Mindent, mindent, mindent adunk!

Év Autója, Mortefontaine: Kia Ceed – 2019.

2019.02.25. 16:29 Módosítva: 2019.02.25. 16:29
12 hozzászólás

Az Év Autója-választás döntőjéhez értünk, a mortefontaine-i nagyteszt ötödik szereplője a hét közül a Kia Ceed, a 2019-es cím egyik esélyese.

Mortefontaine - Az Év Autója

A mortefontaine-i CERAM-tesztpályán zajló rendezvényt nem az autógyárak, hanem az Év Autója zsűri szervezi, a gyártók csak az autókat hozzák el, maguk. Itt, Párizstól nagyjából 40 kilométerre, február végén, a végső szavazás előtt bő egy héttel minden évben vezetjük az utolsó, vetélkedésben maradt hét típus variánsait.

COTY

Épp elég magas létrafokon áll a Kia a harmadik generációs Ceeddel az Év Autója-választáson, de erre az utolsó mortefontaine-i tesztre még tartogattak egy rakás meglepetést. Amivel - ebben biztos vagyok - sikerült mindenkinek a fejében még minimum egy fokkal feljebb lépniük. Ami várható volt - egy szigorúan labirintusbejáratú, nagy sátorba elhozták a Ceed negyedik karosszériakivitelét egy már működő, sőt, szinte szériaérett prototípus formájában (pár hónappal ezelőtt Frankfurtban csak egy gipszmodellt mutattak még), ami talán a legnagyobb sláger is lesz egyben: a crossovert, aminek a nevét még nem döntötték el, de akár Exceednek is hívhatják majd. A kocsi nagyon máshogy néz ki, mint a többi Ceed-variáns, mert alapvetően csak  a normál kombi egy nagy kerekekkel megemelt kivitele, de mégsem, mert az egészet újrarajzolták, és alig lehet felismerni benne a klasszikus Ceedet. Ez azonban még csak a jövő, mert kaptunk egy darabot a legfrissebb jelenből is.

Merthogy a Ceed egy végtelen tisztességgel megcsinált és összerakott autó, de ez kiderül a videóban is  - ott sajnos nem érzem, de utólag egy kicsit túl sokszor is az én szájízemnek -, szuperül használható, nyilván sok probléma se lesz vele, de ezeket mind tudjuk már a Kiákról.

Azt pedig már korábbi mindenféle bemutatókban leírtam, hogy lesz benne egy rakás érdekes cucc, mint a mikroszálas fűtött szélvédő, a második szintű önvezetés, az okosfényszóró, a tolatási keresztforgalom-figyelő, az ébrenléti monitor, a kiváló, saját fejlesztésű kétkuplungos váltó, sőt, még JBL hifirendszer is, ami az árszintje és a rangja miatt a kompaktok körében igen ritka.

Csakhogy erre most, Mortefontaine-ben rátettek még egy lapáttal. Alig pár hónappal az autó hivatalos bevezetése után máris feljebb srófolnak rajta. A hír: mostantól az összes Ceedhez megrendelhető lesz a digitális, paraméterezhető óracsoport, az eddigi 7 és 8 collos átlóméretű központi kijelző mellé pedig felzárkózik a 10-es is a kínálatba. További finomítás, hogy mattabb lesz a műszerfal és az ajtókárpitok tetejét borító felület, de sokaknak érdekes lehet, hogy a megfelelően felextrázott Ceedeket mostantól telefonról is lehet majd indítani, felfűteni, bezárni, kinyitni meg még egy csomó egyebet. Ezek itt azért elég súlyos tényezők, bár a távindítást a Focus is tudja, mondjuk.

Amit a Focus nem tud, az a négyféle karosszériaváltozat, melyek közül kettő fősodorbeli - ötajtós és kategória legnagyobbja kombi, a másik kettő viszont szuperdivatos shooting brake (sportos, lapos, kombiszerű ferdehátú, a Proceed), illetve emelt crossover (a már a poszt elején említett CUV, amit talán Exceedként ismerünk meg végleges formában).Már csak az a kérdés, hogy mikor jön már egy olyan kivitel, aminek a neve Succeed lesz...

Mindegy is, a videóból egy csomó egyéb úgyis kiderül a szóban forgó járműről, amelyben a 140 lóerős, 1,4-es, benzines turbómotor volt egy kézi váltóval - lakossági változat tehát. Azt kell mondanom, ez a legjobb mindenrejó-blokk ehhez a kocsihoz, mert ha kell, szépen viszi, ha nem, akkor meg nem fogyaszt és kulturált. A legnagyobb ellenfél persze a nagyon hasonló Ford Focus itt, amelynek a kiindulási érdekességcsomagja - sáv szélét felfestés nélkül is látó önvezető, polárszűrővel is látható kivetítős kijelző, kategóriaelső légellenállás, hengerlekapcsolás a háromhengereseknél ésatöbbi - erősebb volt, mint a Kiáé, de most, az új bejelentésekkel ez a kocka fordulni látszik. Jön a szavazás, kiderül, mennyit módosítottak.

Hogy emlékezzenek, a következő hét autó maradt fenn a rostán, ezek egyike lesz az idei Év Autója. Az eredmény, mármint, hogy melyik nyert közülük, a jövő héten, március 4-én, hétfő délután háromkor, a Genfi Autószalon előestéjén derül ki:

- Alpine A110
- Citroen C5 Aircross
- Ford Focus
- Jaguar i-Pace
- Kia Ceed
- Mercedes-Benz A osztály
- Peugeot 508