Gyönyörűséges feneketlen kút

2016.05.15. 09:44
75 hozzászólás

Most miről álmodjak?

A középiskolából hazafelé a parkoló autók között megláttam valamit, sötétbarna furcsán lapos, szögletes, gyönyörű - MASERATI - kiabáltam az emberek néztek, kb még egy órát járkáltam az autó körül amit az autókatalógusban már ugyan láttam, de élőben még gyönyörűbb volt.

Aztán megláttam ŐT

Nem "olaszautósnak" hozott a gólya. Sokat csorgattam a nyálam ismerős csaj E46 320ci-jére. Egyvalami biztos volt, hogy kupét szeretnék. Ehhez képest lett egy 5 ajtós, zöld Peugeot 207-esem, 1.6VTI motorral, "sporty" felszereltséggel, ami kb. kimerül egy amúgy tetszetős fehér számlap, króm kipufogóvég, krómkeretes ködlámpa összeállításban :) 

Örök darab

Újabb két év telt el, hogy nem volt közöm az autókhoz, míg 2005 tavasszal eldöntöttem, hogy megveszek egyet. A helyzetet nehezítette, hogy egy darab eladó sem volt.

Gyönyörűséges feneketlen kút

Az RX-8 2004-es megjelenésekor 19 éves voltam, és akkoriban nagy vágyálom volt, de a motorjának rossz híre és fenntartási költségei miatt ez nagyjából meg is maradt ezen a szinten, így 11 évvel később is csak azért került a radarra, mert házastársi nyomásra olyan autót választhattam csak, amiben gyerekülés is kényelmesen elhelyezhető, elférünk benne akár 4-en, van értelmes csomagtartó is, ez pedig ugye az egyetlen létező 4 ajtós coupe.

Ferrari Made in Japan, The Big Hard

Az autó tecnikája elnyűhetetlen, csak három törvényt kell betartani:

1. Szűrők és Olajcsere 6000 km-ként 

2. Motort bemelegíteni kissé induláskor, turbókat visszahűteni nagyobb hajsza után motort nem leállítani mert megég a turbókban az olaj (a turbók min 300 000 rpm forognak töltéskor!)

3. Szíjakat, platinagyertyákat előírtan cserélni (80 000 km)