2001.12.21. 17:39

Hamarosan leváltásra kerül az idén már hatéves múlttal rendelkező Vectra, mely némileg javított 1997-es elődje eredményein.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 9(56%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 24(71%)

 
   
   

Ugyan szerkezetileg nem különbözik jelentősen felvarratlan elődjétől, azonban jobbak biztonsági felszerelései. A frontális ütközés során teljesítőképességének szinte határáig eljutott az autó, de a légzsák ezúttal megfelelő védelmet nyújtott a sofőr fejének és nyakának. A pedálsort úgy tervezték meg, hogy balesetnél elhagyja eredeti helyét, de ennek megoldása nem sikerült tökéletesen.
A legutóbbi teszt óta szériafelszerelés lett az oldalsó légzsákokból és az oldalvédelem is jobb, mint korábban, így a sofőrre csak minimális sérülésveszély leselkedik. Mivel az utasoldali légzsák már széria, az NCAP nem díjazta különösebben a gyenge minőségű és érthetőségű piktogramokat. A General Motors azonnal reagált és jelezte, hogy ezen hamarosan változtatnak, a rosszul teljesítő gyermeküléseken pedig valószínűleg sokat segít az ISOFIX rendszer alapos áttervezése.
Gyalogosokkal szemben nem különösebben kíméletes az autó orra, de a kétcsillagos eredmény nem katasztrofális. A 2001-es modell alapfelszerelései a kétoldali légzsákok elöl, a mellkast védő oldallégzsákok, magasságban állítható biztonsági övek, melyek elöl előfeszítővel és erőhatárolóval szereltek, aktív első fejtámlák és az ABS.