2021.12.14. 12:39

Használt autót venni minden esetben rizikós, ezért érdemes a lehető legkisebbre csökkenteni a kockázatot. A vásárlási folyamatot jellemzően a megfelelő típus kiválasztása előzi meg, majd a vásárlásra kiszemelt példány következik. De bármilyen megbízható típusról is legyen szó, az autó tüzetes átvizsgálása még nagyon sokat segíthet a a hibák feltárásában, a várható költségek felmérésében. De mit is kell ilyenkor nézni az autón?

1. KAROSSZÉRIA

Ahogy egyre idősebb egy autó, úgy nő a valószínűsége annak, hogy megtámadja a rozsda. Ami sokszor csak egy két rozsdapötty vagy felhólyagosodás a küszöbnél, az beljebb már egész nagy területeket is érinthet. Ez viszont csak feltárás után derül ki. A karosszérialakatosok legtöbbjéhez ráadásul várólista van, és korántsem biztos, hogy a végén nem lesz-e drágább a leves mint a hús.

2. FOLYADÉKOK ELLENŐRZÉSE

A legtöbben tudják, hogy a motorolajat érdemes megnézni, hogy mikor cserélték, mennyire szennyezett, mennyi fogyhatott belőle, de emellett még a további folyadékokat (hűtőfolyadék, fékfolyadék, szervóolaj) is érdemes ellenőrizni, mert ezek állapota és mennyisége is sokat elárul az autóról.

3. FUTÓMŰ ÉS GUMIK

A különböző futóműelemek (lengőkarok, szilentek, gömbfejek, lengéscsillapító) mind együtt adják ki a megfelelő futást, ezért érdemes ezeket fáradás esetén időben cserélni. Egy-egy soklengőkaros, bonyolultabb futómű esetében ez sokszázezres tétel is lehet. A lengéscsillapító állapotára pedig a próbapadon kaphatunk biztos választ. A gumik korát a DOT-szám alapján könnyen meghatározhatjuk, de emellett az állapotukra és a sérülésekre is oda kell figyelni.

4. KIPUFOGÓRENDSZER

A kipufogórendszer csövei és dobjai is okozhatnak bosszúságokat, de egy hibás vagy hiányzó katalizátor vagy részecskeszűrő pótlása miatt komolyan a zsebünkbe kell nyúlni. Ha már az autó alá nézünk, a felfüggesztő elemeket is érdemes szemügyre venni.

5. MŰSZERES ÁTVIZSGÁLÁS

Az autók fennálló vagy akár korábbi hibáiról sokat megtudhatunk a hibatároló kiolvasásával. Egy világító Check engine lámpa sem biztos, hogy mindig nagy gondot jelent.

6. KLÍMA

“Jó a klíma, csak fel kell tölteni gázzal” - állítják gyakran az eladók. Sajnos azonban ritkábban igaz, mint nem. Előfordulhat, hogy szivárog a rendszer, esetleg a klímakompresszor ment tönkre, ami lényegesen drágább.

7. KÁRTÖRTÉNET

Sokat megtudhatunk az autóról, ha ismerjük a kártörténeti előzményeit. Nem csak az lehet hasznos információ, ha nincs az autóról hivatalos kárkalkuláció rögzítve, hanem az is, ha tudjuk, hol kell nézni egy esetleges korábbi javítás nyomait, akár egy festék rétegvastagság méréssel. Ez akár alkualap is lehet a vásárlásnál. A TotálKár kártörténet-lekérdezési szolgáltatást ezen a linken ismerheti meg.  

Elolvastam a listát, de hogy nézzem meg ezeket

A legbiztosabb ha egy szakértő műhelyben nézik át profik az autót. Megfelelő körülmények között, profi berendezésekkel, hozzáértő szemek sokkal többet tudhatnak meg mint mi egy parkolóban fetrengve egy zseblámpával az autó alatt. A Totalcheck használtautó-átvizsgálási csomagok célja a nyugodt és tisztességes autóvásárlás elősegítése.

A Totalcheck szolgáltatásban három csomagot kínálunk: Minimál, Megfontolt és Maximalista.

  • A Minimál csomagban úgy vizsgáljuk át az autót, mintha egy nagyon rutinos szerelő ismerősét kérte volna erre, de ráadásként itt csápos emelőn, profi körülmények között zajlik a folyamat Időtartama kb. 1,5 óra.
  • A Megfontolt-csomagunkat a Totalcar MűhelyPRN műsorból ismert, komplex átvizsgálási folyamathoz igazítottuk. A Minimál-csomagon felül ez a műszeres mérések mellett már próbautat is tartalmaz, ami a menet közbeni működési rendellenességek feltárásához különösen hasznos. Külön költség nélkül tartalmazza a jármű TotálKár kártörténeti előzményeinek lekérdezését is. Időtartama kb. 2 óra. Részletekért kattintson ide.
  • A Maximalista-csomag a hibakód-kiolvasáson, próbaúton, fékhatás- és lengéscsillapító-mérésen felül háromféle további műszeres vizsgálati módszert tartalmaz. A korábban már javított sérülések felderítését célzó festék-rétegvastagság mérést, a fényszórók alapbeállításának mérését (ami a modern, automatikus fényszórómagasság-állítással felszerelt autókban különösen fontos), illetve a klímarendszer nyomásának, működésének ellenőrzését. A vizsgálat időtartama kb. 2,5 óra.

A csomagokat részletesen a Totalcheck oldalán ismerheti meg. 

A Totalcheck szolgáltatás már két szervizben is elérhető. A MűhelyPRN otthonaként is ismert pesti AVALON Bosch Car(e) szervizben, illetve a bécsi út mellett, a Szereldmagad autószervizben, akik szintén több Totalcar projektben nyújtottak már segítséget az elmúlt években.

39266099 aaff2b8f7945ef68cb023535a49c716f wm

Az AVALON Bosch Car(e) szerviz 2002 óta működik, kezdetben az AVALON Rent autókölcsönző autóinak szervizelése volt a cél, de az évek során önálló szervizzé nőtte ki magát. A márkafüggetlen szerviz a zuglói Tengerszem utcában működik, specialitásunk a 10-12 év alatti autók szervizelése, karbantartása. Sződi János, a szerviz társtulajdonos ügyvezetője, így foglalta össze a szerviz irányelveit:

“Már a majdnem 20 évvel ezelőtti induláskor is hittünk abban, hogy az autó gyártója által előírt karbantartások és szervizműveletek szakszerű és profi elvégzése nagymértékben lecsökkenti a váratlan és bosszantó meghibásodások, illetve a költséges javítások előfordulását. Ez a koncepció olyannyira bevált, hogy a saját bérautóink karbantartását és szervizelését már nullkilométeres koruktól a saját Bosch autószervizünkben végezzük, váratlan meghibásodások csak elvétve fordulnak elő, pedig a bérautókat naponta-hetente váltott sofőrök használják. Szervizünk külsős ügyfelei is folyamatosan megtapasztalhatják a Bosch előírásai szerinti professzionális karbantartások és a prémium minőségű alkatrészek felhasználásának előnyeit, ezáltal gondtalanul élvezhetik az autózást. Hisszük, hogy a következő 20 évben is profi karbantartással és szervizeléssel szolgálhatjuk a leghatékonyabban ügyfeleink elégedettségét.”

242769669 4388465651230509 1412368525005112186 n
Fotó: Forrás: Szereldmagad.hu Facebook

A Szereldmagad szerviz, ahogy nevéből is következik, eredetileg egy önkiszolgáló szerviz volt, de idővel kiépült a klasszikus szervizszolgáltatás is, ami nemrégiben költözött önálló helyre, a Tücsök utcába. A szerviz specialitása a használt dízel autók javítása és karbantartása. Rácz Kristóf, a szerviz tulajdonosa, a következőket emelte ki az új, V10 szervizről:

“Idén 5. éve indítottuk el a klasszikus szerviz szolgáltatásunkat is, specialitásunk a BMW és Mini típusok javítása és diagnosztikája, illetve a common rail diesel motorok hibamegállapítása, javítása.

Nem riadunk vissza az idősebb, 10+ éves autók javításától sem, erősségünk az öregebb, olcsóbb típusok hibáinak megfizethető módú szervize is (pl. alkatrészek cseréje helyett felújítás, vagy akár használt alkatrésze beépítése, stb). Az átvizsgálást követően az esetleges javításra olyan tanácsokat és javaslatot teszünk, ahol figyelembe vesszük az autó értékét, a használat jellegét, vagy a leendő / jelenlegi tulaj pénztárcájának méret- és súlyhatárait is. Az autókat egy összesen 103 évnyi tapasztalattal rendelkező csapat várja a pilisborosjenői V10 szervizben!”

Ismerje meg Totalcheck szolgáltatásunk részleteit és foglaljon időpontot az alábbi linken.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.