Skoda Superb (2003)
Skoda Superb (2003) törésteszt
A Passat padlólemezére épített hajónyi Skoda az NCAP történetének leggyalázatosabb eredményét érte el a gyalogosbiztonság tekintetében, egyetlen pontot sem kapott a teszt ezen részére.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 17(94%) Összesítés 26
A négy csillagot a karosszéria méretének és nem a remek építésének köszönheti, a frontális ütközésben kifejezetten instabilnak bizonyult a szerkezet. A vezető mellkasa a légzsákon keresztül a kormánykeréken kötött ki, lábait a műszerfal alatti elemek fenyegették. A többi utast megvédték a felszerelt biztonsági berendezések.
Oldalról kétszer tesztelték a Superbet, először függönylégzsák nélkül, majd inkább azzal együtt, így sikerült ilyen szépre az eredmény. A könyöklő kissé megütötte a sofőr bordáit és alhasát, de ez nem volt túl veszélyes.
Menetiránynak megfelelő állású gyerekülésekkel vizsgálták a porontyok túlélési esélyeit. Az autó saját biztonsági öveivel rögzített ülések jól vizsgáztak, bár a másfél éves gyerek nyakán elég magas terhelést mértek. Az ülések használatát segítő matricázás minősége gyenge, és a veszélyekre alig figyelmeztet.
Az autó orra nem ért pontot: az NCAP tesztelői csak a fejüket fogják a rettenetes erdmény miatt.