6+1 mondat, ami régen nem hangozhatott volna el egy F1-közvetítésben

2016.09.09. 12:24
50 hozzászólás

Hétvégén megnéztem az F1 rajtját, aztán meg a dobogót. Az előző futamnál meg a dobogót kaptam el, és döbbenten láttam, hogy Hamilton csak a harmadik helyre jött fel a mezőny végéről. Hát itt tartunk.

A mostani interjúban Eddie Jordan kijelentette, hogy mennyire nyitott még a verseny, hisz Lewis és Nico között csak két pont van. Igen, nyitott, de csak kettejük között, nagyjából már a szezon elején sejtettük, hogy megint Mercedes-háziverseny következik.

Nem jó irányba fejlődik az F1, és a jelek nem újak. A Senna-Prost-McLaren-érában is akadt olyan szezon, amikor egyszer nem McLaren győzött, de akkor ez el is múlt hamar. Schumacher viszont már zsinórban ötször lett világbajnok, és akkoriban még az sem merült föl, hogy a csapattársa is nyerhet. Aztán nem sokkal később jött Vettel, sorozatban négy címmel, néha tényleg nyomasztó fölénnyel.

Ami most inkább aggaszt, hogy ugyanez a Vettel a közelében sincs a nyerésnek, akkor sem, ha vannak pillanatok, amikor úgy tűnik. Megkockáztatom, hogy ez a zseni srác sokkal nagyobb erőfeszítéssel éri el azt a semmit, amit elér, mint a mercis (nem kevésbé zseniális) srácok.

És ott van Ricciardo, Button, a Verstappen-gyerek, Raikönen, Perez, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean meg a többiek - ha nem is lehetne mindegyikből biztosan világbajnok, ezeket a csávókat bűn arra használni, hogy ehhez a Mercedes-bulihoz asszisztáljanak. Aki a tévéből nézi, és nem látta őket máskor vagy máshol menni, szinte alkalmatlan hülyéknek hiheti őket, akik a legtöbbször csak akadálynak vannak a pályán. Alonso a 12. helyért küzd? Ne vicceljünk már – de nem azért, mert ő többet érdemel. Mi, nézők érdemlünk többet.

És ami a legszebb, egy drasztikus motorszabály-változás után a fejlesztési lehetőségeteket is erősen limitálják - egy prototípus-sportágban? Jézusom. A költségekre hivatkozva? Ne vicceljünk már, ennyi pénzt soha nem toltak ebbe a sportágba, amióta ennyire takarékoskodnak, a felhasználható motorok számát megszabva. Tessék már mondani, az egyszer használatos, vagy az üveg, többször felhasználható fecskendő az olcsóbb? Na ugye.

Szóval ilyenkor elkap a régenmindenjobbvolt-hangulat, gondoltam kicserélem a neveket néhány olyan mondatban, amelyek mostanában elég gyakran elhangzanak a közvetítésekben.

Ugye milyen furcsán hangzanak? Zokogjunk együtt.

"Fangio beszólt a rádión a boxba, hogy szóljanak rá Moss-ra, engedje már el, mert feltartja."

"Piquet az első két szabadedzés után a Belga Nagydíj harmadik tréningjén is új motort kapott, így már 55 rajthelyes büntetésnél tart Spában."

"A Renault-nak már nincs több motorfejlesztési zsetonja az idénre, Prost autója már ilyen marad."

"Senna megcsinálta az engedélyezett egy védekező manővert, aztán győzött a motorerő."

"Mansell nem tud előzni, mert még nem használhatja a DRS-t."

"Hunt udvariasan elengedte csapattársát."

"Fittipaldinak használt ultralágy gumikat tettek föl."

De nem akarok igazságtalan lenni, régen ilyen mondatok sem voltak, hisz a biztonság felfoghatatlan mértékben javult, és ez jó:

"Niki Lauda a Német Nagydíjon elveszítette uralmát az autója felett, és a szalagkorlátnak csapódott. Az ütközés után a lábát fájlalta, de rövid vizsgálat után kiengedték a pályakórházból."

Csak az bosszant, hogy a világ legjobb technikájából és pilótáiból ennyire futja.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.