magasság-állító karja a combokat és térdeket veszélyeztették. Az utas biztonságban volt, leszámítva a magas mellkasi terhelést.
Az oldalsó ütközésben a sofőr az ajtónak csapódott, így a has és a medence 'megfelelő', míg a mellkas által nyújtott védelem 'gyenge' minősítést kapott. A tesztelt gyermekülések megfelelően biztosították a benne ülő porontyokat.
Gázolási szempontból a Primera-n csak a gyerekek fejütközési pontjai nyújtanak némi védelmet, a lábak találkozási pontjaiból egy sem felelt meg az előírásoknak.