Audi TT Roadster (2003)

Audi TT Roadster (2003) törésteszt

2003.02.26. 16:09
Kapcsolódó cikkek (1)
Az Audi TT Roadster a szokásos kabriós NCAP kezelésen ment keresztül: frontális teszt nyitott, oldalsó ütköztetés zárt tetőszerkezettel, így kapjuk a legrosszabb eredményeket.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 16(89%) Összesítés 28

 
   
   

A frontális tesztben a fejeknek védelmet nyújtottak az első légzsákok, de sofőr és az utas mellkasán magas erőhatásokat mértek. A karosszériát stabil építésűnek találták, annak ellenére, hogy több fontos merevítő egység is elmozdult helyéről. A kormányoszlop környéke és a műszerfal alján található elemek mindkét utasnak komoly lábsérüléseket okozhatnak.
Az oldalsó ütközésnél úgy tűnt a tesztelőknek, hogy kicsit későn nyílt ki az ülésbe épített oldallégzsák, a vezető mellkasán lévő szenzorok jelezték a túlzott terhelést. A pózna tesztnél időben robbant a szerkezet, de egy része az ablakon kívül nyílt ki. A teszten ez nem okozott gondot, de az NCAP kételkedik abban, hogy magasabb sofőrrel is ilyen megnyugtató lenne a helyzet. Az Audi szerint a fejlégzsák az észak-amerikai szabályoknak megfelelően nyílik.
A TT két ülését elfoglalták a felnőtt bábuk, így gyermekülés beszerelésére nem volt lehetőség. Az utasoldali légzsák mindenesetre kulccsal kikapcsolható, állapotáról pedig visszajelző fény tájékoztat.
Gázolási szempontból a TT felzárkózott a Superbhez, egyetlen árva csillagot sem kapott a teszt eze részére.
A 2003-as TT Roadster alapkiépítésben két első és két oldallégzsákkal, előfeszített, erőhatárolt biztonsági övvel, ABS-szel és ESP-vel kerül forgalomba.