350 ezer elfogyott az elsőből, itt volt az ideje a váltásnak – íme, az új Nissan Leaf. Erősebb, gyorsabb, messzebb megy, s majdnem mindent tud, amit 2018-ban kell.
Akinek van erre 46 milliója, annak akad 51 is – sóhajtották a BMW-nél, és megfogták a flexet. Nem viccelek, tényleg lefelxelték a tetőt az i8-asról, úgyhogy aki akar, már nyitott űrhajót is vehet karbonból.
Sokkal erősebbnek érezni, mint amit a katalógus ír.
Címkék: honda, civic, 2018-as kampány, teszt juli, dízel-gate
Egyes autókat elront, ha drágán vesszük. Az Insignia például egy grammal sem lesz jobb, ha megvesszük bele a legerősebb dízelmotort, emelt futóművel.
Címkék: opel, insignia, country tourer, 2.0d, awd
Ha azt gondolnád, nem lehet már olcsón rendes méretű új autót kapni, tévedsz.
Kortörténeti mérföldkő – oké, de ki látott mérföldkövön kompresszort? Például én, most, a 400K-n, ezen az ódon szuperautón, amely másfél hét múlva ott virít a Balatonfüred Concours d'Élegance-on.
Címkék: mercedes, mercedes-benz, concours, concours delegance, balatonfüred, szépségverseny, daimler, benz
A Fabia is lelakva ismerszik meg: alig három éves, de közel évi 80 ezret tekertek bele. Itthon már újként a dízelt nem is árulják, marad a használt.
A Volkswagen-csoport mindent rést kitöltő modellinváziójának hála van megoldás: Tiguan hét üléssel.
Címkék: volkswagen, tiguan allspace, hétüléses
Kecskeméten egy egészen új Mercedes készül, hiába mutat mást a látszat. Még jó, hogy nem tolták túl a downsizingot.
Címkék: mercedes-benz, a osztály
De akkor nagyon. Viszont amikor jó, akkor függővé tesz. 2 milliót megér a 2000-es évek Volvójának legjava?
Címkék: volvo, hasznaltauto, teszt, s60, awd, tiptronic
Tablettel és USB-töltők tengerével támad a Ford kisáruszállítója.
Címkék: ford, transit custom, tourneo custom
Erősebb lett és a frissítették a BMW anti-autóját: nem lett sportos, de még mindig jó.
Volkswagen és crossover egyszerre, a trendekre valamit is adó átlagautósnak ez már több mint elég.
Címkék: volkswagen, t-roc
Közel sem tökéletes, de annyira rákívántam, hogy ma ez a kedvencem a BMW aktuális kínálatából.
Címkék: bmw, 230i, cabrio, luxury
Állításokért persze a Ford sosem ment a szomszédba. Ettől még úgy tűnik, tényleg nem vicceltek – az új Focusba beletettek apait-anyait, még olyat is, ami eddig nem volt.
Akár családi autónak is jó lehet a frissen kifutó VW Polo. De mit tud egy dízel változat négyévesen, a bűvös kétmilliós határ környékén?
Címkék: volkswagen, polo
Nagy, de nem fenyegető. Terepjáró, de szép. Erős, de nem sportos. Ennyi ellentmondás hogy fér egy autóba?
Címkék: range rover, velar
Nem mondom, hogy olcsó, de becsüljük meg a vásárlóit, hogy majd használtan legyen elég a piacon, amikor a turbótlanság már erény lesz.
Nemcsak úgy megy, a hangja is olyan a dízel Stelviónak. Pedig ha nem hallanám, nagyon kéne.
Címkék: alfa romeo, stelvio, dízel, összkerékhajtás
Pont ilyen címet adni egy Audiról szóló tesztnek, mikor az Audik legjellegzetesebb vonása épp a hatalmas maszk… Csakhogy egy 400 lóerős RS3-ra ez a legtalálóbb szó, sajnálom.
Akár komoly gazdasági bűncselekményekre is képes lennék egy V8-as Range Roverért. De megvan a jó út is, amiért már sorban állnak a magyar vevők.
Címkék: range rover, range rover sport, svr, phev, hibrid
Jé, egy crossover, aminek mind a négy kereke hajt, és ami még a tereptől sem riad vissza. A Subaru mutatja: így is lehet.
Címkék: subaru, xv, cvt, bokszermotor, összkerékhajtás
Egy autó, amiből minden nap sokat látunk, mégsem vesszük észre. De vajon érdemes –e felfigyelni rá?
Nyomatékhegyek, kütyük, magas ár: hogy áll a hedonizmus a Grandland X-nek?
Címkék: opel, grandland x, dízel, automata
Nézd meg jól: a dízelek elleni boszorkányüldözéssel előbb-utóbb ilyen autókat veszítünk.
Még mindig rá lehet csodálkozni, mennyire ott a helye a nagy prémiumok között a ma Jaguarjainak. Kombiban is felveszi a versenyt németékkel.
Címkék: jaguar xf sportbrake, teszt, jaguar, kombi
A Skoda nagyon érzi a fájdalommentes spórolást: a Karoqban így is megtalálja az ember a kellemes VW-technikát és az okos részleteket.
Íme egy biztos pont a bődületes használtautó-kínálatból, amelyre nem fogod rákölteni az összes pénzed.
Címkék: mitsubishi, lancer
Végy egy dögös formát, reszelj bele egy kellően erős motort, és hajtsd meg a hátsó kerekeket. Tuti nyerő leszel.
Címkék: kia, t-gdi, stinger, turbómotor
A sokcsillagos francia után itt egy franciás csillag.
Vannak autók, amik igazából a gyárnak kellenek, nem a fogyasztóknak. Ilyen az X2-es is, de ez nem zárja ki az üzleti sikert, sőt.
Címkék: bmw, x2, bemutató, 2018
Hatalmas, rejtőzködő, családi szedán, erős dízelmotorral, francia jelvénnyel, koreai gyártással. Hárommillióért megéri?
Sokat eszik és elakad a hóban? Mindenen átmegy és alig fogyaszt? Csak a lábunkon múlik.
Az alapmotoros Giulia is fickós, de leginkább az Alföldön.
Címkék: alfa giulia, alfa romeo, teszt, 2018
A Dacia Duster a piacon kapható legolcsóbb SUV-ok közé tartozik. Ez a felszereltsége mellett a törésteszteken is meglátszik.
Címkék: dacia, du, törésteszt
Keresem benne a hibát, de majdnem olyan reménytelen, mint megtalálni a külső különbségeket az előző Dusterhez képest.
Címkék: dacia duster, suv, kompakt, teszt, 2018
Luxus, szépség és műszaki erőfitogtatás – az új Mercedes CLS nagyon kívánatos az új sorhatos motorokkal. De milyen vezetni?
Címkék: mercedes-benz, cls
A GSI név feltámasztása nem azt hozta, mint amire először gondolna az ember, de az Opel Insigniából egyelőre ez a csúcs.
Minden a helyére került, ár, tudás, méret, hely, design, pedig ez még csak a Volvo első kompakt hobbiterepjárója. Itt az első magyar teszt; és a legzavaróbb Volvo-hiba sincs már!
Gyorsnak gyors, csak éppen nem akaródzik tolni neki. Megéri 12 millió forintot adni egy Seatért?
Címkék: seat, ateca, sport, fr
Ha úgy akarsz eljutni A-ból B-be, hogy észre se veszed az utazást, válaszd a teleportálást. Esetleg az Audi A8-ast. Ha kész lesz.
Címkék: mortefontaine, audi, a8, év autója
Száz kilóval könnyebb, mint ami a kategóriában tipikus, 510 lóerős, 0,15 másodperc alatt vált, és a kipufogózajt sem spórolták el alóla. Érdekes dolgokra lehet számítani ilyenkor.
Címkék: alfa romeo, stelvio, mortefontaine, év autója, coty
Nem ezt kell egy ilyen autónak sugároznia? Vagyis a Jaguar E-Pace luxuscikknek tökéletes, autónak is majdnem.
Címkék: jaguar, e-pace, r-performance
Sokféle szempont van egy autó elbírálására, de ha csak egyetlen létezik – hogy az adott kocsi milyen jó vadiújan, az első beülésre, úgy általában –, akkor az új 5-ös BMW nyerne.
Címkék: év autója, bmw 5, mortefontaine
Kiirtották a karaktert a C4 Cactus-ból, de kaptunk helyette egy tök új futóművet. Mi van, nem megy együtt a különcség és a légiesség?
Címkék: citroen c4 cactus, bemutató
Sose volt még ennyire közel dél-koreai autó a díj megszerzéséhez, bár 2008-ban a Ceed, szerintem kisebb eséllyel már bekerült a döntősök közé. Na, majd a Stinger, most! Talán...
Címkék: kia, stinger, év autója, mortefontaine
Egy autó, amit olcsón megvehetsz, de ha padlógázt nyomsz, hengerfejes lesz, és ha átíratod, rendőrt hívnak.
Ha az Ikea és a Lego összefog, hogy jópofa autót készítsen, az ilyen lesz. Egy hamisítatlan darab Skandinávia, jó áron, ízléssel kivitelezve, sok cuccal – erősen nyerőgyanús a kombináció.
Címkék: mortefontaine, volvo, xc40, év autója
Tágas. Nagy a csomagtartója. Egyben van. Beletettek minden elektronikát, ami manapság fontos, még többet is. Nemcsak jó az ára, hanem egyenesen olcsó. Látótérben vajon a díj?
Címkék: mortefontaine, seat, ibiza, év autója
Cuki, mert csak rá kell nézni, színes, mert tényleg sokféle fényezéssel kapható, de tele van olyan cuccokkal, amikre néha sokkal drágább autók is csak pislognak. Év Autója lesz-e belőle idén?
Címkék: év autója, mortefontaine
Nem könnyű liga a crossovereké, ha valaki ki akar emelkedni, bevállalósnak kell lenni. A Hyundai az volt a Konával.
Címkék: hyundai, kona, suv, crossover
Mutternek jó lesz? Alapmotor, kis „terepjáró”, anya úgy sem szokta nyomni a gázt... Megszereztük a legványadtabb motoros ellenfeleket, vajon megverik-e a Suzukit?
Nincsenek ellenérvek, üdvözlet a jól megcsináltság Škoda-világában.
Ami jó volt – és az nem kevés -, megmarad az újban. Hét év gari, tömbszerű finomság, jó ízlés és a tigrisorr. Eddig se nyúlt mellé senki egy Ceeddel, ezután még kevésbé fog. Vezettük.
Eddig csak a csúcsváltozatot vezettük hat hengerrel, összkerékhajtással. Most végre rá tudtuk tenni a kezünket a Stinger két lakossági kivitelére – itt a négy henger, hátul kaparás, örömködés!
Címkék: kia, stinger, hátsókerék-hajtás, rwd
A Honda ráérzett az idők szavára, már dízelmotorral is megvásárolható a Civic új generációja, a Jazz viszont új benzines Big Blockot kapott.