Kinek fáj, hogy vannak csalók?

2010.04.14. 08:34
112 hozzászólás

01

A kötelező biztosítás egy bonyolult ügy, és az is marad. És van egy átkozott tulajdonsága: minden anyagi kockázat, ami a rendszerben van, az az ügyfelekre hárul. Ha sok a csalás, az adminisztratív költség, ha drágán dolgoznak a javítók – ez végső soron mind oda vezet, hogy drágább lesz a biztosítás. Ráadásul, most a válság is szorítja a feleket: a hivatalos szervizeknek kevés a munkájuk, a kereskedők túlvállalták magukat, és talán a kelleténél többen vannak, az APEH állandóan a nyakukban liheg, csomó közterhet fizetnek. A biztosítóknak pedig új költségeik támadnak (például új kártörténeti nyilvántartási rendszert kell kiépíteniük, csődalapot kell létrehozniuk), ami veszélyezteti az addig meglévő, kellemes profijukat. Nem is csoda, hogy a GÉMOSZ, MABISZ, GME és társai hirtelen egymásnak estek.

Hát ezért nézem aggódva ezt a cirkuszt. Mert egyszer valahogy vége lesz, majd megérkezik a csekk. Akkor majd megtudom, mennyibe került ez nekem.

 

Mai cikkünk blogposztja.