Gyenge felhozatal

2006.03.07. 08:58

Európai bemutatók

Akadt Genfben néhány, korábban, másutt már bemutatott négykerék-hajtású jármű is, amelyeket Európában nem, vagy csak nagyon kevesen láthattak eddig.

Dodge Caliber

A DaimlerChrysler tömegmárkájának európai belépője fura keverék. Ugyan a VW Golffal, a Renault Mégane-nal és társaival kell versenyre kelnie, nagy kerekeivel és viszonylag magas felépítésével mégis inkább emlékeztet egy alacsonyabb szabadidőautóra, mint egyszerű kompakt családi modellre. Ezt az érzést erősíti, hogy egyes változatait összkerékhajtással készítik. Az európai bemutató újdonsága a VW kétliteres dízelmotorjával felszerelt változat, amely várhatóan legalább olyan népszerű lesz Európában, mint az összes benzinmotoros Caliber együtt.

Kapcsolódó hírünk

Dodge Nitro

A Caliber mellett a Nitrót szánják a Dodge másik, Európában is ütőképes kezdőmodelljének, amely segítheti a márka bevezetését a kontinensen. Ha nem is ilyen szögletes formában, de már ismerhetjük a típust régebbről, hiszen a Nitro lényegében a Jeep Cherokee alaposan átdolgozott változata.

Kapcsolódó hírünk

Hyundai Santa Fe

Ugyan elsősorban Észak-Amerikában népszerű a koreaiak nagyobbik szabadidőautója, de Európába is elhozták a típust az év eleji detroiti bemutató után. Az új modell nagyobb, erősebb, tágasabb, de ugyanakkor kevésbé feltűnő formavilágú, mint az elődje, és persze számos új műszaki megoldást is felvonultat.

Kapcsolódó hírünk

Porsche Cayenne Turbo S

Stuttgartban nem tűrhették, hogy a Mercedes erősebb terepjárót építsen, mint a Cayenne, így emeltek egy kicsit a turbónyomáson. Az eredmény 521 lóerő, és persze az újabb elsőség, hiszen a Mercedes ML 63 AMG csak 510 lóerős. A számháború nyilván folytatódik majd, de a Detroitban leleplezett újdonságot időközben Európában is bemutatták.

Kapcsolódó hírünk

Oltre Fiat

Voltaképpen nem tartozik ide, hiszen a Fiat már tavaly Bolognában lelplezte valaha volt legnagyobb terepjáróját, de Genfben végre igazán népes közönség láthatta a tanulmányt. Az Oltre Fiat – ahogy az talán a kép alapján is sejtehtő – a Hummer H1 egyfajta riválisa. Ugyanúgy egy katonai terepjárón, az Iveco MLV-n alapul, és a két típus ormótlan szögletessége is hasonló, de mégsem tudni biztosan, hogy a Fiat polgári terepjárójából lesz-e sorozatgyártású modell, vagy sem.

Kapcsolódó hírünk