Nissan Almera Tino (2001)

Nissan Almera Tino (2001) törésteszt

2001.05.21. 13:28
Szarvasmarha vagy sem, az Almera Tino ütközési eredményei talán ellensúlyozzák a szerencsétlen névválasztás esetleges eladáscsökkentő hatását.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 30(88%)

 
   
   

Az NCAP első tesztje európai visszahívást eredményezett, ugyanis szoftverhibát találtak az oldalsó légzsákok vezérlőrendszerében. Megérte kijavítani, a második nekifutásra már 100%-os eredménnyel zárult az oldalsó ütközési teszt. Az autó karosszériája megfelelően szilárd-együtt a dupla elülső, valamint a fejet és mellkast védő légzsákokkal, és az előfeszítős, överő-határolós biztonsági övekkel-megfelelő túlélő-burkot képez a balesetet elszenvedők számára. A belső tér biztonság szempontjából egyetlen elmarasztalható területe a kormányoszlop és környéke, a vezető lábának védelmére kialakított energiaelnyelő párnázat túl vékonynak bizonyult. A hátsó biztonsági övekkel rögzíthetjük a gyermeküléseket, ennek mikéntjéről háromnyelvű leírás tájékoztat. A Nissan a Römer cég Peggy és King típusú üléseit javasolja a porontyok alá tenni, ezek a menetiránnyal megegyező állásúak, tehát számolni kell az ütközésnél fellépő nyaksérülési kockázattal. A Tino gázolási eredményei átlagosnak mondhatók, orrészének kialakítása nem kimondottan gyalogosbarát.